Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska viimeksi olet kävellyt yli 15 kilometriä?

Vierailija
28.11.2022 |

Balettitanssija sanoi tekevänsä joka viikonloppu 10 mile hike, joka on 16 km kävely. Kuulostaa hirveältä määrältä kävelyä.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten on aikaa kävellä 15 km joka viikko siihen menee lähes 3 tuntia. Viimeksi kävelllyt tuon matkan n.1,5 vuotta sitten. . Jos taas tarkoittaa päivänmittaan askeleita niin sen teen useamman kerran viikossa.

Aika heikolla mallilla on elämä, jos 3 tuntia vapaata viikossa ei onnistu. 

Aika heikolla mallilla on kuntokin jos 15km kävelyyn menee 3 tuntia

Minulla menee.

 

Ollaan katsos eri ikäisiäkin.

Vierailija
62/82 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuussa käyn 18km lenkin. Joka päivä 5-10km. Kiva olla hoikka. M41

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vähempää voi kiinnostaa. Miksi pitäisi juuri kävellä, kun muutenkin voi pitää itsensä peruskunnossa?

Vierailija
64/82 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän itseni persukunnossa ihan löhämällä ja kaljalla

Vierailija
65/82 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kuussa tosin talutin ton koko matkan sähköpotkulautaa että taisi olla vähän pidempi kuin 15 km kävely rasituksen suhteen. Ymmärrän jossain betoniviidakossa tuskin itsekkään haluaisin olla ulkona kaiken mölyn saasteen ja uhkien keskellä 15 km kävelyn ajan, mutta täällä syrjässä luonnon keskellä se on rauhoittava olotila olla itsekseen kulkea kaikessa rauhassa.

Vierailija
66/82 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just olin viikon reissussa ja varmaan "parhaana" päivänä tuli tallusteltua pitkin kaupunkeja ja nähtävyyksiä tuon verran. Ois pitäny laittaa sportstracker päälle. Normiarjessa ei aika riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/82 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista koska olisin kävellyt tuon verran,mutta 10-20 km lenkkejä tulee juostua niin,että viikossa juoksen 50 km. Sen päälle kävelytän koiria, mutta se on maksimissaan 10 km päivässä.

 

Eli en muista, koska olisin kävellyt tuollaisen matkan putkeen.

Vierailija
68/82 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissapäivänä. Eilen satoi koko päivän, tänään on ollut kotona sen verran puuhaa, että tänään olen kävellyt vasta 8,5km. Kävelen ympäri vuoden joka paikkaan, mutta kesäisin tämä lisääntyy selkeästi, koska lämpö ja aurinko. Ihana kävellä koiran kanssa pitkin metsiä, maita ja mantuja. 10km/päivä on hyvällä kelillä ihan minimi, eihän siihen mene kun reilu pari tuntia eikä sitä tarvitse putkeen kävellä.

N44

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/82 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lievästi ylipainoinen, mutta harrastan pitkiä kävelylenkkejä. En välttämättä ihan joka viikko, mutta useamman kerran kuukaudessa kuitenkin. Lomilla tulee helposti käveltyä 20-30 km päivässä.

6 tuntia kävelylenkkiä päivässä helposti. Jostain syystä en usko. 

On se ihan mahdollista. Esim. meille autottomille on ihan normisettiä olla useita tunteja kävelemässä päivää kohti. Kävelemme töihin tai opintoihin, kaupoille jne. Viikonloppuisin jos lähtee johonkin tiettyyn kohteeseen, niin siitä tulee äkkiä päiväretki. Se kävely ei vaan välttämättä ole hikilenkkikävelyä, vaan rauhallista ja pitkäkestoista. Esim. jos lähden lintutornille, niin ensin kävelen sinne lintutornin reitille, josta alkaa reitti lintutornille ja sitten palaan kävellen kotiin. Autollinen useimmin kävelee vaan sen lintutornin reitin verran. Voi toki liikkua muuten lisäksi, mutta moni ei tule ajatelleeksi, että tässä voi jo tulla tuntien ero. 

Vierailija
70/82 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla pari kertaa ja lisäksi yhden vähän pidemmän lenkin. Yleensä päivässä askeleita tulee 15000, matkoilla helposti 25000–36000. Kolmen tunnin kävelylenkillä yhdellä juomatauolla tulee noin 20000 askelta, sovelluksen mukaan reitin pituus oli 19 km.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/82 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely on ihmisen luontaisin liikuntamuoto. 💚

Vierailija
72/82 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä kävelkööt. Se on hinta väärästä valinnasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/82 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

29.1.26 

Järven jäällä ja hangessa reilu 16km.

 

En montaa kertaa elämässä.

Vierailija
74/82 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten on aikaa kävellä 15 km joka viikko siihen menee lähes 3 tuntia. Viimeksi kävelllyt tuon matkan n.1,5 vuotta sitten. . Jos taas tarkoittaa päivänmittaan askeleita niin sen teen useamman kerran viikossa.

Aika heikolla mallilla on elämä, jos 3 tuntia vapaata viikossa ei onnistu. 

Aika heikolla mallilla on kuntokin jos 15km kävelyyn menee 3 tuntia

Yli 6 kilsan vauhti on kyllä juoksua, ei kävelyä. Reipas kävely määritellään 5-6 kilsan tuntivauhdiksi. 

Minä kävelen yli 6 km/h (parhaimmillaan noin tunnin lenkki 6,7 km/h kännykkäsovelluksella mitattuna, ja kun olen vertaillut sovelluksella mitattuja matkoja muuten mitattuihin matkoihin, se vaikuttaisi mittaavan ihan oikein). Kyllä se on kävelyä eikä juoksua, jalat eivät ole ilmassa samalla tavalla kuin juoksussa. Hölkkään ja itse asiassa myös hiihdän hitaammin kuin kävelen, koska niissä lajeissa minulla on surkea taktiikka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/82 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vuosia olisko kuitenkin 2000 lukuu.Ennen menin 20km tunnissa allekkin kävellen maasto oli jyrkkääkin näkee nyt luut ei kestä meni hiljentynyt.Sain aikoinaan 2v kestävän Akilles jänteen paksuuntuman se  penikkatautikohan oli.Nyt normaali nilkka,olihan kipuinen sekin vaiva.Ja turvotus kun jäi se pikkuhiljaa katosi.Nyt menee muutamassakin kn jo yli tunti fillarillakin.Järkkyyyy

Vierailija
76/82 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan tietoisesti. Ehkä jossain isossa messutapahtumassa tai matkoilla on tahattomasti tullut tuon verran.

Vierailija
77/82 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Autot ja polkupyörät on keksitty.

Vierailija
78/82 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään viimeksi. 

Vierailija
79/82 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan eläissäni, nuorena muun kyydin puuttuessa jouduin joskus kävelemään yli 5 km päivässä.

Vierailija
80/82 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpakävelijä olympiamitalisti kävelee tuon 15 km yhteen tuntiin.  Ja samassa ajassa normaali ihminen ei edes puolivälissä.

Urheilullinen normi aktiivikuntoilija kävelee 7 km/h vauhtia ja 8 km/h kävelyvauhti jo vaatii kävelyteknikkaan panostamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan