Sain tietää, että yli 65v enollani on ollut miesystävä yli 30 vuotta, ja avioliitto oli pelkkää silmänlumetta, nyt en tiedä pitäisikö kutsua tämä miesystävä minun ja miehen häihin?
Enon vaimo sai tietää muutama vuosi sitten ja erosivat. Ovat niin riitaisissa väleissä, että samaan juhlatilaan kutsuminen vähän hirvittää. Pitäisikö minun kutsua enon vaimo, pelkkä eno, eno ja tämän miesystävä, kaikki, vai ei ketään? Oma mies sanoo, että saan itse ratkaista asian eikä se kuulu hänelle. Ja niinhän se on. Mutta mikä tässä on se "oikea" tapa nyt toimia?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Järkky eno, selkärangatonta pitää vaimoa kulissina 30 vuotta!!! Käytännössä pilannut vaimonsa elämän, hyi helvetti!
Todellakin. Tähän homoviha johtaa: ei voida olla avoimesti sitä mitä ollaan. Paskamainen yhteiskunta, toivottavasti menossa parempaan päin.
Sääli enon eksää, ja myös enoa, jos tämä tarina on tosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkky eno, selkärangatonta pitää vaimoa kulissina 30 vuotta!!! Käytännössä pilannut vaimonsa elämän, hyi helvetti!
Todellakin. Tähän homoviha johtaa: ei voida olla avoimesti sitä mitä ollaan. Paskamainen yhteiskunta, toivottavasti menossa parempaan päin.
Sääli enon eksää, ja myös enoa, jos tämä tarina on tosi.
Moni on ollut avoimesti homosuhteessa 90-luvulla. Moni on myös ollut sinkku. Mitään syytä pettämiselle ja huijaamiselle ei oikeasti ole muuta kuin oma itsekkyys. Täytyy valehdella aika rankasti että päätyy ihan naimisiin asti ihmisen kanssa, jota ei rakasta. Törkeää minusta.
Riippuu millaiset välit on kuhunkin.
Onko eno ja miesystävänsä ihan julkisesti pari eli että heidän suhteensa on yleisesti tiedossa ja että he esiintyvät julkisissa tilaisuuksissa yhdessä, silloin kutsuisin enon + avec. Muussa tapauksessa vain enon, joka n kuitenkin sinun sukulaisesi eli äitisi veli. Sen sijaan miettisin kahdesti, kutsuisinko enon ex-vaimon, ellei hän sitten ole sinulle erityisen läheinen ihminen.