Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla työ, jossa kukaan ei tee asioita puolestasi, jos vaikka sairastut?

Vierailija
28.11.2022 |

Tai jos olet lomalla? Eli työt kasaantuvat poissaollessasi ja poissaolon jälkeen on entistä kiireenämpi. Mitä teet työksesi?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah, ei kukaan missään muissakaan tilanteissa tee töitä puolestani 😄 Ihan itse saan tehdä, jos jotain jää syystä x tai y hoitamatta.

Vierailija
22/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshoitajana yksityisellä olen ja tasan tarkkaan kaikki hommat on edessä ja odottamassa jos syystä tai toisesta olen pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
24/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten psykiatrian polilla olen sh:nainen. Kukaan ei paikkaa hommia, ne vain siirtyy ja kasaantuu.

Vierailija
25/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo asiantuntija it-alalla. Projektityötä teen, niin projektit siirretään alkamaan tai jatkumaan lomien jälkeen.

Puolisollani sama. Siksi hän ei pidä ikinä mitään lomia. Tekee sairaanakin etänä töitä.

Vierailija
26/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Olen erityisopettaja. Työssäni on paljon sellaista, mitä ei kukaan tee poissa ollessani. Esimerkiksi lukitestaukset ja lukituen suunnittelu. Monet palaverit, joissa mietitään oppilaan tukitoimia ja koulunkäynnin tukemista. Opiskelustrategioiden ohjaaminen oppilasryhmille. Työni on sellaista räätälöintiä ja yksilöllistä suunnittelua ja toteutusta, että sitä ei mahdollinen sijainen pysty tekemään. 

Vierailija
27/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijä. Esimies peruu varatut ajat, mutta ne on sitten soviteltava kalenteriin uusiksi kun palaan takaisin. Lomien aikana on useimmiten asiakkaat kriisiytyneet pahasti.

Vierailija
28/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain. Koodarina työskentelen ja useassa projektissa mukana. Isoissa projekteissa tehdään yhdessä töitä ja silloin mitään ei kasaannu yhdelle kehittäjälle. Pienissä ylläpitoprojekteissa vastaan sitten yksin koko projektista, joten hommat odottaa, kunnes palaan töihin. Toki jos jotain kriittistä korjattavaa tulisi poissaollessani, joku muu hoitaisi.

Vierailija
29/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuhygienisti olen, asiakkaat perutaan ja siirretään jonnekin hamaan tulevaisuuteen jos olen poissa. Siellä edessä odottavat joka tapauksessa. Ei ole olemassa mitään sijaispoolia suun terveydenhuollossa kliinikoille.

Vierailija
30/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitaja, ajat perutaan ja siirretään kunnes palaan työhön. Jos tulee useamman kuukauden poissaolo, niin joku sijaistaa pakolliset.

Vierailija
31/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen äikänope.

Jos olen poissa, vastaan silti käytännössä tuntien suunnittelusta. Eikä kukaan todellakaan hoida mitään arviointiin liittyvää puolestani. Luokanvalvojan ominaisuudessa sovitut palaverit siirretään.

Ellen ole aivan voimaton, Wilma laulaa ja varailen oppilaille tietokoneita ja laittelen sijaisohjeita ja vastailen viesteihin, siirtelen koevarauksia eteenpäin, annan palautetta oppilaiden kirjoitelmista jne.

Tämän takia on tullut mentyä kipeänä töihin aika monta kertaa. Niin pääsee lopulta helpommalla. Opettajat ovatkin yksi vähiten saikuttavista ammattiryhmistä.

Vierailija
32/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erityisasiantuntija valtiolla. Noin 20% töistä joku tekisi, loput on jäissä ilman mua.

Olin taannoin vuoden poissa vakavan sairauden vuoksi ja osaa olivat ajatelleet jättää odottamaan paluuta. Oli ne nyt joku sit raapinut kasaan.

Ärsyttää sairastaa ja olla lomallakin tästä syystä.

Vierailija
33/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtainen avustaja on tavallaan tällainen ammatti. Koska siinä on yleensä työnantajamalli käytössä, eli palkka tulee kaupungilta, mutta työnantaja on avustettava, niin toimivaa sijaissysteemiä ei usein ole. Sijaisten järjestäminen on työnantajan, eli avustettavan vastuulla. Erittäin kätevää kaupungille, ikävämpi juttu avustettavalle ja avustajalle.

Jos avustettava on siinä kunnossa, ettei pärjää päivääkään ilman avustajaa, niin se on todellinen ongelma jos avustaja sairastuu äkillisesti (ja yleensä sairastuminen ON äkillistä).

Vierailija
34/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun töistä 80 % on sellaisia että jäävät odottamaan mun töihin paluutani. Osan tekee alaiset, osan hoitaa aika eli asiat ratkeavat poissaoloni aikana jotenkin muuten.

Pieni organisaatio ja minulla valmistelu ja esittelyvastuu. Ja kyllä tämä tiimin pienuus on riskiksi tunnistettu, mutta ei voida palkata väkeä vain varalle,ei riitä rahat. Jos lupaan kko tiimi töissä,niin kaikki pelaa hyvin. Jos meistä joku poissa, niin 10-50 % hommista osaa joku toinen tehdä, mutta jokaisella on niin paljon omaa syvää osaamista ja tehtävää, että sen haltuunotto ei muilta onnistu alle puolen vuoden.

Ensi vuonna palkataan yksi jäsen tiimiin lisää eläklitymisen takia. Perehdytysaika puoli vuotta yhtä aikaa eläkkeelle siirtyvän kanssa. Kertoo ehkä jotain siitä mikä aika menee asioiden omaksumiseen.

Vierailija
35/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijatehtävissä taloushallinnon alalla. Eikä kukaan tee töitäni, kun olen pois. Esim. kesäloman vuoksi joudun tekemään kahden kuukauden työt kuukaudessa ja kesken lomani joudun tekemään akuutimpia töitä.

Vierailija
36/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörin tällä hetkellä pienemmässä yrityksessä siivoojana. Suurin osa työntekijöistä ovat aika saman ikäisiä ja tulemme tosi hyvin toimeen. Jos yksi sairastuu, sovitaan keskenämme, että kuka paikkaa ja ilmoitellaan sitten pomolle tilanteesta. Ja tietenkin sairastunut ilmoittaa olevansa kipeänä pomolle.

Saattaa kuulostaa vähän hassulta, mutta toimii :) Tuntuu kivemmalta, kun pomo ei sysää vastuuta heti jolle kulle vaan saamme itse päättää asiasta. Toisin kuin eräässä aiemmassa työpaikassani, jossa sai kuulla vaikka minkälaista syyttelyä, jos ei päässyt toisen tilalle.

Vierailija
37/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Olen yrittäjä ja työllistän ainoastaan itseni eli voin sairastaa korkeintaan viikonloppuisin.

Vierailija
38/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja olen ja ainoa sellainen työpaikallani. Kukaan ei tee mun töitä jos olen poissa.

Esim. viimeksi kun olin 3 päivää sairaana ja roskakorit olivat täyttyneet, porukka oli kyllä nostanut ne pussit pois ja solmineet ne sentään, mutta uutta pussia eivät viitsineet laittaa, vaan täyttivät niitä paljaita ämpäreitä. Ja se roskapussirulla on siellä ämpärin pohjalla.

Kyseessä 15 työntekijän työpaikka, kaikki naisia.

Vierailija
39/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimitusjohtajana ei ole kukaan tekemässä töitäni. Sairaana teen etätöitä mahdollisuuksien mukaan.

Vierailija
40/63 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvataiteilija. Mitään ei tapahdu työhuoneella, jos en mene / pääse paikalle. Kukaan ei maksa palkkaa tai sairaspäivärahaa. Työterveyshuoltoa ei ole. Eläkettä ei kerry.

Tunnen olevani järjestelmän ulkopuolella. Yelliä en maksa. Sijoitan mielummin rahat.

Mutta oma valinta. Olen onnellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä