Miehen olemattomat jouluaskareet
Mies ei vielä ole kertaakaan maininnut sanaa joulu, eli jotain tyyliin "hei, mitäs jouluna, laitetaanko sitä, tätä tai tuota, hei, mites muistetaan kummilapsia, vanhempiamme tai tarvitaanko jotain. Itse olen jouluihminen, hän ei välitä mistään mitään, en halua enää järjestää yksin joulua hänelle ja muille, miksi hän odottaa, että hänelle tehdään joulua, kun hän paskat siitä kuitenkaan välittää?
Kommentit (178)
Varmaan sama tilanne monessa kodissa. Nainen hössöttää hiki päässä joulua ja se on joulusta kiinnostumattoman miehen vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies tekee nykyään kaiken. Paistaa kinkun, tekee jouluruoat alusta loppuun raaka-aineista, pyytää lohet ja savustaa, siivoaa ja koristelee ja hakee kuusen metsästä. Ostaa lahjat ja paketoi. Se mies olen minä. Moniko nainen tekee saman?
No aika moni. Teet sitä, mitä todella monessa perheessä nainen tekee yksin (ja sitten miehet miettivät, miten se ero nyt tuolleen tuli puun takaa, kaikkihan oli hyvin :D) Jouluruoat, lahjat, koristelut, siivous, sukulaisten lahjat, korttien hankinta ja postitus, leivonnaiset, kinkku, tiskit, kattaus, juomat jne.
Tosin harva nyt varmaan muutenkaan itse käy kalastamassa lohta joulupöytään, ihan jo asuinpaikastakin johtuen. Saattaisi itselle tulla joku muu kuin joulupukki kylään, jos virittelisin savustuspöntön tuohon parvekkeelle :D
Jouluruuat saa valmiina kaupasta tai pitopalvelusta, vaatii tilaamisen ja maksamisen vaivan.
Lahjat voi myös tilata paketoituina, vaatii tilaamisen ja maksamisen. Lisäksi lahjoja ei tarvitse ostaa, jos ei halua ja oikestaan lahjoja kaipaavat vain lapset.
Koristelu ei ole tarpeen, joulu tulee ilman koristeita ja jos järjellä ajattelee, niin ne ovat aika turhia.
Siivous on tavallinen viikkosiivous, ei enempää eli se tehdään joka viikko, ei vain jouluna.
Sukulaisille ei tarvitse ostaa lahjoja, iso osa ei osta!
Leivonnaiset saa kaupasta ja kinkku on jouluruokia, jonka voi tilata valmiina.
Korttien hankinta ja postitus on eilistä, tämän voi ohittaa kokonaan.
Tiskit tiskataan joka tapauksessa myös arkena, ei poikkea siitä.
Kattaus - onko oikeasti vaikea asetella veitsi ja haarukka paikalleen?
Juomatkin saa valmiina kaupasta.
Lopeta jouluhössyttely ja ymmärrä, että joulu tulee ihan ilman sitä. Tee vain se, mistä nautit, loppu on turhaa.
Olet sisäistänyt juuri tuon, että kaiken saa valmiina. Oletko ajatellut. että kaiken voi myös ohittaa kunnollisella pierulla, joka joulun jälkeen kuitenkin tulee viimeisenä fanfaarina?
Jos valitat siitä, että mies ei osallistu jouluvalmisteluihin, niin mieti vaihtoehtoa eli ei tarvitse oikeasti tehdä mitään, kaiken saa valmiina. Ja jos haluat hössöttää, se on oma valintasi eikä miehen tarvitse siihen osallistua millään tavalla.
Meillä vaimo on jouluihminen ja minä en ole. Vaimo laittaa joulua juuri sen verran kuin haluaa. Minä olen moottoripyöräihminen ja vaimo ei. Mitä luulet puunaako vaimo moottoripyörääni?
Naisilla on ihmeellinen tapa osallistaa miehiä omiin hössötyksiinsä. Miksi te ette tee niitä asioita itse?
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on ihmeellinen tapa osallistaa miehiä omiin hössötyksiinsä. Miksi te ette tee niitä asioita itse?
Ensin pitää katsoa, onko perheessä lapsia vai ei. Jos on, niin miehenkin on syytä osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on juuri niin sitä itseään. Ap on superjouluhössätäjä, joka aloittaa joulusuunnitelmat juhannuksena. Ja sitten kun toinen ei ole kiinnostunut lainkaan asiasta, niin vetää herneet nenään.
Eihän se mies edes halua katsella sinun jouluhässäkkää, mutta ei nosta meteliä, kun tietää ap:n olevan jouluihminen.
Juhannuksena? Mielestäni esimerkiksi ensimmäisenä adventtina on täysin ok alkaa miettimään joulua.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kyllä mies on myös jouluihminen ja haluaa lapsille perinteisen joulun "kaikkine hössötyksineen", mutta nimenomaan lasten takia moni haluaa viettää joulua. Kyllä meidän jouluperinteisiin kuuluu mm. läheisten muistaminen lahjoilla, jouluruoat, joulukoristeet ja -valot jne. Näitä aloitellaan suunnittelemaan myös hyvissä ajoin rauhassa, ettei juuri aatonaattona raivopäänä.
Passivisagret mammat taas uhreja. Yllättikö tämä nyt jotain?
Se laittaa joka haluaa sen joulun.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se sika tulee jouluna syömään sikaa, siksi, miksi ei valmista itse omia ruokiaan ja sitä mitä itse haluaa, miksi tulee häiriköimään minua, jos ei hänelle ole tehty mitään. En minä passaa aikuista miestä!
Vierailija kirjoitti:
Se, joka ei pidä joulusta lähtee talosta pois ja järjestää omanlaisensa missä haluaa, vaikka yksin mökillä tai hotellissa. Joulu on kerran vuodessa, mies riesana 365 päivää vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Se, joka ei joulua halua, niin varmaan on sitten myös syömättä niitä jouluruokia. Tilatkoot vaikka pizzan.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on ihmeellinen tapa ahmia jouluruokia. Miksi ne ruuat kelpaa kuitenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se sika tulee jouluna syömään sikaa, siksi, miksi ei valmista itse omia ruokiaan ja sitä mitä itse haluaa, miksi tulee häiriköimään minua, jos ei hänelle ole tehty mitään. En minä passaa aikuista miestä!
Ihan samoin kuin meillä vaimo tulee moottoripyörän kyytiin. Miksi hän tulee kyytiin, kun ei muutoin osallistu? Pitäisikö sinusta hänen osallistua kuluihin ja korjauksiin? Ihme sakkia täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, joka ei pidä joulusta lähtee talosta pois ja järjestää omanlaisensa missä haluaa, vaikka yksin mökillä tai hotellissa. Joulu on kerran vuodessa, mies riesana 365 päivää vuodessa.
Mitäs olet ottanut riesan kun et osaa olla sellaisen kanssa? Tee nyt hyvä ihminen se joulu tai ota sellainen mies jota kaikki sinun hommasi kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samoin kuin meillä vaimo tulee moottoripyörän kyytiin. Miksi hän tulee kyytiin, kun ei muutoin osallistu? Pitäisikö sinusta hänen osallistua kuluihin ja korjauksiin? Ihme sakkia täällä.
Vittuako ostit sen moottoripyörän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs olet ottanut riesan kun et osaa olla sellaisen kanssa? Tee nyt hyvä ihminen se joulu tai ota sellainen mies jota kaikki sinun hommasi kiinnostaa.
Riesamiehen kanssa ei jaksa kukaan olla, siitä syystä avioerotilastot on Suomessa Euroopan kärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä opettaa moottoripyörän tankkaukseen, tankin kiillotukseen ja pärryttämiseen, prrrr, prrrr, prrrrr...
En katselis tollasta marttyyria hetkeäkään. Onneksi on sellainen vaimo joka on aina ymmärtänyt, että jos jotain haluaa, tehdään itse, eikä ainakaan VELVOITETA sitä puolisoa osallistumaan jos ei halua. Mielellään sitä auttelee rakastaan, mutta jos joku joulu on velvoite, niin soronoo vaan.
Tämä on juuri niin sitä itseään. Ap on superjouluhössätäjä, joka aloittaa joulusuunnitelmat juhannuksena. Ja sitten kun toinen ei ole kiinnostunut lainkaan asiasta, niin vetää herneet nenään.
Eihän se mies edes halua katsella sinun jouluhässäkkää, mutta ei nosta meteliä, kun tietää ap:n olevan jouluihminen.