Miehen olemattomat jouluaskareet
Mies ei vielä ole kertaakaan maininnut sanaa joulu, eli jotain tyyliin "hei, mitäs jouluna, laitetaanko sitä, tätä tai tuota, hei, mites muistetaan kummilapsia, vanhempiamme tai tarvitaanko jotain. Itse olen jouluihminen, hän ei välitä mistään mitään, en halua enää järjestää yksin joulua hänelle ja muille, miksi hän odottaa, että hänelle tehdään joulua, kun hän paskat siitä kuitenkaan välittää?
Kommentit (178)
Huojentavaa lukea muiden leppoisista jouluista, jossa jokainen saa tehdä mitä haluaa, eikä ole yhden itsevaltiaan orja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö osaa ollenkaan katsoa peiliin, siellä on väsynyt marttyyri tonttulakki päässä. Lakatkaa nyt hyvät ihmiset olemasta itsenne uhreja.
Käsittääkseni tarina meni niin, että mies tässä on tekemässä itsestään uhrimarttyyriä, koska pakotetaan olemaan jouluisessa kodissa, miksi mies ei häivy jos perheen muut jäsenet joulusta pitävät ja tykkäävät sen valmisteluista. Silloin kyllä mies on se, joka häipyy!
Joo ei kaikki viihdy joulusessa kodissa, eikä parisuhteessa missä toinen arvottaa lähtökohtaisesti omat mielipiteet toista korkeammalle. Koetko olevasi miestäsi ylempänä vai miten sinulla on enemmän oikeuksia kotiinne? Vastaathan sitten myös suuremmasta osasta kuluja?
Jouluisesta kodista poistuu hän, joka ei siellä viihdy tai tunne oloaan hyväksi, ei kukaan muu!
Jos en halua esimerkiksi joulukoristeita, niin sitten niitä ei tule. Vai pitäisikö se mennä niin, että minä voin hakkia jotain naisten alastonkalentereita seinät täyttee ja jos ei rouvaa miellytä, niin menköön pihalle?
Eikö sinua haittaa, että lapset näkevät ne? Jos teillä ei ole lapsia, niin siitä vaan. Hommaa ne kalenterit heti joulukuun alussa, niin rouvasi ehtii hommata itselleen asunnon muualta jo jouluksi.
Joulunhan voi todella pilata kaikella hössöttämisellä. On aikataulut ja kaiken pitää olla prikulleen oikein, sellainen pilaa joulutunnelman. Kun kuuntelee joululauluja, niin siellä sanoma on että joulun henki on jokaisessa meissä. Minä löydän sen hämyisessä joulusaunassa, missä ei ole minkäänlaisia koristeita. Tätä palstaa kun lukee, sen ei pitäisi olla mahdollista, mutta on se!
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies tekee nykyään kaiken. Paistaa kinkun, tekee jouluruoat alusta loppuun raaka-aineista, pyytää lohet ja savustaa, siivoaa ja koristelee ja hakee kuusen metsästä. Ostaa lahjat ja paketoi. Se mies olen minä. Moniko nainen tekee saman?
No. Minä en pyydä lohia itse, käyn hakemassa ne kaupasta valmiiksi fileoituina, mutta suolaan ja savustan itse. Olen itse hakenut metsästä ne puut, joilla savustan kalan (tai ne lepät on tosta pellonlaidasta) ja paistan kinkun. Maksan kaikki laskut, ostan tai teen kaikki lahjat, teen kaikki ruuat, ostan kaikki raaka-aineet, joita ei valmiiksi löydy (kasvatan omat perunat ja porkkanat ja punajuuret jne). Huolehdin siivouksesta, pyykkäyksestä, tiskaamisesta, talon lämmittämisestä, haudoilla käymisestä (appiukko kuoli vuosi sitten), hankin joulukukat. Joulukuusen käyvät hakemassa lapset, tuosta omasta metsästä, jonka olen itse omalla työlläni maksanut.
Tekee mieskin jotain:
Mies ryyppää ja kiukuttelee, kuinka häntä kohdellaan väärin, kun lapset eivät jaksa kuunnella hänen "elämänopetuksiaan" ja kuinka niin kauheaa on, kun hän ei saa syödäkseen joka päivä parasta mahdollista ruokaa (hk:n sinistä ja lihapiirakoita). Aivan sama.
Heh, luin ketjun läpi ja täällä yksi ja sama miesvätys kirjoittelee ja vastaa itsellen sekä uhriutuu, koska ei ole muijaa tekemässä hänelle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö osaa ollenkaan katsoa peiliin, siellä on väsynyt marttyyri tonttulakki päässä. Lakatkaa nyt hyvät ihmiset olemasta itsenne uhreja.
Käsittääkseni tarina meni niin, että mies tässä on tekemässä itsestään uhrimarttyyriä, koska pakotetaan olemaan jouluisessa kodissa, miksi mies ei häivy jos perheen muut jäsenet joulusta pitävät ja tykkäävät sen valmisteluista. Silloin kyllä mies on se, joka häipyy!
Joo ei kaikki viihdy joulusessa kodissa, eikä parisuhteessa missä toinen arvottaa lähtökohtaisesti omat mielipiteet toista korkeammalle. Koetko olevasi miestäsi ylempänä vai miten sinulla on enemmän oikeuksia kotiinne? Vastaathan sitten myös suuremmasta osasta kuluja?
Jouluisesta kodista poistuu hän, joka ei siellä viihdy tai tunne oloaan hyväksi, ei kukaan muu!
Jos en halua esimerkiksi joulukoristeita, niin sitten niitä ei tule. Vai pitäisikö se mennä niin, että minä voin hakkia jotain naisten alastonkalentereita seinät täyttee ja jos ei rouvaa miellytä, niin menköön pihalle?
Eikö sinua haittaa, että lapset näkevät ne? Jos teillä ei ole lapsia, niin siitä vaan. Hommaa ne kalenterit heti joulukuun alussa, niin rouvasi ehtii hommata itselleen asunnon muualta jo jouluksi.
Se että osaa kirjoittaa ja lainata tekstiä, ei tarkoita että ymmärtäisi lainaamansa viestin pointin. Tässä erittäin hyvä esimerkki. Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Heh, luin ketjun läpi ja täällä yksi ja sama miesvätys kirjoittelee ja vastaa itsellen sekä uhriutuu, koska ei ole muijaa tekemässä hänelle mitään.
Esimerkkejä? Missä vastaillaan itselle ja missä uhriudutaan? Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies tekee nykyään kaiken. Paistaa kinkun, tekee jouluruoat alusta loppuun raaka-aineista, pyytää lohet ja savustaa, siivoaa ja koristelee ja hakee kuusen metsästä. Ostaa lahjat ja paketoi. Se mies olen minä. Moniko nainen tekee saman?
No. Minä en pyydä lohia itse, käyn hakemassa ne kaupasta valmiiksi fileoituina, mutta suolaan ja savustan itse. Olen itse hakenut metsästä ne puut, joilla savustan kalan (tai ne lepät on tosta pellonlaidasta) ja paistan kinkun. Maksan kaikki laskut, ostan tai teen kaikki lahjat, teen kaikki ruuat, ostan kaikki raaka-aineet, joita ei valmiiksi löydy (kasvatan omat perunat ja porkkanat ja punajuuret jne). Huolehdin siivouksesta, pyykkäyksestä, tiskaamisesta, talon lämmittämisestä, haudoilla käymisestä (appiukko kuoli vuosi sitten), hankin joulukukat. Joulukuusen käyvät hakemassa lapset, tuosta omasta metsästä, jonka olen itse omalla työlläni maksanut.
Tekee mieskin jotain:
Mies ryyppää ja kiukuttelee, kuinka häntä kohdellaan väärin, kun lapset eivät jaksa kuunnella hänen "elämänopetuksiaan" ja kuinka niin kauheaa on, kun hän ei saa syödäkseen joka päivä parasta mahdollista ruokaa (hk:n sinistä ja lihapiirakoita). Aivan sama.
Hyvää ja antoisaa joulua sinnekkin rakkauden pesään.
Vierailija kirjoitti:
Jos joulu ei kiinnosta, niin eihän siinä mitään. Menee se vähemmälläkin tohinalla ohi.
Ei kiinnosta minuakaan. Enkä järjestä mitään. Eikä kenenkään tarvitse minulle mitään järjestää.
Kysehän on siitä, että hän joka joulun haluaa, haluaa myös että muut järjestää sitä joulua, vaikka eivät halua. Naapurimaassa on sama tilanne sodan kanssa, harva haluaa sotaa, mutta heidät pakotetaan ottamaan siihen osaa. Itsevaltias on itsevaltias joulunakin.
Vierailija kirjoitti:
Jouluruuat saa valmiina kaupasta tai pitopalvelusta, vaatii tilaamisen ja maksamisen vaivan.
Lahjat voi myös tilata paketoituina, vaatii tilaamisen ja maksamisen. Lisäksi lahjoja ei tarvitse ostaa, jos ei halua ja oikestaan lahjoja kaipaavat vain lapset.
Koristelu ei ole tarpeen, joulu tulee ilman koristeita ja jos järjellä ajattelee, niin ne ovat aika turhia.
Siivous on tavallinen viikkosiivous, ei enempää eli se tehdään joka viikko, ei vain jouluna.
Sukulaisille ei tarvitse ostaa lahjoja, iso osa ei osta!
Leivonnaiset saa kaupasta ja kinkku on jouluruokia, jonka voi tilata valmiina.
Korttien hankinta ja postitus on eilistä, tämän voi ohittaa kokonaan.
Tiskit tiskataan joka tapauksessa myös arkena, ei poikkea siitä.
Kattaus - onko oikeasti vaikea asetella veitsi ja haarukka paikalleen?
Juomatkin saa valmiina kaupasta.
