Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kivulias ovis? Onko kokemusta?

09.11.2006 |

Kyselin muutama päivä sitten limajuttuja oletetun oviksen aikaan. Mutta heti samana iltana kun limat oli havaittu ilmaantui kauheaa jomotusta oikealla puolella alavatsassa, yölläkin heräsin siihen kipuiluun ja jouduin vaihtamaan kyljelteni nukkumaan jotta kipu hiukan hellitti.

Nännit kipeytyivät päivän kipuilun jälkeen. Kuulostaisi ilmeisesti ovikselta? Ihmetyttää vaan, että jos oviskivut ovat tälläisiä, minulla on max. kerran vuodessa ovis???? Kuitenkin kolme raskautta jo takana, tosin silloin en niin tarkasti ovista metsästänytkään, nyt on yritystä toista vuotta takana.

Onkohan muilla kokemuksia kivuliaasta oviksesta ja milloin teillä tarkalleen ovis on, limojen aikaan, kipujen aikaan vai nännien herkkyyden aikaan?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös kohtalaisen kivuliaat ovulaatiot. Limoja en ole bongaillut, mutta vihlonta ja paineen tunne alavatsassa kestää n. pari päivää ja jommalle kummalle päivälle tuo ovis on aina asettunut.

Vierailija
2/6 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toisinaan kipeä ovulaatio, siis vihloo munasarjaan. Oon kyllä pistänyt merkille, että se on aina nimenomaan vasen munasarja johon vihloo, silloin kun vihloo. En kai sitten tunne sitä jos oikea ovuloi?

Toisaalta naisia kun ollaan, niin niitä juimimisia ja vihlaisuja ei oikeasti ota niin huomioon, koska ovat niin " tavallista elämää" . Voi siis olla että sulla on aiemminkin vihlonut, et vain ole kiinnittänyt siihen huomiota? En mä ainakaan muista oviskipuja siltä ajalta ENNEN kun aloin miettiä koko asiaa :)

Mutta pääasiana kuitenkin, en usko että se välttämättä aina sattuu. Joskus sen tuntee joskus ei. Ja mulla se ainakin joskus vihloo niin että tekisi mieli kirkaista, joskus tuntuu vain ihan pieni kipu, joskus ei mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestää muutamia tunteja ja sen jälkeen rinnat kipeytyvät.viime kierrossa havaitsin että ensin tulee limat, sitten kipu ja rinnat sen jälkeen kipeiksi

Vierailija
4/6 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lähes joka kierrossa kipuillaan oviksen aikaan. Kipu kestää kolme päivää ja joko kolmantena kipupäivänä tai sitä seuraavana on ovis. Kipu on puristavaa, vihlovaa, turvottaa. Kipu tuntuu munasarjan kohdalla ja pikkuhiljaa voimistuu. Ei siis juili koko aikaa, mutta sen kolmen päivän ajan esim. painavampien tavaroiden nostelu provosoi kivut. Joskus kävelykin hankalaa hetken ajan, kun kipu niin kova, se menee kyl nopeasti ohi onneksi. Limat ilmaantuu 3. kipupäivänä tai sitä seuraavana. Rinnat aristaa ja ' kutiaa' siitä pari-kolme päivää eteenpäin ja usein rintojen arkuus pikkuhiljaa pahenee hellittäen vasta menkkojen alkaessa.

Eli kipuja on ja mulla hyvinkin pitkään.

Vierailija
5/6 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkovuoto lisääntyy noin 5 pvää ennen ovista, sit tulee tuo kipu ja siitä noin vrk:n päästä sellainen limaklimppi joka on ilmeisimmin sit merkki oviksen alkamisesta. Parin päivän sisään se on ohi. Menkkakipuihin en joutunu ottamaan buranaa...

Vierailija
6/6 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Hulda!

Muistan lukeneeni useammastakin kirjoituksesta, että jos yrittää raskautta, ei kannata syödä buranaa, sillä oli jotain vaikutusta, joka saattoi mahdollisesta haitata raskautumista, joten vaihda kipulääkkeesi esim. Panadoliin tai jos ei auta, esim. Panacodiin, jota saat reseptillä lääkäriltäsi.

Mitä oviskipuun tulee, itselläni tilanne, että joka toinen kuukausi tulee helvetilliset pari tuntia kestävät kivut vasempaan munasarjaan n. kp 17/28 ja ne kestää pari tuntia. Edellisenä päivänä tulee limaklöntti, ja kipuilupäivän jälkeen onkin sitten nännit kipeänä useamman päivän, kunnes helpottaa pari pv ennen kk.

Itse ajattelen sen niin, että kipuilkoon ovikseni, ainaki tiedänpähän sitten ovuloivani edes joka toinen kuukausi :o)