Miehen olemattomat jouluaskareet
Mies ei vielä ole kertaakaan maininnut sanaa joulu, eli jotain tyyliin "hei, mitäs jouluna, laitetaanko sitä, tätä tai tuota, hei, mites muistetaan kummilapsia, vanhempiamme tai tarvitaanko jotain. Itse olen jouluihminen, hän ei välitä mistään mitään, en halua enää järjestää yksin joulua hänelle ja muille, miksi hän odottaa, että hänelle tehdään joulua, kun hän paskat siitä kuitenkaan välittää?
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Eiks nyt ole vasta marraskuu? Kyllä meilläkin joulua vietetään oikein ns. kunnolla, perinteisesti ja pitkän kaavan mukaan, mutta ei sitä nyt vielä tarvitse alkaa hullun kiilto silmissä hössöttämään. Katsellaan sit pikkuhiljaa tossa parin viikon päästä...
Missä luki, että aloittajan perheessä vaaditaan aloittamaan jouluhössötys hullunkiilto silmissä jo nyt, minä sain sellaisen käsityksen, että vaimo on jouluihminen ja mies ei tähän sesonkiin osallistu millään tavoin, ei edes 4 päivää ennen joulua. Ihme vääntämistä ja tahallaan lukihäiriöisiä tällä palstalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies tekee nykyään kaiken. Paistaa kinkun, tekee jouluruoat alusta loppuun raaka-aineista, pyytää lohet ja savustaa, siivoaa ja koristelee ja hakee kuusen metsästä. Ostaa lahjat ja paketoi. Se mies olen minä. Moniko nainen tekee saman?
Emäntä taitaa sillä aikaa ryypiskellä!
Emäntä laitettiin matkaan jo aikapäiviä sitten. Joulu on lasten ja minun.
Jo joutuikin lähteä jos varsinkin tuollainen ap- tyyppinen hupsu oli.
Joulu on lepäämistä varten, ei stressiä.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö osaa ollenkaan katsoa peiliin, siellä on väsynyt marttyyri tonttulakki päässä. Lakatkaa nyt hyvät ihmiset olemasta itsenne uhreja.
Käsittääkseni tarina meni niin, että mies tässä on tekemässä itsestään uhrimarttyyriä, koska pakotetaan olemaan jouluisessa kodissa, miksi mies ei häivy jos perheen muut jäsenet joulusta pitävät ja tykkäävät sen valmisteluista. Silloin kyllä mies on se, joka häipyy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on ihmeellinen tapa osallistaa miehiä omiin hössötyksiinsä. Miksi te ette tee niitä asioita itse?
Ensin pitää katsoa, onko perheessä lapsia vai ei. Jos on, niin miehenkin on syytä osallistua.
Miksi? Lapsia kiinnostaa lahjat ja jotkut jouluruuat. Kaikki muu on jouluihmisen hössötystä.
Niin, kuka ne lahjat ja ruuat miettii ja hankkii?
Jos joulu ei ole miehelle mitenkään tärkeä niin miksi hänen pitäisi siitä omatoimisesti puhua tai suunnitella? Jouluihmiselle taas se joulun suunnittelu on jo itsessään hauskaa puuhaa puhumattakaan itse joulu valmisteluista. Jos tarvitset apua tai miehen mielipidettä niin pyydä sitä, kyllä ähn sua varmasti auttaa kun tietää että joulu on sulle tärkeä, mutta älä oleta että mies alkaa innoissaan itse suunnittelemaan asiaa joka ei kiinnosta häntä pätkän vertaa. Kannattaa myös muistaa että teet joulujuttuja koska tykkäät siitä et muiden takia. Ei kukaan oleta että teet joulun heille valmiiksi (varsinkaan kukaan sellainen jolle joulu on vaan yksi päivä muiden joukossa)
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Rauhaisaa oloa perheen kesken. Joillain se on hössöttämistä ja irvistelyä.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö osaa ollenkaan katsoa peiliin, siellä on väsynyt marttyyri tonttulakki päässä. Lakatkaa nyt hyvät ihmiset olemasta itsenne uhreja.
Naisen mieliala kohoaa heti ja väsymys hellittää, kun hän potkaisee marisevan miehen ulos lopullisesti.
Joulu? Eihän nyt ole edes Joulukuu vielä, miksi pitäisi alkaa jo Jouluhössötykset??
Jos itse kuulut niihin jotka alkaa valmistautua Jouluun, kun edellinen vielä menossa tai juuri päättynyt, niin älä nyt sentään toisilta sellaista oleta, monilla ihmisillä on ihan oikeakin elämä elättävänä.
Juuri vasta tuosta naurettavasta "BF" hössöilystä päästy... ja joku jo stressaa Joulua, eikä pelkästään stressaa, vaan haluaa syyllistää muita jotka ymmärtää että Jouluun on sentään lähes kuukausi vielä, ja sen pitäisi olla rauhoittumisen aikaa, ei tuollaista suorittamista.
Yhden lahjan jo gemtradesta tilasin, Jouluksi, kun oli niin sopiva, en siitä silti mitään numeroa alkaisi tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiks nyt ole vasta marraskuu? Kyllä meilläkin joulua vietetään oikein ns. kunnolla, perinteisesti ja pitkän kaavan mukaan, mutta ei sitä nyt vielä tarvitse alkaa hullun kiilto silmissä hössöttämään. Katsellaan sit pikkuhiljaa tossa parin viikon päästä...
Missä luki, että aloittajan perheessä vaaditaan aloittamaan jouluhössötys hullunkiilto silmissä jo nyt, minä sain sellaisen käsityksen, että vaimo on jouluihminen ja mies ei tähän sesonkiin osallistu millään tavoin, ei edes 4 päivää ennen joulua. Ihme vääntämistä ja tahallaan lukihäiriöisiä tällä palstalla!
Luepa uudelleen se aloitus. Vaikka on vasta marraskuu, jo kovasti miehenkin pitäis keuhkota, että jouluna sitä tätä ja tota, jouluna sille tälle ja tolle, jouluna sinne tänne ja tuonne etc. Voi miesrukkaa!
Vierailija kirjoitti:
Jos joulu ei ole miehelle mitenkään tärkeä niin miksi hänen pitäisi siitä omatoimisesti puhua tai suunnitella? Jouluihmiselle taas se joulun suunnittelu on jo itsessään hauskaa puuhaa puhumattakaan itse joulu valmisteluista. Jos tarvitset apua tai miehen mielipidettä niin pyydä sitä, kyllä ähn sua varmasti auttaa kun tietää että joulu on sulle tärkeä, mutta älä oleta että mies alkaa innoissaan itse suunnittelemaan asiaa joka ei kiinnosta häntä pätkän vertaa. Kannattaa myös muistaa että teet joulujuttuja koska tykkäät siitä et muiden takia. Ei kukaan oleta että teet joulun heille valmiiksi (varsinkaan kukaan sellainen jolle joulu on vaan yksi päivä muiden joukossa)
Olet todennäköisesti sinkku. Jos mies ei vuosienkaan saatossa ole tietoinen siitä, että vaimo on jouluihmisiä, miksi hänen ehdotuksiaan pitäisi joutua odottamaan, jos jouluja on jo monta takanapäin. Jos mies ei osallistu tai suunnittele silloinkaan mitään, kun talo tulee täyteen vieraita, ei hän kyllä minun talossa silloin jouluna ole, miehen kädenjälki kuuluu näkyä esim. juomavalinnoissa ja lahjoissa, minä voin hoitaa suurimman osan. Peräkammarin Pekat saa viettää omaa jouluaan vaikka äitinsä luona, saa vietyä likapyykkipussin samalla äidille LAHJAKSI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luepa uudelleen se aloitus. Vaikka on vasta marraskuu, jo kovasti miehenkin pitäis keuhkota, että jouluna sitä tätä ja tota, jouluna sille tälle ja tolle, jouluna sinne tänne ja tuonne etc. Voi miesrukkaa!
Oikeassa olet, tuntuu siltä, että mies on aito rukka!
Vierailija kirjoitti:
Joulu? Eihän nyt ole edes Joulukuu vielä, miksi pitäisi alkaa jo Jouluhössötykset??
Jos itse kuulut niihin jotka alkaa valmistautua Jouluun, kun edellinen vielä menossa tai juuri päättynyt, niin älä nyt sentään toisilta sellaista oleta, monilla ihmisillä on ihan oikeakin elämä elättävänä.
Juuri vasta tuosta naurettavasta "BF" hössöilystä päästy... ja joku jo stressaa Joulua, eikä pelkästään stressaa, vaan haluaa syyllistää muita jotka ymmärtää että Jouluun on sentään lähes kuukausi vielä, ja sen pitäisi olla rauhoittumisen aikaa, ei tuollaista suorittamista.
Yhden lahjan jo gemtradesta tilasin, Jouluksi, kun oli niin sopiva, en siitä silti mitään numeroa alkaisi tekemään.
Hössötys, ai miten ihana kuvaus. Minä olen toimistossa suunnittelutehtävissä, en ole koskaan kutsunut työtäni hössötykseksi. Mitä paremmin saan hommani suunniteltua ja organisoitua, on helpompi työstää valmis suunnitelma. Valitettavan harva suomalainen työntekijäkään on kaltaiseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Rauhaisaa oloa perheen kesken. Joillain se on hössöttämistä ja irvistelyä.
Rauhaisaa ja leppoisaa oloa perheen kesken kun kukaan ei ole tehnyt tai valmistellut mitään, kuulostaa köyhän joululta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen mieliala kohoaa heti ja väsymys hellittää, kun hän potkaisee marisevan miehen ulos lopullisesti.
Nainenhan tässä marisee ja siitä vain. Ei kukaan pakota olemaan suhteessa. "Erottiin kun mies ei valmistellut joulua" 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhaisaa ja leppoisaa oloa perheen kesken kun kukaan ei ole tehnyt tai valmistellut mitään, kuulostaa köyhän joululta!
Ehkä materialistisen ihmisen korviin. Mä sydämeeni joulun teen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hössötys, ai miten ihana kuvaus. Minä olen toimistossa suunnittelutehtävissä, en ole koskaan kutsunut työtäni hössötykseksi. Mitä paremmin saan hommani suunniteltua ja organisoitua, on helpompi työstää valmis suunnitelma. Valitettavan harva suomalainen työntekijäkään on kaltaiseni.
Teitä uniikkeja uhriutuja on nykyään aika paljon.
Tässähän on pohjimmiltaan kyse siitä ah niin ihanasta naisten välisestä kilpailusta. Sitä on vaikeaa myöntää, mutta sitö se on kaiken materian keskellä pääsee sitten loistamaan. Ei liene salaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä oot rasittava jyrä.
Mulle kävis tosi hyvin sellanen ratkaisu :) -m42