Lopeta jouluhössyttely ja ymmärrä, että joulu tulee ihan ilman sitä. Tee vain se, mistä nautit, loppu on turhaa.
Soittakaa joku Azkabaniin, niiltä on ankeuttaja vapaalla.
Tuon on kirjoittanut ihminen, jolla ei ole minkäänlaista tapakasvatusta. Ei mitään ymmärrystä siitä, että elämään kuuluu myös juhla ja erityiset tapahtumat. Sellainen, joka muiden piirtäessä luolamaalauksia tai keksiessä äänteitä naureskeli itsekseen ja meni makaamaan omaan lantaansa.
Säälin sinua, mutta en ala sinua opettamaankaan. Vanhempiesi olisi se pitänyt tehdä. Onneksi ei tarvitse tuntea sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouluruuat saa valmiina kaupasta tai pitopalvelusta, vaatii tilaamisen ja maksamisen vaivan.
Lahjat voi myös tilata paketoituina, vaatii tilaamisen ja maksamisen. Lisäksi lahjoja ei tarvitse ostaa, jos ei halua ja oikestaan lahjoja kaipaavat vain lapset.
Koristelu ei ole tarpeen, joulu tulee ilman koristeita ja jos järjellä ajattelee, niin ne ovat aika turhia.
Siivous on tavallinen viikkosiivous, ei enempää eli se tehdään joka viikko, ei vain jouluna.
Lopeta jouluhössyttely ja ymmärrä, että joulu tulee ihan ilman sitä. Tee vain se, mistä nautit, loppu on turhaa.
Tuon on kirjoittanut ihminen, jolla ei ole minkäänlaista tapakasvatusta. Ei mitään ymmärrystä siitä, että elämään kuuluu myös juhla ja erityiset tapahtumat. Sellainen, joka muiden piirtäessä luolamaalauksia tai keksiessä äänteitä naureskeli itsekseen ja meni makaamaan omaan lantaansa.
Säälin sinua, mutta en ala sinua opettamaankaan. Vanhempiesi olisi se pitänyt tehdä. Onneksi ei tarvitse tuntea sinua.
Mun mielestä nuo kommentit osuvat enemmän sinuun. Et voi tietää toisten juhlista mitään, mutta nostat sen oman juhlasi muiden yläpuolelle ja haukut sitten muita. Samassa puhut tapakasvatuksesta. Ei näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva purkaus siellä. Rahalla voi hoitaa juhlajärjestelyt, mutta vastaus ei miellyttänyt. Kaikki pitää hoitaa tietenkin hampaat irvessä.
Mieheni ihmetteli vuonna 2020 että miksen ole tehnyt mitään jouluvalmisteluja. Sanoin että koska minä olen tehnyt viitenä vuotena kaiken niin nyt on sinun vuoro tehdä kaikki. Mies luuli sitä vitsiksi. Sanoin että tiedän ettei halua tehdä mitään joten minä olen vuokrannut mökin ystäväni kanssa ja vietämme joulun siellä kahdestaan. no meille tulikin sitten pian ero. Mies väitti etten välitä siitä vaikka olin tehnyt kaiken aina ilma apua.
N45 kirjoitti:
Mieheni ihmetteli vuonna 2020 että miksen ole tehnyt mitään jouluvalmisteluja. Sanoin että koska minä olen tehnyt viitenä vuotena kaiken niin nyt on sinun vuoro tehdä kaikki. Mies luuli sitä vitsiksi. Sanoin että tiedän ettei halua tehdä mitään joten minä olen vuokrannut mökin ystäväni kanssa ja vietämme joulun siellä kahdestaan. no meille tulikin sitten pian ero. Mies väitti etten välitä siitä vaikka olin tehnyt kaiken aina ilma apua.
Ette olleet selvästi sopivia toisillenne. Jos jouluvalmisteluiden takia tulee ero, niin kannattaa hivenen tarkastella sitä omaa arvomaailmaa ja naida joulupukki.
N45 kirjoitti:
Jos on viitenä vuotena tehnyt kaiken ja sitten sanomatta mitään jättää tekemättä, niin eikös se ole perin passiivisagressiivinen käytösmalli, kun on kerran vuokrannut mökinkin. En mä ainakaa tuollaista katselisi.
Vierailija kirjoitti:
Siis hetkinen nyt, kuka vaatii sinua järjestämään? Luetko nyt jotenkin rivien välistä, että olet nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa?
Sori, m' vaan trollaisn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se laittaa joka haluaa sen joulun.
Se, joka ei pidä joulusta lähtee talosta pois ja järjestää omanlaisensa missä haluaa, vaikka yksin mökillä tai hotellissa. Joulu on kerran vuodessa, mies riesana 365 päivää vuodessa.
Ai että mies riesana. Taidat olla niin kuiva ja ikävä ihminen, ettei edes silikoni-Reiska halua siaääsi.
Pikkupaviaani hiljaa kun isopaviaani puhuu!