Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla työ, jossa kukaan ei tee asioita puolestasi, jos vaikka sairastut?

Vierailija
28.11.2022 |

Tai jos olet lomalla? Eli työt kasaantuvat poissaollessasi ja poissaolon jälkeen on entistä kiireenämpi. Mitä teet työksesi?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimmillaan mut on soitettu töihin häämatkalta. Sellaisia on ne kuulema helpot ja turhat asiantuntijahommat.

Vierailija
42/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin nuorempana, että mitä korkeammalle kiipeän (kouluttaudun), sitä helpompaa tulee olemaan. No en kovin korkealle kiivennyt, mutta kuitenkin. Tänne onkin jo muita eri osaamisalueiden asiantuntijoita kirjoitellut ;)

Työt kasaantuvat niin, että mieluummin teen niitä etänä räkätaudissa kuin jätän myöhemmälle. Onnistuu. Olin lukion jälkeen jotenkin todella naiivi, enkä enää jaksa vaihtaa alaa :) Se oli parin välivuoden ja epätoivon jälkeen "pakko" lähteä opiskelemaan ja siitä paljon eteenpäin (töitä, itkua, töitä) päädyin nykyisiin hommiin. Joita en jaksaisi yhtään. Ainakin olen töissä, jippii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaisia töitä voi olla olemassakaan jota joku muukin ei voisi tehdä.

Hautausmaat ovat pullollaan "korvaamattomia" työntekijöitä...

Vierailija
44/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V##tt# mikä viisastelija. Töihin/ työhön otetaan kyllä joku jos minä en pysty mutta mitä minä sitten teen kun hommani on toisella?

Vierailija
45/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä minun työtäni silti ihan yhtäkkiä kukaan kadulta vedetty pystyisi tekemään, jos olisin vuoden saikulla niin ehkä siinä sitten alkaisi olla järkeä yrittää joku siihen kouluttaa. Pelkän muutaman päivän flunssan takia ei.

Vierailija
46/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen haastavaa asiantuntijatyötä datan parissa. Firmallamme on oma tuote joka kehittyy kovaa vauhtia, ja data muuttuu sen mukaisesti. Kun aloitin hommat, vaati oikeasti useamman kuukauden että pääsin kunnolla sisään siihen, miten tuota dataa käsitellään. Siitä eteenpäin dataan on tullut niin kovalla vauhdilla kaikkea uutta, etten ole mitenkään ehtinyt dokumentoimaan kaikkea ylös, saati että siirtäisin tietoa eteenpäin kun olen firmassa ainoa, joka tätä dataa analysoi.

Jos irtisanoutuisin, tulisi firmalle kiire löytää uusi henkilö tilalle ja sopia kanssani perehdytyksestä. Ilman perehdytystä tästä olisi entistä vaikeampaa ottaa koppia. Ja jos jäisin yllättäen pitkälle sairaslomalle, uskon että firma olisi aika pahassa pulassa. Vaikka sanotaan ettei kukaan ole korvaamaton, enkä pidä itseäni ihmisenä mitenkään korvaamattomana, niin tiedän että nykyisessä työssäni olen korvaamaton henkilö, ja siitä saan työnantajaltanikin säännöllisesti tunnustusta. Mutta se ei ole asia jolla leijutaan, vaan se on asia joka stressaa ajoittain, kun elämässä on turbulenssia ja työkuorma siihen yhdistettynä saa pitämään sitä mahdollisena, että vielä joskus olen sillä pitkällä sairaslomalla.

Vierailija
47/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä palstalla ei tunnetusti paljon duunareita näy.

Vierailija
48/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yksi kaveri puhelinmyyjä, mutta tittelinä oli joku hyvinkin tärkeältä kuulostava.

Vierailija
49/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä palstalla ei tunnetusti paljon duunareita näy.

Luepa vielä uudestaan tämän ketjun otsikko. Onko se kysymys johon odottaisit duunarin vastaavan?

