Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö koiranomistajan kuulua Kennelliittoon ja maksaa jäsenmaksu?

Vierailija
29.11.2022 |

En kysyisi sitä täällä, mutta yllättäen en löydä tätä tietoa heidän sivuiltaan. En lue koskaan Koiramme-lehteä emmekä käy näyttelyissä. Onko siis pakko olla liiton jäsen?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä olen saanut tämän käsityksen, että Kennelliittoon kuuluminen on pakollista?

He ovat luoneet kyllä toimivan valheellisen ajatusmallin ainakin minun päähäni.

AP

Ihmisille on markkinoitu paljon vastaavanlaisia "itsestäänselvyyksiä":

- Koirat pitää rekisteröidä Kennelliittoon

- Kotivakuutus täytyy olla

- Luottokortti on välttämätön

- Asunto pitää ostaa asuntolainalla ja auto autolainalla

jne

Vierailija
22/44 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kennelliitto on täysin yksityinen järjestö.

Ei sen jäseneksi ole pakko liittyä yhtään sen enempää kuin hiihtoliittoon, kultapossukerhoon tai partiolaisiin.

Miksiköhän sitten kasvattajat sinne koiran ostajia ilmoittelevat? Eihän suksikauppiaskaan asiakkaitansa liitä hiihtoliittoon.

Minusta se on hieno palvelus pennunostajalle (kasvattajan maksama jäsenmaksu ekan vuoden ajaksi), esim. Koiramme-lehti on todella laadukas lehti. - ja en kuulu Kennelliittoon, en ole koskaan kuulunut. Koiramme-lehden luen sen sijaan säännöllisesti, saan sen naapurilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt kun muistelen niin kyllä maksoi ekan vuoden rotujärjestössä, mutta ei kyllä Kennelliittoa.

AP

Ensimmäisen vuoden jälkeen olisit siis hyvin voinut jättää rotujärjestön maksamatta, siinä ei ole siis ongelmaa.

Kennelliitto ehkä vähän kinkkisempi juttu, tosin jos olet sen itse maksanut niin olet varmaan saanut jonkun laskun, jonka olisi myös jättää maksamatta.

En ihan ymmärrä tätä, että vaan jättää laskun maksamatta - ehtii sit kuitenkin saada ehkä useamman lehdenkin, ennen kuin poistavat jäsenrekisteristä. Miksei sinne rotuyhdistykseen tai Kennelliittoon voisi laittaa sähköpostia jäsennumeron kera, että irtisanoo jäsenyytensä.

Vierailija
24/44 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on surullisen paljon koiria joiden kanssa ei harrasteta yhtään mitään. Pissalenkki kaksi kertaa päivässä korttelin ympäri ja metsälenkki viikonloppuisin ei todellakaan ole koiran arvoista elämää. Yleensä ne jotka paasaa Kennelliittoa vastaan on juurikin noita sohvakoirien omistajia...

Koiramme-lehdessä on harrastusjuttujen lisäksi myös juttuja koirien käytöksestä ja kouluttamisesta ja laajoja rotuesittelyjä. Tekisi kaikille koirien omistajille hyvää lukea noita juttuja jotta ymmärtäisivät edes hitusen oman koiran käytöksestä. Paljon tulee vastaan esim pelkoagressiivisia pikkukoiria joista omistajat sanoo että ne on isottelevia Napoleoneja. Kilometrin päähään näkee että ne raukat pelkää eivätkä isottele...

Vierailija
25/44 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ilmoittaisi toista henkilöä yhdistyksen jäseneksi kuin ehkä korkeintaan kirjallisen sopimuksen / valtakirjan myötä.

Voiko sitä pitää muuna kuin jonkinlaisena identiteettivarkautena, jos joku yksityishenkilö omin luvin ilmoittaa toisen henkilön yhdistyksen jäseneksi? Ehkä asiaa ajattelisi enemmän, jos kyseessä olisi paperinen lomake johon pitäisi laittaa sen henkilön nimi, joka liittyy jäseneksi, allekirjoitus.

Yhdistykselle voi aiheutua taloudellista vahinkoa jos asiaa aletaan selvitellä esim. tietosuoja-asetuksen kannalta.

Vierailija
26/44 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ilmoittaisi toista henkilöä yhdistyksen jäseneksi kuin ehkä korkeintaan kirjallisen sopimuksen / valtakirjan myötä.

Voiko sitä pitää muuna kuin jonkinlaisena identiteettivarkautena, jos joku yksityishenkilö omin luvin ilmoittaa toisen henkilön yhdistyksen jäseneksi? Ehkä asiaa ajattelisi enemmän, jos kyseessä olisi paperinen lomake johon pitäisi laittaa sen henkilön nimi, joka liittyy jäseneksi, allekirjoitus.

Yhdistykselle voi aiheutua taloudellista vahinkoa jos asiaa aletaan selvitellä esim. tietosuoja-asetuksen kannalta.

