Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Exä ei halua nähdä lastamme!

Vierailija
28.11.2022 |

Hän tänään ilmoitti Facebookissa viestimällä että ei enää halua tavata lastamme ja osallistua millään tavoin hänen elämäänsä!? Ei kai tämä nyt näin voi mennä? Mihin olen yhteydessä? Oon ihan shokissa..

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen pitää itse selittää asia lapselle. Hänen kuuluu ottaa vastaan lapsen reaktio ja vastata lisäkysymyksiin.

Mitä jos mies sitten vain "selittää", että mua ei vaan kiinnosta enää nähdä sua, eikä vastaa sen kummemmin lisäkysymyksiin? Eiköhän se lähinnä pahentaisi asiaa.

Juuri näin. Vähän kuin lapsen pitäisi keskustella pahoinpitelijänsä kanssa siitä, miksi sai turpiin ja saa vastakin.

Vierailija
42/88 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAPESEN EDUN MUAISESTI OA KONTAKTI SOSILIVRASTO LASTEN SUOJELU VALVOJAAN.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsen pitäisi mennä jonkun mielestä perheneuvolaan väkisin nyyhkimään isän perään, ei todellakaan, antakaa olla kotona. Vanhempi tuossa oli ongelma, ei lapsi. Ja aikuinen voi lähteä.

Vierailija
44/88 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen pitää itse selittää asia lapselle. Hänen kuuluu ottaa vastaan lapsen reaktio ja vastata lisäkysymyksiin.

Eiköhän äidistä löydy syy, miksi isä ei halua enää olla tekemisissä.

Ei olla äitiä tapaamassa vaan lasta. Äiti ei liity mitenkään isän ja lapsen väliseen suhteeseen. Mies vaikuttaa itsekkäältä kusipäältä.

Vierailija
45/88 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet yhteydessä vaikka koulukuraattoriin tai perheneuvolaan lpsen iästä riippuen. Lapsi tarvitsee keskusteluapua ja luultavasti ihan oikeaa terapiaakin tuollaisen asian käsittelyyn.

Hyvä idea tuo kuraattori, soitan hänelle heti huomenna!!

Ei siitä mitään hyötyä ole kenellekään. Silmätikuksi joutuu lapsiparka kaiken päälle. Varaudu siihen, että jatkossa saatte enemmän negatiivista palautetta koulusta.

Vierailija
46/88 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, katso tämä ja lue myös kommenteista vertaistukea.

Vierailija
47/88 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän äidistä löydy syy, miksi isä ei halua enää olla tekemisissä.

Ei olla äitiä tapaamassa vaan lasta. Äiti ei liity mitenkään isän ja lapsen väliseen suhteeseen. Mies vaikuttaa itsekkäältä kusipäältä.

Äiti hyvin todennäköisesti puuttuu tavalla tai toisella yhdessäoloon, ja valittaa kun miehellä on ollut toisenlaiset metodit ja tavat kasvattaa lasta.

Näitähän on vaikka kuinka, tyyliin koska äitin luona ollessa ei saa syödä jätskiä, niin isilläkään ollessa ei saa koska muuten äiti suuttuu.

Vierailija
48/88 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos vaikka lastenvalvojaan olisit yhteydessä. No, tapaamaanhan ei voi toista pakottaa, elatusmaksut on hoidettava, tavalla tai toisella.

Mitenhän tämän lapselle selittää??

Kysy terapeutilta. Mulle ei selitetty aikanaan mitenkään. Parempi, että on bakaasti ja pysyvästi poissa kuin läsnä välinpitämättömänä, epäreiluna tms ja tulisi ja menisi, joten anna olla tapaamatta. Lapsi oppii olemaan ilman, tue häntä siinä.

Mitä tukevampi perusta sillä lapsella on ihan siinä perusarjessa sitä vähemmän hän osaa sitä isää kaivata. Mulla oli ihan mahtava äiti, isovanhemmat(sekä äidin, että isän vanhemmat) äidin veli ja sisko. Kun on paljon välittäviä aikuisia ympärillä yhden merkitys on vähäisempi.

Minullakin oli paljon läheisiä, mutta olin isän tyttö, joten hylkääminen oli todella haavoittava kokemus ja heijastui parisuhteeseenkin kielteisesti. En uskonut ikinä, että mies välitti. Oma isä oli siis alkoholisti.

Vierailija
49/88 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä lasu hakemaan tämäkin lapsi turvaan johonkin lasun tyrmään.

Vierailija
50/88 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos vaikka lastenvalvojaan olisit yhteydessä. No, tapaamaanhan ei voi toista pakottaa, elatusmaksut on hoidettava, tavalla tai toisella.

Mitenhän tämän lapselle selittää??

Kysy terapeutilta. Mulle ei selitetty aikanaan mitenkään. Parempi, että on bakaasti ja pysyvästi poissa kuin läsnä välinpitämättömänä, epäreiluna tms ja tulisi ja menisi, joten anna olla tapaamatta. Lapsi oppii olemaan ilman, tue häntä siinä.

Mitä tukevampi perusta sillä lapsella on ihan siinä perusarjessa sitä vähemmän hän osaa sitä isää kaivata. Mulla oli ihan mahtava äiti, isovanhemmat(sekä äidin, että isän vanhemmat) äidin veli ja sisko. Kun on paljon välittäviä aikuisia ympärillä yhden merkitys on vähäisempi.

Minullakin oli paljon läheisiä, mutta olin isän tyttö, joten hylkääminen oli todella haavoittava kokemus ja heijastui parisuhteeseenkin kielteisesti. En uskonut ikinä, että mies välitti. Oma isä oli siis alkoholisti.

No, itsekin ollut aikuiselämän sinkkuna kun vaan toiset sairaat miehet kiinnostuvat (muutama suhdeyritys), mutta elämä on muuten ihan hyvää. Me oltiin isän tyttöjä varmaan, koska hylkäämisen lisäksi repertuaaariin kuuluu rakkauspommitus, jonka kohteena oltiin ennen hylkäämistä.

Vierailija
51/88 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on provo.

Lankaan menitte.

Ap

Vierailija
52/88 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivuiko se edellinen, mies kieltää lapsensa -provosi jo kasaan?

Vierailija
53/88 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa typerä provo.

Vierailija
54/88 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on provo.

Lankaan menitte.

Ap

Älä kirjoittele minun puolesta!! nyt jotain empatiakykyä peräänkuuluttaisin

Vierailija
55/88 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmanneksella erolapsista ei ole yhteyttä isään, joten näitä tapauksia on tosielämässä pilvin pimein.

Vierailija
56/88 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on provo

Hahh,hahh,mammat meni lankaan.

Vierailija
57/88 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuivuiko se edellinen, mies kieltää lapsensa -provosi jo kasaan?

No,satutäti on taas vauhdissa :(

Vierailija
58/88 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmanneksella erolapsista ei ole yhteyttä isään, joten näitä tapauksia on tosielämässä pilvin pimein.

Olemme eronneet vuosia sitten ja aiemmin on ollut lapsen elämässä kyllä. Olen myös hieman huolestunut exästäkin että onko nyt tapahtunut jotain?? Ja mietityttää myös että miten nyt lapsi pitää isänsä puolen sukuun yhteyttä?!

Vierailija
59/88 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö,höpöä koko aloitus.

Vierailija
60/88 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta et sitten keksinyt saadaksesi jutun aihetta tällä?Seraavanako ei maksa elatusmaksuja ? Uusi nainen ja tulossa lapsi? Eikö?