Pesettekö ja silitättekö naiset miehenne vaatteet vai olenko ainoa joka tekee näin?
Kaksi vuotta olen pessyt mieheni vaatteet ja silittänyt vielä päälle. On aina puhtaat ja viimeisen päälle silitetyt vaatteet miehellä ja mies saa usein kehuja kuinka siisti on. Muita jotka toimivat samoin?
Kommentit (160)
Olisi hauska, mutta ei kyllä ole aikaa tuollaiseen.
Olet onneton tossukka. Palvelija ja kodinhoitaja, et tasavertainen kumppani.
No en todellakaan tehnyt noin. Siis pesin vaatteet muiden vaatteiden mukana, mutta en todellakaan silittänyt. Eron jälkeen eksä löysi uuden ja kehui kuinka tämä uusi jopa silittää vaatteet.
Ikävä kyllä niin hyvä palvelu ei ole että silittäisin mieheni vaatteita,juhliinkiin joutuu silittää ihan itse,minun huolehtiessa itseni ja lapset valmiiksi. Mutta tokikin saa pestyt ja siististi viikatut vaatteet päivittäin hyllyynsä. :)
Mä hoidan nuo hommat ihan koska tykkään niistä. Toki mies puolestaan hoitelee enemmän jotain muita hommia. Esimerkiksi tiskikoneen mies yleensä tyhjentää. Ja olisihan se hölmöä pyörittää puolikasta koneellista mun vaatteita ja mies sitten pesisi omansa erikseen.
Mitä varten niitä vaatteita pitää silittää? Puvut ja kauluspaidat ehkä ymmärrän. Kauluspaitojakin on mallia non iron.
Pesen meillä pyykit (ihan kaikkien perheenjäsenten), en silitä mitään.
No jos pesen vaatteita, niin heitän sinne kyllä miehenkin vaatteita joita korissa on. Silitä en mitään vaatteita, ja jos mies haluaisi silitetyt vaatteet niin itse saisi tehdä.
En tietenkään silitä mieheni vaatteita. Hän on aikuinen mies, joka osaa tehdä sen itse. Kun laitan pyykkikoneen päälle, laitan toki koneeseen pyykkikorista myös siellä olevat pesuun sopivat mieheni vaatteet, samoin kuin mieheni laittaa koneeseen pyykkikorista myös minum vaatteeni.
Eksä vei kaikki työpaitansa pesulaan pestäväksi ja silitettäväksi.
Minusta olisi hyvin omituista, jos en pesisi samalla miehen vaatteita kun pesen omani. Sama tietysti myös toisin päin. Silittämistä sen sijaan en harrasta, ehkä kerran vuodessa johonkin juhliin ja samalla tietty molempien.
Minä sanoin ukolle, että sopii hyvin, että minä silitän sinulle paidan ja sinä silität minulle. Kumpikin silitti sitten omat paitansa.
Pesen, en silitä kylläkään. Mutta mies ei ole pessyt pyykkiä kymmeneen vuoteen. Toisaalta minä en ole tiskannut kymmeneen vuoteen. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Mitä varten niitä vaatteita pitää silittää? Puvut ja kauluspaidat ehkä ymmärrän. Kauluspaitojakin on mallia non iron.
Ainakin eksällä oli kaikki paidat silitettävää materiaalia ja sen takia vei ne pesulaan pestäväksi ja silitettäväksi.
Jos mies maksaisi mulle kotirouvana olemisesta niin tottakai tekisin noin, mutta jos ei maksa niin en todellakaan. On mulla omia menoja, haluja ja asioita, mitä haluan tehdä, enkä jotain paitoja silitellä.
Vierailija kirjoitti:
Olet onneton tossukka. Palvelija ja kodinhoitaja, et tasavertainen kumppani.
Noin se on siinä tapauksessa jos mies ei tee mitään ja kaikki kasautuu naiselle. Meillä ei ole niin.
Vierailija kirjoitti:
Ja ihmiset, jotka silittävät vaatteensa ja pitävät niistä huolta näkevät selvästi kun on noita non iron -vaatteita. Ei vain ole olemassa vaatteita, jotka eivät kaipaisi höyrytystä tai silitystä. Silitys ainakin itselläni pakottaa katsomaan sen vaatteen huolellisesti läpi ja auttaa näkemään mahdolliset korjausta vaativat kohdat tai esimerkiksi kauluspaidoissa jos vaatii syvempää pesemistä pesulassa. Tosin yleensä käytän kaikki kauluspaitani pesulassa pesettämässä. Kuten myös jakkupuvun ja muut herkemmät materiaalit kuten silkki. Pesulalasku on kuukaudessa muutaman satasen.
Vierailija kirjoitti:
Pesen, en silitä kylläkään. Mutta mies ei ole pessyt pyykkiä kymmeneen vuoteen. Toisaalta minä en ole tiskannut kymmeneen vuoteen. 🙂
No minä ainakin mieluummin pesisin niitä pyykkejä kerran viikossa kuin hoitaisin tiskit kerran päivässä.
Pesin ja silitin kun lapset olivat pieniä. Siinä ne meni kaikki samalla. Enää en harrasta silittämistä.
Aikuinen mies osaa tehdä tuon itsekin.