Jos ostaa rekisteröidyn rotukoiran, niin ne ihmisen tiedot menee joka tapauksessa Kennelliitolle... Koiran omistajan tiedot pitää olla saatavilla sirunumeroa vastaan jos koira katoaa.

Vierailija
27/44 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse kuulua, mutta sen koiran vakuutuksesta saa usein miten alennusta, jos kuulu siihen liittoon.

Missä vakuutusyhtiöissä saa alennusta kuulumalla liittoon?

Taitaa saada useammassakin, mutta ainakin lähitapiolassa.

Vierailija
28/44 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scandic-hotelleissa saa 10% alennuksen huoneen hinnasta kun kuuluu Kennelliittoon. Alennusta voi käyttää muutenkin kuin näyttelymatkoilla ja koiran ei tarvitse olla mukana.

Vierailija
29/44 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun muistutit, kävin klikkaamassa eroamisen Kennelliitosta. Maksaa 40 e/vuosi. Kasvattaja liitti jäseneksi, ja erottiin jo kerran, keväällä oli pennutusaikeita niin oltiin taas hetki jäsenenä. Enää ei ole aikeita eikä tarpeita liitolle. Koiramme-lehteä ei tule luettua.

Vierailija
30/44 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on surullisen paljon koiria joiden kanssa ei harrasteta yhtään mitään. Pissalenkki kaksi kertaa päivässä korttelin ympäri ja metsälenkki viikonloppuisin ei todellakaan ole koiran arvoista elämää. Yleensä ne jotka paasaa Kennelliittoa vastaan on juurikin noita sohvakoirien omistajia...

Koiramme-lehdessä on harrastusjuttujen lisäksi myös juttuja koirien käytöksestä ja kouluttamisesta ja laajoja rotuesittelyjä. Tekisi kaikille koirien omistajille hyvää lukea noita juttuja jotta ymmärtäisivät edes hitusen oman koiran käytöksestä. Paljon tulee vastaan esim pelkoagressiivisia pikkukoiria joista omistajat sanoo että ne on isottelevia Napoleoneja. Kilometrin päähään näkee että ne raukat pelkää eivätkä isottele...

Nythän on niin, että jollei ole työ- tai metsästyskoirarotu kyseessä, harrastustoiminta tuottaa iloa lähinnä omistajalle. Suurin osa koirista ei kärsi millään tavalla siitä, ettei niitä retuuteta joka viikonloppu johonkin toko/agility/koiratanssitreeneihin ja -kisoihin.

Koiran kanssa voi touhuta myös kotona. Ei ole pakko harrastaa jotain lajia tai useampaa, vaan voi leikkiä ja keksiä erilaisia aktiviteetteja ihan kotioloissa.

Minulle on kaksi eri kasvattajaa ilomielin myynyt pennun kotikoiraksi. Sen parempaa elämää ei kuulemma voisi koiralle toivoa, sanoivat. Omani ovat seurakoirarotua, enkä tietenkään mitään palveluskoirarotua edes ottaisi, koska se tietenkin vaatisi aktivointia ihan eri tavalla voidakseen kokonaisvaltaisesti hyvin. Kaikkia koiria ei kuitenkaan voi niputtaa yhteen ja väittää, että ne kärsivät, jolleivät pääse harrastamaan. On hyvin paljon koiria, jotka ovat enemmän kuin onnellisia ihan tavallisina kotikoirina, kunhan säännöllisestä ulkoilutuksesta, ruokinnasta yms. huolehditaan, eikä koiran tarvitse olla kovin pitkiä aikoja yksinään.

Vierailija
31/44 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nythän on niin, että jollei ole työ- tai metsästyskoirarotu kyseessä, harrastustoiminta tuottaa iloa lähinnä omistajalle. Suurin osa koirista ei kärsi millään tavalla siitä, ettei niitä retuuteta joka viikonloppu johonkin toko/agility/koiratanssitreeneihin ja -kisoihin.

Koiran kanssa voi touhuta myös kotona. Ei ole pakko harrastaa jotain lajia tai useampaa, vaan voi leikkiä ja keksiä erilaisia aktiviteetteja ihan kotioloissa.

Minulle on kaksi eri kasvattajaa ilomielin myynyt pennun kotikoiraksi. Sen parempaa elämää ei kuulemma voisi koiralle toivoa, sanoivat. Omani ovat seurakoirarotua, enkä tietenkään mitään palveluskoirarotua edes ottaisi, koska se tietenkin vaatisi aktivointia ihan eri tavalla voidakseen kokonaisvaltaisesti hyvin. Kaikkia koiria ei kuitenkaan voi niputtaa yhteen ja väittää, että ne kärsivät, jolleivät pääse harrastamaan. On hyvin paljon koiria, jotka ovat enemmän kuin onnellisia ihan tavallisina kotikoirina, kunhan säännöllisestä ulkoilutuksesta, ruokinnasta yms. huolehditaan, eikä koiran tarvitse olla kovin pitkiä aikoja yksinään.

Ilmiselvästi kalahti...

Vierailija
32/44 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on erottu liitosta ja kerhosta. Jatkamme mukavaa kotikoiraelämää tästä eteenpäinkin :)

Kiitos neuvoista!

AP

Vierailija
33/44 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa erota jos ei kannata nykyjalostusta eikä eläinrääkkäystä eli luolakoiratoimintaa..liian huonosti kennelliitoilla ja rotuyhdstyksillä hoidettu koirien hyvinvointiasiat.

Itse erosin jo kauan sitten.

kennelliitto ajaa kasvattajien ja metsästäjien etuja ei koirien ja tavallisten koiranomistajien.

https://oikeuttaelaimille.fi/luolakoirat

Vierailija
34/44 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta..

Kennelliittoon pitää tehdä omistajailmoitus ja tällä omistajailmoituslomakkeella kysytään, että haluaako liittyä kennelliiton jäseneksi. Todennäköisesti aloittaja on tässä kohtaa laittanut ruksin "kyllä". 

Rotuyhdistysten jäseneksi usein saa kasvattajat liittää halvemmalla ensimmäiseksi vuodeksi ja maksaa sen ekan vuoden. Tästä tulee olla kyllä kysyttynä lupa jäseneksi liitettävältä ja mielellään ihan kirjallisena, kun henkilötietoja käsitellään. 

Kaikista pystyy eroamaan milloin vaan itse haluaa. 

Vierailija
35/44 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvattaja ilmoitti minut aikoinaan Kennelliittoon ja rotujärjestöön ja olen nyt alkanut ihmetellä, että miksi ihmeessä olen näissä ja maksan jäsenmaksuja.

Näin jälkikäteen mietittynä, tekiköhän kasvattaja ihan oikein ja laillisesti?

AP

Taitaa olla ainakin hyvämaineisilla ja vastuullisilla kasvattajilla tapana, että pennut rekisteröidään, sirutetaan, rokotetaan ja koirat ilmoitetaan Kennelliittoon? Asiasta on varmaan mainittu, kun olet saanut koiran paperit ja koiran itsellesi?

Vierailija
36/44 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa erota jos ei kannata nykyjalostusta eikä eläinrääkkäystä eli luolakoiratoimintaa..liian huonosti kennelliitoilla ja rotuyhdstyksillä hoidettu koirien hyvinvointiasiat.

Itse erosin jo kauan sitten.

kennelliitto ajaa kasvattajien ja metsästäjien etuja ei koirien ja tavallisten koiranomistajien.

https://oikeuttaelaimille.fi/luolakoirat

Kennelliitto on yhtä kuin kennelliiton jäsenet. Jos kaikki seurakoirien omistajat ja muut ei-luolametsästäjät eroavat jäsenyydestä niin silloin juuri luolakoiraharrastajat ovat vahvoilla. Syksyllä oli kennelliitossa ehdotus lakkauttaa luolakokeet, äänestyksessä yhden äänen voitto tuli luolakoiratoiminnalle. Eli jos olisi vähän enemmän kotikoiran omistajia ollut niin toisin olisi mennyt.

Vierailija
37/44 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse kuulua, mutta sen koiran vakuutuksesta saa usein miten alennusta, jos kuulu siihen liittoon.

Missä vakuutusyhtiöissä saa alennusta kuulumalla liittoon?

Ainakin IF.   Meillä esim vakuutuksen hinta putosi kennelliiton jäsenyyden myötä 76€. Eli enemmän kuin jäsenmaksu on.

Vierailija
38/44 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekisteröityjen koirien tiedot näkyvät Kennelliiton sivuilla. Näyttelyyn ei pääse osallistumaan jos ei ole jäsen-vai pääseekö? 

Vierailija
39/44 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvattaja ilmoitti minut aikoinaan Kennelliittoon ja rotujärjestöön ja olen nyt alkanut ihmetellä, että miksi ihmeessä olen näissä ja maksan jäsenmaksuja.

Näin jälkikäteen mietittynä, tekiköhän kasvattaja ihan oikein ja laillisesti?

AP

Miten on mahdollista tehdä toisen henkilön puolesta tuollainen sitoumus ja liittää johonkin? Kyllä sinä taisit itse hyväksy jäseneksi liittymisen. Voit erota siitä milloin tahansa. On paljon Kennelliitossa rekisteröityjen koirien omistajia, jotka eivät ole koskaan olleet sen jäseniä itse.

Vierailija
40/44 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä olen saanut tämän käsityksen, että Kennelliittoon kuuluminen on pakollista?

He ovat luoneet kyllä toimivan valheellisen ajatusmallin ainakin minun päähäni.

AP

Ihmisille on markkinoitu paljon vastaavanlaisia "itsestäänselvyyksiä":

- Koirat pitää rekisteröidä Kennelliittoon

- Kotivakuutus täytyy olla

- Luottokortti on välttämätön

- Asunto pitää ostaa asuntolainalla ja auto autolainalla

jne

Mistä noin höpöjä keksit? Ainoastaan kotivakuutus on sellainen, jota monet vuokranantajat vaativat vuorkalaisiltaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan