Linnanjuhlia en enää katso
Olen niin pettynyt tähän maahan ja kuinka meitä kansalaisia huijataan.
Sähkön hinnannousu on nyt jo liikaa. En tunne Suomea kohtaan enää mitään isänmaallisuutta.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Juu ja Ylen lähetyksessä kuinkin vielä jotain wokemädätystä tai "itsenäisyys ei merkkaa minulle mitään" -tyyppien haastatteluja niin kuin joku vuosi
Ja kun yhtään katsoo kutsuttuja, joiden voisi olettaa olevan jollain lailla ansioituneita ihmisiä, tulee kyllä voimaton masennus. Suomi on niin pieni maa, että joka vuosi ei löydy edes yhtä kansalaista, joka olisi ansainnut päästä syömään muiden kustannuksella.
Tänä vuonna listattiin maailman kalleimpia maita. 139 maata mukana. Suomi sijalla 21.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee joka Itsenäisyyspäivän aamuna hieno kunnioittava tunne. En ajattele tämän maan nykytilaa ja ole siitä aina kovin ylpeä. Minun Itsenäisyyspäivän hieno tunne tulee siitä, että oli miehiä ja naisia, jotka torjuivat ja puolustivat tämän maan jaloilleen jotta me voidaan rauhallisin mielin mellastaa ja tuottaa pelkkää paskaa tällä palstalla.
Ihan samaa mieltä. Itsenäisyyspäivä on mulle semmoinen "kuolleiden muistojuhla", jolloin muistan, että isoäiti painoi vähimmillään 42 kg, lapsia lähetettiin maalle turvaan, miehet kuolivat jne
Ja mä saan olla täällä turvassa
En mäkään katso, mutten katso euroviisuja, TTK:ta, Temptation Islandia tai jääkiekon mm-kisojakaan. Ja ketä mun katsomiset ees kiinnostaa 😆?
Kun ei edes niitä veteraaneja näy noissa pippaloissa, niin eipä kiinnosta seurata...
Pitäköön juhlansa. Toivottavasti sähköt katkeaa tai tulee edes joku kunnon koronatartunta koko sakkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee joka Itsenäisyyspäivän aamuna hieno kunnioittava tunne. En ajattele tämän maan nykytilaa ja ole siitä aina kovin ylpeä. Minun Itsenäisyyspäivän hieno tunne tulee siitä, että oli miehiä ja naisia, jotka torjuivat ja puolustivat tämän maan jaloilleen jotta me voidaan rauhallisin mielin mellastaa ja tuottaa pelkkää paskaa tällä palstalla.
Ihan samaa mieltä. Itsenäisyyspäivä on mulle semmoinen "kuolleiden muistojuhla", jolloin muistan, että isoäiti painoi vähimmillään 42 kg, lapsia lähetettiin maalle turvaan, miehet kuolivat jne
Kyllä vain näin. Monet menettivät nuoruutensa sodassa, he, jotka palasivat, kärsivät mielenterveysongelmista, samoin perhe, miehet muuttuivat pahoiksi. Traumat olivat syvät. Naiset raatoivat kodin ja isänmaan vuoksi. Moni lapsi jäi orvoksi. Pula ja kurjuus oli päivän antia, pitkään. Heidän lapsensa kärsivät ehkä osittain vieläkin. Siksi on ikävää seurata ja katsoa urheiden ukrainalaisten samanlaista tai samankaltaista taistelua. Toivon, että he joskus saavat juhlistaa voittoa, vapautta ja tehdä sitä täysin sydämin.
Suomalaiset kestää mitä vaan kunhan saavat kerran vuodessa katsoa linnanjuhlia siis katsoa muiden juhlimista heidän rahoillaan.
Ei haittaa vaikka sähkön hinta tapissa, pitäähän kansalta rahastaa pieleen menneet riskibisnekset ja suomalsiset maksaa.
Linnanjuhlissa toistenperseellätuleenistujien ja persoonallisuushäiriöisten omaneduntavoittelijoiden parhaimmisto kokoontuu taputtelemaan toisiaan selkään samalla kun tavalliset ihmiset pitävät maan pystyssä, jatkuvasti kasvavan loisluokan imiessä verta kiihtyvällä ruokahalulla.
Että kehtaavat. Nuo juhlat pitäisi lopettaa välittömästi.
Ketä ne nyt enää kiinnostaakaan, ehkä jotain ikä ihmisiä ja muotibloggaajia.
Minusta nuo voisi vaikka lopettaa ja käyttää nekin rahat vaikka nuorisotyöhön tai asunnottomille asuntojen hommaamiseen.
Kyllä Saulia nyt varmaan pelottaa, kun et enää katso... hui olkoon!
Kuka tuonne kehtaa edes mennä? Maine menee.