Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla työ, jossa kukaan ei tee asioita puolestasi, jos vaikka sairastut?

Vierailija
28.11.2022 |

Tai jos olet lomalla? Eli työt kasaantuvat poissaollessasi ja poissaolon jälkeen on entistä kiireenämpi. Mitä teet työksesi?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo asiantuntija it-alalla. Projektityötä teen, niin projektit siirretään alkamaan tai jatkumaan lomien jälkeen.

Vierailija
2/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Asiantuntija, jolla aika spesifi osaamisalue. Osia töistäni voi toki muutkin tehdä, mutta sanotaan että keskimäärin 70-80 % on sellaisia, joita ei pysty jakamaan erinäisistä syistä, joista kaikki ei liity substanssiin.

Että jos tästä veivini yhtäkkiä heitän, niin kyllä siltä jonkinliaisia aikatauluviivästyksiä saattaisi tulla :)

Vierailija
4/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että esim. omaishoitajan sairastuminen voi olla todella merkittävä asia.

Vierailija
5/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen postinlajittelija

Vierailija
6/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaillaan kuumeessa ja kuusi tuntia jaksoin etätöitä. Kuume lähes 39 nyt. Metsäala työllistää.

Vierailija
7/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, spesialisti kemian puolella. Ei ole ketään korvaamaan, joten työt kasaantuu.

Vierailija
8/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Pomo tekee jonkun verran itse välttämättömiä, mutta varsinaista tuuraajaa ei ole. Ei ole koko firmassa muita, olen ainoa. Teen suunnittelutöitä ja pomo on paljon hitaampi ohjelmien kanssa. Hänen hommansa on johtaa.  Hän tekee mitä pystyy, osaa kyllä ohjelmat ja olen kirjoittanut ohjeita niin paljon kuin pystyy, mutta silti hän ei ehdi samaa ja ihan rutiinin puutteen vuoksi. 

Vierailija
9/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä. Työt ei kasaudu vaan ne loppuu ja siirtyvät kilpailihalke jos olen pois joten en ole koskaan sairaana.

Vierailija
10/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijahommissa. Tiimi saa kasan projekteja, jotka jaetaan osaamisen mukaan tyypeille. Jos/kun sairastuu tai jää lomalle, jää työt odottamaan paluuta, eikä kukaan niihin koske muuten kuin että tyyppi jää kokonaan pois työstä. Kasaantumaan ei sinänsä pääse, uudet projektit jaetaan paikallaolijoiden kesken (jos poissaolo venahtaa kk pituiseksi).

Vierailija
11/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikojahammaslääkäri. Meillä kunnassa toinenkin oikoja murra hänelläkin pitkälle kirjat täysi potilaita eli jos sairastun niin potilaat pitää mun kuitenkin hoitaa joskus itse. Hommat vaan siirtyvät.

Vierailija
12/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologi, työt ei tekemällä lopu. Ajat vaan siirtyy eteenpäin ja jonot pitenevät, jos olen poissa.

Vierailija
13/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Sairaana ei saa mennä työpaikalle, mutta työt pitää tehdä. Vain pitkille sairaslomille otetaan sijaisia, jos onnistutaan saamaan.

Eli kuumeisena ja ripulitaudissa pitää laatia oppilaille itsenäisen opiskelun tehtäviä, ja kun paranee sen verran, että jaksaa töitä tehdä, pitää alkaa niitä tehtäviä tarkistamaan, mitä oppilaat ovat palauttaneet itsenäisesti. Ja kun on siinä kunnossa, että voi palata työpaikalle, pitää vielä kysellä lopuilta oppilailta niitä palauttamattomia tehtäviä ja tarkistaa niitä, siinä muun työn ohessa.

t. lukion ope

Vierailija
14/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lyhyt sairasloma hommat vain siirtyvät, ellei kollegan kalenterissa satu olemaan tyhjää. Jos olisin pidemmällä sairaslomalla, työkaverit tekisivät ne viiveellä pois. Lomalla hommat luonnollisestikin ovat jäissä. 

Näin rakennus- ja kiinteistöalan asiantuntijahommissa.

Vierailija
15/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakimies. Assari peruu asiakkaat ja vastaa puhelimeen. Sähköpostiin laitan poissaoloviestin. Akuuteimmat hommat teen etänä sairaanakin. Sitten kiritään hommia kun palaan töihin. Osa asiakkaista lähtee luonnollisesti muualle, kun asioiden hoitoaika on liian pitkä, mutta minkäs teet.

Vierailija
16/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, en ole vielä ollut sairaana sen jälkeen kun aloitin tässä uudessa paikassa. Kai sieltä mun pomo katsoisi, että alaiseni tekevät duunia. Ei se kyllä aina edes tiedä mitä minä ja ryhmäni ollaan tekemässä.  Mutta helppohan se olisi kertoa siinä samalla kun soittaa, että on sairas.

Vierailija
17/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo asiantuntija it-alalla. Projektityötä teen, niin projektit siirretään alkamaan tai jatkumaan lomien jälkeen.

Minäkin it-alalla, mutta ei ole kyllä mikään projekti yhdestä ihmisestä kiinni. Ihan järjettömän huonoa suunnittelua sellainen.

Vierailija
18/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assistentti. Kyse on vain muiden laiskuudesta. Helppo jättää minulle ja sitten kitistä kun hommat seisoo. Minut on soitettu saikulta töihin kun olisi koko yritys suunnilleen kaatunut todella helppoon Excelin täyttöön.

Vierailija
19/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas vaativaa asiantuntijatyötä tekevät av-mammat.

Vierailija
20/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaako kukaan, jos projekti ei koskaan alkaisikaan? Kuuluuko kaatuvasta puusta ääni, jos kukaan ei ole kuuntelemassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme