Miehen olemattomat jouluaskareet
Mies ei vielä ole kertaakaan maininnut sanaa joulu, eli jotain tyyliin "hei, mitäs jouluna, laitetaanko sitä, tätä tai tuota, hei, mites muistetaan kummilapsia, vanhempiamme tai tarvitaanko jotain. Itse olen jouluihminen, hän ei välitä mistään mitään, en halua enää järjestää yksin joulua hänelle ja muille, miksi hän odottaa, että hänelle tehdään joulua, kun hän paskat siitä kuitenkaan välittää?
Kommentit (178)
Joulu ja joululahjat on lapsia varten. Aikset naiset, mitä voiuhkaatte jonkun joulun tms. perään, ei hyvää päivää. Kasvakaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on ihmeellinen tapa osallistaa miehiä omiin hössötyksiinsä. Miksi te ette tee niitä asioita itse?
Miksi se sika tulee jouluna syömään sikaa, siksi, miksi ei valmista itse omia ruokiaan ja sitä mitä itse haluaa, miksi tulee häiriköimään minua, jos ei hänelle ole tehty mitään. En minä passaa aikuista miestä!
Ihan samoin kuin meillä vaimo tulee moottoripyörän kyytiin. Miksi hän tulee kyytiin, kun ei muutoin osallistu? Pitäisikö sinusta hänen osallistua kuluihin ja korjauksiin? Ihme sakkia täällä.
Isä opettaa moottoripyörän tankkaukseen, tankin kiillotukseen ja pärryttämiseen, prrrr, prrrr, prrrrr...
Ahaa ja vielä aikuismaisemmaksi menee. Ihan osuva nimi teidän pikku uhriutumisringille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies tekee nykyään kaiken. Paistaa kinkun, tekee jouluruoat alusta loppuun raaka-aineista, pyytää lohet ja savustaa, siivoaa ja koristelee ja hakee kuusen metsästä. Ostaa lahjat ja paketoi. Se mies olen minä. Moniko nainen tekee saman?
No aika moni. Teet sitä, mitä todella monessa perheessä nainen tekee yksin (ja sitten miehet miettivät, miten se ero nyt tuolleen tuli puun takaa, kaikkihan oli hyvin :D) Jouluruoat, lahjat, koristelut, siivous, sukulaisten lahjat, korttien hankinta ja postitus, leivonnaiset, kinkku, tiskit, kattaus, juomat jne.
Tosin harva nyt varmaan muutenkaan itse käy kalastamassa lohta joulupöytään, ihan jo asuinpaikastakin johtuen. Saattaisi itselle tulla joku muu kuin joulupukki kylään, jos virittelisin savustuspöntön tuohon parvekkeelle :D
Ooh, kerrankin vauvapalstasta on jotain hyötyä. Tajusin että tuohon parvekkeellehan saa hiton kätevästi sähköllä toimivan savustuspöntön! Harmillista kun ei taida enää olla hyviä alennuksia tähän väliin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on ihmeellinen tapa osallistaa miehiä omiin hössötyksiinsä. Miksi te ette tee niitä asioita itse?
Miksi se sika tulee jouluna syömään sikaa, siksi, miksi ei valmista itse omia ruokiaan ja sitä mitä itse haluaa, miksi tulee häiriköimään minua, jos ei hänelle ole tehty mitään. En minä passaa aikuista miestä!
Älä passaa. Ei kukaan pakota sinua.
Vierailija kirjoitti:
Marttyyrimamma alkaa raivosiivoamisen jo marraskuussa ja uhriutumistakin pukkaa joulukuun alusta alkaen.
Sitten voi naama nurinpäin pilata kaikkien jouluaaton itkemällä kuinka kukaan ei arvosta tai välitä...
Miksi ne muut ei sitten arvosta ja välitä? Ilmeisesti heille joulu on kuitenkin tärkeä juttu jos äidin väsymysitku "pilaa kaikkien jouluaaton". Eihän se mitään pilaisi jos joulu ei kiinnostaisi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän ei ole sanallakaan joulua maininnut, mistä oletat hänen odottavan, että hänelle tehdään joulua? Varsinkin, jos hän ei siis joulusta välitä.
Niin tämä. Nainen valittaa kun hän itse haluaa tehdä joulua ja mies ei. Tyypillistä, että kaikkien täytyisi mukautua juuri naisen mieltymyksiin.
Lapset käyttäytyy noin kun ikää on 6v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin pitää katsoa, onko perheessä lapsia vai ei. Jos on, niin miehenkin on syytä osallistua.
Miksi? Lapsia kiinnostaa lahjat ja jotkut jouluruuat. Kaikki muu on jouluihmisen hössötystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sitten passaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän ei ole sanallakaan joulua maininnut, mistä oletat hänen odottavan, että hänelle tehdään joulua? Varsinkin, jos hän ei siis joulusta välitä.
Niin tämä. Nainen valittaa kun hän itse haluaa tehdä joulua ja mies ei. Tyypillistä, että kaikkien täytyisi mukautua juuri naisen mieltymyksiin.
Lääkärikäynti voisi olla miehelle paikallaan, kun on mennyt mieli niin maahan, että parin päivän erottuminen arjesta juhlaksi on liikaa ja tuntuu pahalta. Voimia ei riitä pieneen siivoukseen ja muutaman ruokalajin laittoon. Masennusko vai testot nollissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marttyyrimamma alkaa raivosiivoamisen jo marraskuussa ja uhriutumistakin pukkaa joulukuun alusta alkaen.
Sitten voi naama nurinpäin pilata kaikkien jouluaaton itkemällä kuinka kukaan ei arvosta tai välitä...Miksi ne muut ei sitten arvosta ja välitä? Ilmeisesti heille joulu on kuitenkin tärkeä juttu jos äidin väsymysitku "pilaa kaikkien jouluaaton". Eihän se mitään pilaisi jos joulu ei kiinnostaisi :)
Pilaa se ihan peruspäivänkin.
Vierailija kirjoitti:
Joulu ja joululahjat on lapsia varten. Aikset naiset, mitä voiuhkaatte jonkun joulun tms. perään, ei hyvää päivää. Kasvakaa.
Niin. Aikuiset naiset monesti on niitä äitejä, joiden vastuulla on nimenomaan joulu ja lahjat NIITÄ LAPSIA VARTEN. Ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odottaako hän, että hänelle tehdään joulua, jos hän ei puhu siitä?
Vaikka provoille on kyllä turha vastataEi tuollaisen miehen silloin kuulu tulla siihen JOULUpöytäänkään, grilli on avoinna tai joku buffetti - TERVEMENOA!
Oletko lukutaidoton ? Aloittaja on ostamassa kummilapsille ja muulle suvulle lahjoja, ruoasta ei maininnut mitään, muutenkaan kukaan sitä ruokaa vielä jouluksi laita. Ja kyllä itse menisin mieluummin grillille kuin söisin jouluruokia. Hullua alkaa nyt jo joulua laittamaan, toki jokainen saa stressata itseään miten haluaa, kunhan ei marttyyriksi ala..
Eiks nyt ole vasta marraskuu? Kyllä meilläkin joulua vietetään oikein ns. kunnolla, perinteisesti ja pitkän kaavan mukaan, mutta ei sitä nyt vielä tarvitse alkaa hullun kiilto silmissä hössöttämään. Katsellaan sit pikkuhiljaa tossa parin viikon päästä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samoin kuin meillä vaimo tulee moottoripyörän kyytiin. Miksi hän tulee kyytiin, kun ei muutoin osallistu? Pitäisikö sinusta hänen osallistua kuluihin ja korjauksiin? Ihme sakkia täällä.
Isä opettaa moottoripyörän tankkaukseen, tankin kiillotukseen ja pärryttämiseen, prrrr, prrrr, prrrrr...
Ahaa ja vielä aikuismaisemmaksi menee. Ihan osuva nimi teidän pikku uhriutumisringille.
Prrrr, prrrrr, brrrömmmm brrrrömmmm, tämä jälkimmäinen tuli Harrikasta.
ellei mies halua niin so what, tee sinä joulu mutta jätä jouluruoat ostamatta, miten mies reagoi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärikäynti voisi olla miehelle paikallaan, kun on mennyt mieli niin maahan, että parin päivän erottuminen arjesta juhlaksi on liikaa ja tuntuu pahalta. Voimia ei riitä pieneen siivoukseen ja muutaman ruokalajin laittoon. Masennusko vai testot nollissa?
Niin se voi olla noinkin. En tunne kyseisen perheen tilannetta, mutta jos mamma ei itse jaksa tehdä joulua ja mies ei ole jouluihminen, niin sitten se jää varmaan tekemättä.
Ettekö osaa ollenkaan katsoa peiliin, siellä on väsynyt marttyyri tonttulakki päässä. Lakatkaa nyt hyvät ihmiset olemasta itsenne uhreja.
Joulumarttyyrivaimo meuhkaa-tarinat alkoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testot meni ja hiipui, koska ei ole sopivaa reikää mihin niin pieni niitä mahtuisi tuhlaamaan !