Vierailija
50/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijatyössä julkisella sektorilla, jos sairastun esim nuhaan ja olen poissa pari päivää tai viikonkin, niin ei mun hommia kukaan tee. Jos olisin sairaana useita viikkoja niin sitten kiireisin osa tehtävistä siirrettäisiin muille ja noin puolet varmaan järjestettäisiin niin että voisivat odottaa että palaan. Kesälomaa pystyn onneksi pitämään neljä viikkoa yhtäjaksoisesti ilma että hommia kasaantuisi mitenkään mahdottomasti, koska niin moni virasto yms on kiinni heinäkuun.

Vierailija
51/63 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kukaan ei töitä puolestani, jos olen sairaana. Olen amk-ope. Kaikki vanhat arvioinnit ja seuraavan periodin suunnittelu kasaantuvat minulle. Tietty, jos koko periodin, eli sen 8 viikkoa on poissa, niin sitten otetaan sijainen.

Lomilla nyt ei keräänny töitä.

Vierailija
52/63 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta olen määräaikaisena ja tuttu on poliitikkona, en ole kertonut kenellekään työpaikalla. Ylin johto joutuu kysymään lupia sukulaiseltani.

Vierailija
53/63 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei osaa ajatella, että myös poliitikoilla on sukulaisia työttömänä. Kun menet uuteen työpaikkaan niin ihmiset saattavat haukkua sukulaisesi kahvipöydässä eikä kehtaa enää kertoa, että olemme lähisukulaisia.

Vierailija
54/63 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ei osaa ajatella, että myös poliitikoilla on sukulaisia työttömänä. Kun menet uuteen työpaikkaan niin ihmiset saattavat haukkua sukulaisesi kahvipöydässä eikä kehtaa enää kertoa, että olemme lähisukulaisia.

Jos nuo ihmiset näkevät meidät vapaa-ajalla yhdessä niin joutuvat vaipumaan maan rakoon.

Vierailija
55/63 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, eräässä julkisen yksikössä sua haukuttiin näin.

Vierailija
56/63 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen aineenopettaja. Joudun sairauslomalla suunnittelemaan kirjallisesti oppitunnit sijaiselle ja arvioimaan kaikki tuotokset, joita poissaolon aikana on tehty. Lisäksi joudun kertaamaan ne asiat, joita sijainen ei ole osannut tai halunnut opettaa. On helpompi olla töissä kuin sairauslomalla.

Vierailija
57/63 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on, että työkkäri kierrättää minua eri kaupungin ja valtion yksiköissä. Näen missä on löysää ja sukulaiseni on poliitikkona.

Työkkärikään ei tiedä, että sukulaiseni on poliitikko.

Vierailija
58/63 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen markkinointia ja olen yrityksessä ainoa joka tätä hommaa tekee. Työt suunnitellaan niin että lomat voi pitää ilman töiden kasaantumista. Sairaslomilla hommat kasaantuisi, mutta teen kyllä töitä etänä kipeänäkin jos kyseessä on pieni flunssa tai vastaavaa.

Ei ole tuuraajaa tai muuta henkilöä talossa, joka pystyisi samat hommat tekemään. Olen kuitenkin pyrkinyt dokumentoimaan kaiken tärkeän siltä varalta, että jäisin jostain syystä pidemmäksi aikaa pois. Joku kyllä pystyisi ottamaan hommat haltuun, mutta tietysti oma aikansa siihen perehtymiseen kuluisi.

Vierailija
59/63 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maanviljelijä(kasvinviljelytila).

Kukaan ei tee töitäni, jos sairastun.

Tiettyjä töitä tekemään voin hankkia tietenkin jonkun urakoitsijan.

En ole ollut 20 vuoteen sairauslomalla.

Vierailija
60/63 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööri teollisuudessa pienessä yrityksessä. Kukaan ei ole tekemässä töitäni, jos olen kipeä tai lomalla. Lomalle jääminen saattaa ahdistaa, kun tietää, että palatessa töitä on kasaantunut valtavasti. Usein lomia ei meinaa saada pidettyäkään, sillä projektit alkavat, kun ne alkavat, asiakkaat vaativat tiukkoja aikatauluja. Lomia ei siis oteta resursoinnissa mitenkään huomioon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan