Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö koiranomistajan kuulua Kennelliittoon ja maksaa jäsenmaksu?

Vierailija
29.11.2022 |

En kysyisi sitä täällä, mutta yllättäen en löydä tätä tietoa heidän sivuiltaan. En lue koskaan Koiramme-lehteä emmekä käy näyttelyissä. Onko siis pakko olla liiton jäsen?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Pakollisista asioista on kyllä laki olemassa eikä Kennelliiton jäsenyys taida olla sellainen?

Vierailija
2/44 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattaja ilmoitti minut aikoinaan Kennelliittoon ja rotujärjestöön ja olen nyt alkanut ihmetellä, että miksi ihmeessä olen näissä ja maksan jäsenmaksuja.

Näin jälkikäteen mietittynä, tekiköhän kasvattaja ihan oikein ja laillisesti?

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvattaja ilmoitti minut aikoinaan Kennelliittoon ja rotujärjestöön ja olen nyt alkanut ihmetellä, että miksi ihmeessä olen näissä ja maksan jäsenmaksuja.

AP

Kysyikö kasvattaja asiasta? Maksoiko kasvattaja esim. rotujärjestön ensummäisen vuoden jäsenyyden?

Vierailija
4/44 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kun muistelen niin kyllä maksoi ekan vuoden rotujärjestössä, mutta ei kyllä Kennelliittoa.

AP

Vierailija
5/44 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt kun muistelen niin kyllä maksoi ekan vuoden rotujärjestössä, mutta ei kyllä Kennelliittoa.

AP

Ensimmäisen vuoden jälkeen olisit siis hyvin voinut jättää rotujärjestön maksamatta, siinä ei ole siis ongelmaa.

Kennelliitto ehkä vähän kinkkisempi juttu, tosin jos olet sen itse maksanut niin olet varmaan saanut jonkun laskun, jonka olisi myös jättää maksamatta.

Vierailija
6/44 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään tarvitse ellei ole kasvattaja. Itse en liittyisi mistään hinnasta, vaikka minulla on ollut rotukoirakin.

Vierailija
7/44 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Totta kai teki. Näin itsekin teen aina pennunostajille, elleivät näihin vielä kuulu. Ja maksan toki sen ekan vuoden jäsenyyden. He voivat itse lopettaa jäsenyydet, jos eivät halua jatkaa sen vuoden jälkeen. Mutta minusta varsinkin uusille koiranomistajille on tärkeää nähdä, mitä koiraharrastuksen ja rodun parissa tapahtuu.

Vierailija
8/44 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap joku vapaamatkustaja? Häh? Et varmaankaan kuulu liittoonkaan ja äänestät kokkareita? Häpeä!!! Joukkovoima on ainoa voima mitä eliitti ymmärtää.

Vierailija
9/44 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap joku vapaamatkustaja? Häh? Et varmaankaan kuulu liittoonkaan ja äänestät kokkareita? Häpeä!!! Joukkovoima on ainoa voima mitä eliitti ymmärtää.

Palstan päivystävä demari? Vai itse Sanna?

Vierailija
10/44 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toki ole pakko, sen enempää kuin auton omistajan täytyy kuulua Autoliittoon. 

Vierailija
11/44 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottahan järjestöön pitää kuulua yhtä luotettava kuin hevosmiesten järjestö aikoinaan. vastuullinen henkilökunta on tietenkin 100000e/v  tulonsa ansainut

Vierailija
12/44 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään kuulua kennelliittoon. Siellä johtokunnan kekkulit vaan ryyppää kaikkien maksamat jäsenmaksut.

Vierailija
13/44 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kennelliitto on täysin yksityinen järjestö.

Ei sen jäseneksi ole pakko liittyä yhtään sen enempää kuin hiihtoliittoon, kultapossukerhoon tai partiolaisiin.

Vierailija
14/44 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Pakollisista asioista on kyllä laki olemassa eikä Kennelliiton jäsenyys taida olla sellainen?

Jos ei ole, niin sitten sellainen pitää kirjoittaa. Soitanpa heti oikeusministerille.

Vierailija
15/44 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään tarvitse ellei ole kasvattaja. Itse en liittyisi mistään hinnasta, vaikka minulla on ollut rotukoirakin.

Ei kasvattajankaan ole mikään pakko kuulua kennelliittoon. Koirien kasvatus ei kuulu sinänsä millekään yhdistyksille pätkän vertaa. Kuka tahansa voi alkaa pitämään omaa rekisteriänsä koirista ja ottamaan maksua siihen osallistumisesta. Ihan siinä missä Kennelliitto. Ei se ole mikään viranomainen tia millään muullakaan tavalla erityisasemassa.

Vierailija
16/44 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä olen saanut tämän käsityksen, että Kennelliittoon kuuluminen on pakollista?

He ovat luoneet kyllä toimivan valheellisen ajatusmallin ainakin minun päähäni.

AP

Vierailija
17/44 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kennelliitto on täysin yksityinen järjestö.

Ei sen jäseneksi ole pakko liittyä yhtään sen enempää kuin hiihtoliittoon, kultapossukerhoon tai partiolaisiin.

Miksiköhän sitten kasvattajat sinne koiran ostajia ilmoittelevat? Eihän suksikauppiaskaan asiakkaitansa liitä hiihtoliittoon.

Vierailija
18/44 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kuulua, mutta sen koiran vakuutuksesta saa usein miten alennusta, jos kuulu siihen liittoon.

Vierailija
19/44 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattajat saavat provikoita siitä että saavat värvättyä uusia jäseniä. Rahan takia sitä tekevät.

Vierailija
20/44 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse kuulua, mutta sen koiran vakuutuksesta saa usein miten alennusta, jos kuulu siihen liittoon.

Missä vakuutusyhtiöissä saa alennusta kuulumalla liittoon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän