Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meillä ei ollut koulussa köksää. Muita?

Vierailija
28.11.2022 |

80-luvun loppu, Helsinki.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalainen koulu? Niillä oli kaikki ihan eri jutut. Ei esim. terveystietoa lainkaan. 

Vierailija
22/30 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä apukoulussa sää olit? Opetussuunnitelmaan on kyllä tuossa vaiheessa jo kuulunut.

Hyvässä koulussa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksalainen koulu? Niillä oli kaikki ihan eri jutut. Ei esim. terveystietoa lainkaan. 

Ei Saksalainen koulu, mutta läheltä liippaa. Ap

Vierailija
24/30 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin pakollisen 7. luokan jälkeen vielä valinnaisaineeksi 8. lähtien. Vikatikki jälkikäteen ajatellen. Olisi pitänyt ottaa vaikka saksa.

Vierailija
25/30 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin normaalin peruskoulun yläasteella kasarin lopulla ja kyllä oli kotitaloutta 7. luokalla ja valinnaisaineena 8. ja 9. luokilla, otin sen valinnaisaineeksi vaikka mies olenkin. Tekninen työ oli toinen valinnaisaine ja ATK kolmantena. Kuvaamataidon valitsin musiikin sijasta. Siinä taisi olla kaikki valinnaisaineet jollen ole jotakin unohtanut jo.

Vierailija
26/30 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin normaalin peruskoulun yläasteella kasarin lopulla ja kyllä oli kotitaloutta 7. luokalla ja valinnaisaineena 8. ja 9. luokilla, otin sen valinnaisaineeksi vaikka mies olenkin. Tekninen työ oli toinen valinnaisaine ja ATK kolmantena. Kuvaamataidon valitsin musiikin sijasta. Siinä taisi olla kaikki valinnaisaineet jollen ole jotakin unohtanut jo.

Sattuikin olemaan helposti käsillä peruskoulun todistukset, yhtenä valinnaisaineena oli vielä kaupalliset aineet, mutta 1990 kevään päättötodistuksessa itse asiassa lukee TIETOTEKNIIKKA eikä ATK!!!

Tuota en saakeli muistanutkaan, että tätä nimitettiin jo tässä vaiheessa tietotekniikaksi eikä atk:ksi!!

Itseasiassa 7.lk:n todistukset on kadonneet, mutta ainakin jo 8 lk:n todistuksessa syyslukukaudelta 1988 lukee tietotekniikka eikä ATK!

Nyt kyllä nolottaa... olen varmasti muistamattani työpaikoilla monelle nuoremmalle kehuskellut että meilläpä oli ATK:ta eikä mitään tietotekniikkaa...

Vierailija
27/30 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut köksää

xxxx

No aivan varmasti oli!

Vierailija
28/30 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään. Yo-79

Vierailija
29/30 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa Opetushallitus asettaa opetussuunnitelman, jota jokainen koulu noudattaa. Eli ihan jokaisessa peruskoulussa on sitä kotitaloutta ollut. Turha siitä nyt on jauhaa.

Se on sitten eri asia onko ap niillä tunneilla käynyt. Voihan olla, että ap on lintsannut ja saanut erehdyksessä jonkun armovitosen.

Vierailija
30/30 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan köksänluokat tai koko koulu ollut suurremontissa eikä ole ollut tiloja missä olisi opetuskeittiö tms.?