Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomus esittää merkittäviä säästöjä sosiaalietuuksiin. Ansiosidonnaiseen työttömyysturvaan, työttömyyspäivärahaan, asumistukeen ja toimeentulotukeen tehtävät heikennykset tarkoittaisivat yli 900 miljoonan euron säästöä julkiselle taloudelle

Kommentit (895)

Vierailija
741/895 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen talousnerot haluavat siis leikata kotimaan yritysten tuloja miljardin verran ja syventää alkavaa taantumaa. Myös leikata verotuloja (tulovero ja alv sekä valmisteverot, polttoaineverot, ajoneuvovero jne.) ja ilmeisesti nämä sitten paikataan ottamalla VELKAA.

Asumistuen leikkaus näkyy suoraan asuntoSIJOITTAJIEN kukkarossa. Väki irtisanoo sopparit ja etsii halvemman kämpän, nythän on vuokralaisen markkina. Samaan aikaan sijoitusasunnon kulut ja velat nousevat inflaation mukana. Nerokasta kuin vain voi kokoomuspersu keksiä.

Kokoomus tuskin pystyisi yksin moiseen typeryyteen, mutta onneksi niillä on PerS apuna.

Vierailija
742/895 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan sit vaan lisää velkaa, kai se jotenkin kuittautuu tai velkaa ei tarvi maksaa takasin, vai kuin? Ja lennellään kohti toisia mantereita ja pullistellaan siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/895 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella irtisanotaan porukkaa, kun sähkön hinta nousee ja ihmiset vähentävät kulutusta.

Vierailija
744/895 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka kommentoivat tähän että "Hyvä, työttömät ovat laiskoja rottia ja tuet pois"- tyyliin. Tässä on nimenomaan se syy, miksi oikeisto täytyy jättää pitkäksi aikaa, mieluiten pysyvästi oppositioon.

Itse olen hyvässä vakityössä, on perussetti, omistusasunto auto säästöjä. Itse maksan mielelläni veroja, jopa enemmänkin, että tukiverkko on EDES nykyisenkaltainen. Me, jotka olemme paremmassa asemassa, meillä on velvollisuus auttaa YHTEISkunnassa, niitä, joilla ei mene niin hyvin.

On täysin mahdollista, että itsekin tarvitsemme joskus näitä palveluja. Kokoomuksen ankeutuspolitiikka koulutusleikkauksineen, tukileikkauksineen, nuorten mielenterveyspalvelujen leikkauksineen, pelkkä rahankiilto silmissä ei ole tervettä.

Olen samaa mieltä siitä, että sivistyneessä yhteiskunnassa heikommista pidetään huolta. Mutta viher-vasemmistoa en voi äänestää, kun säästäisin mieluusti maa han muuttajiin laitetuista euroista. Nämä eurot pitäisi laittaa suomalaisten hyvinvointiin, terveydenhuoltoon ja parempiin palkkoihin.

Meitä huijattiin 2015, ei ollut mitään hädänalaisia, oli vaan elin taso pako laisia, jotka tulivat eläteiksemme. Eivät ikinä in teg roidu, ja jengeistä tulee ihan samat ongelmat kuin Ruotsissa. Tästä on voitava puhua rehellisesti.

Kokoomus taasen on oikeasti rikkaita ja suuryrityksiä varten, eivät aja tavis palkansaajan etuja koskaan. Totta kai heidän agendaansa kuuluu sosiaalietuuksien heikentäminen, ei kai tämä ole kenellekään uutinen. Ihmettelen vaan, että Suomessa on paljon rikkaita tai sitten osa äänestäjistä on vähän tyhmiä. 

Vierailija
745/895 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä olisi kivaa olla työtön ensi hallituskaudella 😲

Tämä! Olen ollut määräaikaisuus kierteessä viimeiset 3 vuotta, kunnes nyt lokakuussa sain vakituisen virkasuhteen ja työ on vieläpä mielekästä.

Vierailija
746/895 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus leikkaisi aina kaikkein heikoimmassa asemassa olevilta ja haluaa maksimoida tulot heille, joilla jo on ennestään paljon. Sen he tekisivät jopa velkarahalla. Se olisi elvytystä. Köyhän ei tarvitse pärjätä. Eihän kokoomuslaiset mitään etuuksia tarvitse, siksipä ne joutaa lopettaa, koska niihin ei ole varaa. Kotitalousvähennyksiin on varaa.

Äänestäkää vain kokoomusta pösilöt. Onhan se todellakin Suomen suosituin puolue? Kai?

Vierailija
747/895 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus leikkaisi aina kaikkein heikoimmassa asemassa olevilta ja haluaa maksimoida tulot heille, joilla jo on ennestään paljon. Sen he tekisivät jopa velkarahalla. Se olisi elvytystä. Köyhän ei tarvitse pärjätä. Eihän kokoomuslaiset mitään etuuksia tarvitse, siksipä ne joutaa lopettaa, koska niihin ei ole varaa. Kotitalousvähennyksiin on varaa.

Äänestäkää vain kokoomusta pösilöt. Onhan se todellakin Suomen suosituin puolue? Kai?

Niin, kyllä moni alkaa leikkaamaan hiuksensa itse ja tekee hienon ranskanletin.

Vierailija
748/895 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, palkattomaan työkokeiluun kauppaan. Siellä on asiakkaita nääs.

Vierailija
749/895 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tulla komeita miehiä asiakkaaksi niin pitää tehdä hieno ranskanletti.

Pitäisiköhän työttömän kysyä joltain mieheltä, että en saa palkkaa, voisitko ostaa minulle ruokaa.

Vierailija
750/895 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuslaisten mielestä ongelma on aina "muut ihmiset".

Vierailija
751/895 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisiköhän työttömän kysyä joltain mieheltä, että en saa palkkaa, voisitko ostaa minulle ruokaa.

Kauppias varmaan tykkää, jos työtön huutaa kaupassa en saa palkkaa, voiko joku ostaa minulle ruokaa.

Vierailija
752/895 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trade Hönö Tiainen haaveilee.................

vanha lörtsy unelmoi.............

Vierailija
753/895 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan vielä kerran muistuttaa kuinka esim. Postin pomo joka sotki koko Postin veti aivan massiivista palkkaa. Tämmönen ei ikinä ole oikeistolaisen mielestä ongelma, miksi?

Vierailija
754/895 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trade Hönö Tiainen haaveilee.................

vanha lörtsy unelmoi.............

Allukin on taas täällä. Missä olit Allu?

Vierailija
755/895 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus ei ole edelleenkään työväen puolue, niin mitä hyötyä sitä on äänestää tavallisen tallaajan? Ei kokoomus lisää rahaa pienituloisten palkansaajille, vaan rikkaille jotka tienaa miljoonia ja joilla on varaa harrastaa sijoitus toimintaa. Silloinkin ei piensijoittajat hyödy.

SDP on työväen puolue ja vasemmisto köyhien asialla. Luulisin, jos ihmisillä olisi enemmän järkeä ja hyvyyttä niin vasemmistoa äänestettäisiin enemmän.

Vierailija
756/895 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 15 000 e kk palkkoihin 99 prossan verotus. Kyllä tällä summalla pitää selvitä.

Vierailija
757/895 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus ei ole edelleenkään työväen puolue, niin mitä hyötyä sitä on äänestää tavallisen tallaajan? Ei kokoomus lisää rahaa pienituloisten palkansaajille, vaan rikkaille jotka tienaa miljoonia ja joilla on varaa harrastaa sijoitus toimintaa. Silloinkin ei piensijoittajat hyödy.

SDP on työväen puolue ja vasemmisto köyhien asialla. Luulisin, jos ihmisillä olisi enemmän järkeä ja hyvyyttä niin vasemmistoa äänestettäisiin enemmän.

Kun aina löytyy niitä jotka luulee rikkaan tarkoittavan älykästä.

Vierailija
758/895 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä saa keskustella, mutta jokainen ketju vihreiden sekopäisistä ehdotuksista poistuu.

Vierailija
759/895 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauhistus, jos sama hallituspohja jatkaisi vaalien jälkeen. Hyvinvointivaltion taru loppuu joka tapauksessa, kun valtio on niin velkainen ja suoltaa rahaa kaiken maailman pohjattomiin kaivoihin eikä huolehdi omasta kansasta. En haluaisi äänestää persuja möläyttelyiden takia, mutta onko vaihtoehtoja?

Vierailija
760/895 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-luvun lamaa odotellessa, johon kokoomus meidät lupauksineen johdattaa.