Miehen olemattomat jouluaskareet
Mies ei vielä ole kertaakaan maininnut sanaa joulu, eli jotain tyyliin "hei, mitäs jouluna, laitetaanko sitä, tätä tai tuota, hei, mites muistetaan kummilapsia, vanhempiamme tai tarvitaanko jotain. Itse olen jouluihminen, hän ei välitä mistään mitään, en halua enää järjestää yksin joulua hänelle ja muille, miksi hän odottaa, että hänelle tehdään joulua, kun hän paskat siitä kuitenkaan välittää?
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni joulu pitäisi olla ainoastaan kerran kymmenessä vuodessa.
Turhaa hössötystä liian paljon.
Mene aina jouluksi kellariin, sammuta valot ja juttele juureksille, jospa ne kypysisivät sitä kautta, tai onko sinulla edes juureksia jouluksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odottaako hän, että hänelle tehdään joulua, jos hän ei puhu siitä?
Vaikka provoille on kyllä turha vastataEi tuollaisen miehen silloin kuulu tulla siihen JOULUpöytäänkään, grilli on avoinna tai joku buffetti - TERVEMENOA!
Jaa. Tapansa kullakin. Jätätkö myös sinä saunomisen välistä jos mies on sen lämmittänyt? Etkö aja autoa jos mies on sen huoltanut ja tankannut? Etkö anna miehen asua luonasi jos hän ei osallistu sisustamiseen?
Jos miehesi on tuollainen, mitä sanovat kummilapset, vanhempasi ja muut, hyväksyvätkö, eivät ainakaan meidän piireissä hyväksyisi. Miksi hän ei lähde tiehensä ja vietä ei-joulua tai hän voisi vaihtaa sanan joulu vaikka vappuun tai juhannukseen, tai viettääkö edes niitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka provoille on kyllä turha vastataEi tuollaisen miehen silloin kuulu tulla siihen JOULUpöytäänkään, grilli on avoinna tai joku buffetti - TERVEMENOA!
Jaa. Tapansa kullakin. Jätätkö myös sinä saunomisen välistä jos mies on sen lämmittänyt? Etkö aja autoa jos mies on sen huoltanut ja tankannut? Etkö anna miehen asua luonasi jos hän ei osallistu sisustamiseen?
Jospa heillä saunotaan, tankataan ja huolletaan auto ENNEN joulua !!
Kyllä mieskin pitäisi velvoittaa askartelemaan tonttuja ja lumihiutakeita ikkunaan. Yhdessä me joulu tehdään!
Luojan kiitos, ettei meilläkään. Ensin hoidetaan ylppärit ja sitten vasta siirrytään pieni muotoiseen joulunviettoon.
Onhan tässä viikkoja aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tartte huutaa
En tarkoittanut, että nuo tehdään jouluna. Ajatuksena vain tuntui olevan, että jos et osallistu hommiin, et saa osallistua joulunviettoonkaan. Minusta se on outo ajatus. Jos miehen mielestä joulun voisi viettää vähemmälläkin valmisteluilla, niin eihän se tarkoita, että hän ei saa osallistua laitettuun jouluun. Parisuhteessa on kyllä jotain syvempää häikkää kuin jouluvalmistelut, jos jouluun osallistuminen vaatii hommiin osallistumista, vaikka itse voisi viettää sen vaatimattomammin. Ja jouluun on sentään vielä hetki aikaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä hyvä mies tilasi lohet ennakkoon eilen. Arvostan :)
Taitavat kasvaa loisia ja matoja ennen joulua!
Ennakkotilaus ei tarkoita sitä, että se lohi pyydettäisiin just tänään.
-ohis
Meilläpäin ei ole koskaan voinut tilata joulukaloja 1 kk ennen H-hetkeä, never!
Meillä taas nyt voidaan jo tehdä tilauksia. Graavilohi ja savulohi sekä muutakin meni tilaukseen. Samalla tilasimme toisaalta ravintolasta joitakin jouluruokia ja 23. päivä töiden jälkeen kiireesti käydään hakemassa tuotteita.
-eri
Miehet on niin helppoja, kun niille ei tarvi laittaa joulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies tekee nykyään kaiken. Paistaa kinkun, tekee jouluruoat alusta loppuun raaka-aineista, pyytää lohet ja savustaa, siivoaa ja koristelee ja hakee kuusen metsästä. Ostaa lahjat ja paketoi. Se mies olen minä. Moniko nainen tekee saman?
No aika moni. Teet sitä, mitä todella monessa perheessä nainen tekee yksin (ja sitten miehet miettivät, miten se ero nyt tuolleen tuli puun takaa, kaikkihan oli hyvin :D) Jouluruoat, lahjat, koristelut, siivous, sukulaisten lahjat, korttien hankinta ja postitus, leivonnaiset, kinkku, tiskit, kattaus, juomat jne.
Tosin harva nyt varmaan muutenkaan itse käy kalastamassa lohta joulupöytään, ihan jo asuinpaikastakin johtuen. Saattaisi itselle tulla joku muu kuin joulupukki kylään, jos virittelisin savustuspöntön tuohon parvekkeelle :D
Jouluruuat saa valmiina kaupasta tai pitopalvelusta, vaatii tilaamisen ja maksamisen vaivan.
Lahjat voi myös tilata paketoituina, vaatii tilaamisen ja maksamisen. Lisäksi lahjoja ei tarvitse ostaa, jos ei halua ja oikestaan lahjoja kaipaavat vain lapset.
Koristelu ei ole tarpeen, joulu tulee ilman koristeita ja jos järjellä ajattelee, niin ne ovat aika turhia.
Siivous on tavallinen viikkosiivous, ei enempää eli se tehdään joka viikko, ei vain jouluna.
Sukulaisille ei tarvitse ostaa lahjoja, iso osa ei osta!
Leivonnaiset saa kaupasta ja kinkku on jouluruokia, jonka voi tilata valmiina.
Korttien hankinta ja postitus on eilistä, tämän voi ohittaa kokonaan.
Tiskit tiskataan joka tapauksessa myös arkena, ei poikkea siitä.
Kattaus - onko oikeasti vaikea asetella veitsi ja haarukka paikalleen?
Juomatkin saa valmiina kaupasta.
Lopeta jouluhössyttely ja ymmärrä, että joulu tulee ihan ilman sitä. Tee vain se, mistä nautit, loppu on turhaa.
Olet sisäistänyt juuri tuon, että kaiken saa valmiina. Oletko ajatellut. että kaiken voi myös ohittaa kunnollisella pierulla, joka joulun jälkeen kuitenkin tulee viimeisenä fanfaarina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies tekee nykyään kaiken. Paistaa kinkun, tekee jouluruoat alusta loppuun raaka-aineista, pyytää lohet ja savustaa, siivoaa ja koristelee ja hakee kuusen metsästä. Ostaa lahjat ja paketoi. Se mies olen minä. Moniko nainen tekee saman?
Emäntä taitaa sillä aikaa ryypiskellä!
Emäntä laitettiin matkaan jo aikapäiviä sitten. Joulu on lasten ja minun.
Taitaa olla toisinpäin, isäntä heitettiin ulos ja otettiin nuorempi ja notkeampi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mieskin pitäisi velvoittaa askartelemaan tonttuja ja lumihiutakeita ikkunaan. Yhdessä me joulu tehdään!
Entäs jos mies ei osaa?
Ihan kun koti olisi työpaikka jossa koko tiimin pitää osallistua jonkun surkean juhlan toteuttamiseen. Ei omassa kodissaan kenenkään ole mikään pakko viettää mitään jos ei halua.
Sählää itse joulusi se mitä jaksat ja anna toisen vapaasti valita mitä haluaa tehdä tai ei halua. Näin meillä on, minä naisena en vaadi enkä pakota mihinkään. Ei tämä ole pelkästään minun kotini ja yksin minä määrää tahtia täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos mies ei osaa?
Vai...eiku äiti opettaa.
Minä löysin puolison jota kiinnostaa joulun tasan yhtä paljon kuin minuakin. :D
Niin... kun oikein tätä mietin, niin kuinkas olisi tytöt, naiset, äidit, jos ilmoittaisimme miehelle paria päivää ennen joulua, että lähden nyt joulun viettoon. Ei mitään etukäteisvalmisteluja kotona, joulu tehtäisiin tai olisi kenties valmiina siellä mihin menisimme. Voisi mennä suu mutruun.
Jos ajatellaan, että aika on rahaa, niin jo yksin ajansäästö toisi varaa viettää joulu jossain muualla.
Joulun jälkeen sitten kohteliaasti tiedusteltaisiin mieheltä kuinka joulu meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tartte huutaa
En tarkoittanut, että nuo tehdään jouluna. Ajatuksena vain tuntui olevan, että jos et osallistu hommiin, et saa osallistua joulunviettoonkaan. Minusta se on outo ajatus. Jos miehen mielestä joulun voisi viettää vähemmälläkin valmisteluilla, niin eihän se tarkoita, että hän ei saa osallistua laitettuun jouluun. Parisuhteessa on kyllä jotain syvempää häikkää kuin jouluvalmistelut, jos jouluun osallistuminen vaatii hommiin osallistumista, vaikka itse voisi viettää sen vaatimattomammin. Ja jouluun on sentään vielä hetki aikaa
MENIKÖ HERNEET NOKKAAN? Jos et tarkoittanut niitä jouluksi, mitä perkelettä niistä tässä aloituksessa mainitsit? Jos sinä pidät talossa tyypistä, joka on ulkokehällä kun tarttis tehdä maali, mutta on kyllä juhlimassa voittoa, ei kuulu meikäläisen tiimiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos mies ei osaa?
Vai...eiku äiti opettaa.
Hänen äitikään ei osannut !
Vierailija kirjoitti:
Niin... kun oikein tätä mietin, niin kuinkas olisi tytöt, naiset, äidit, jos ilmoittaisimme miehelle paria päivää ennen joulua, että lähden nyt joulun viettoon. Ei mitään etukäteisvalmisteluja kotona, joulu tehtäisiin tai olisi kenties valmiina siellä mihin menisimme. Voisi mennä suu mutruun.
Jos ajatellaan, että aika on rahaa, niin jo yksin ajansäästö toisi varaa viettää joulu jossain muualla.
Joulun jälkeen sitten kohteliaasti tiedusteltaisiin mieheltä kuinka joulu meni.
Ei hyvänen aika. Ihan oikeastiko teillä on parisuhteet sillä mallilla, että tuollainen tulee mieleen?
Jouluruuat saa valmiina kaupasta tai pitopalvelusta, vaatii tilaamisen ja maksamisen vaivan.
Lahjat voi myös tilata paketoituina, vaatii tilaamisen ja maksamisen. Lisäksi lahjoja ei tarvitse ostaa, jos ei halua ja oikestaan lahjoja kaipaavat vain lapset.
Koristelu ei ole tarpeen, joulu tulee ilman koristeita ja jos järjellä ajattelee, niin ne ovat aika turhia.
Siivous on tavallinen viikkosiivous, ei enempää eli se tehdään joka viikko, ei vain jouluna.
Sukulaisille ei tarvitse ostaa lahjoja, iso osa ei osta!
Leivonnaiset saa kaupasta ja kinkku on jouluruokia, jonka voi tilata valmiina.
Korttien hankinta ja postitus on eilistä, tämän voi ohittaa kokonaan.
Tiskit tiskataan joka tapauksessa myös arkena, ei poikkea siitä.
Kattaus - onko oikeasti vaikea asetella veitsi ja haarukka paikalleen?
Juomatkin saa valmiina kaupasta.
Lopeta jouluhössyttely ja ymmärrä, että joulu tulee ihan ilman sitä. Tee vain se, mistä nautit, loppu on turhaa.