Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotona leipominen on sulaa hulluutta nykyisillä sähkön- ja raaka-aineitten hinnoilla (puu-uunin omistajat älkää vaivautuko)

Vierailija
28.11.2022 |

Halvemmaksi tulee kipaista ne pakolliset joulupöydän bullat ja tortut vaikka Lidlin paistopisteeltä

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä, jos se on kävelymatkan päässä

Vierailija
2/41 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maku on se mikä ratkaisee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt haluaisin korvapuustia, niin mitä luulet tuleeko halvemmaksi hakea ne s-marketista joka on 25 kilometrin päässä, Lidlistä joka on 50 kilometrin päässä vai leipoa ihan itse, kun ainekset löytyy.

Vierailija
4/41 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/5485458 Kyllä uunin käyttö on kallista! 🤦

Vierailija
5/41 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en ainakaan jouluna aio syödä mitään paistopisteviineriä, leivon käpykakun minulle ja miehelleni.

Vierailija
6/41 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/5485458 Kyllä uunin käyttö on kallista! 🤦

Nykyään porukka on ihan hysteeristä, edes ulkovaloja ei uskalleta laittaa vaikka ollaan kaukolämmön piirissä.

Vierailija
7/41 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kotona leipomalla saa parempaa, ja itse lisäksi nautin leipomisesta. Joten jatkan jatkossakin, hinnasta viis.

Vierailija
8/41 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"

Viisikiloisen kinkun kypsennys vie kuusi tuntia ja sähköä kuluu HKScanin mukaan 2,5–3 kilowattituntia uunista riippuen.

Jos sähkön hinta on 25 senttiä kilowattitunnilta, kinkun paisto maksaa vajaan euron."

Jokunen vuosi sitten ennen yhteistä sähköpörssiä ja tuulivoimavaatimuksia oli muutaman sentin kwh. Edelleen tuottavat sentillä.

Vierailija
9/41 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu herkullisia paistopiste tuotteita 🤢 Juuri tänään pääsin todistamaan, kun joku lapsi pudotti paistopisteellä croissantin lattialle ja nosti sen nopeasti takaisin sinne laariin. Joten jätän ne suosiolla väliin ja teen itse.

Vierailija
10/41 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin on kaupan hyllyssä niitä leivonnaisia mitä haluan.

Vierailija
11/41 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen sähkön hinta rassaa vain niitä hitaimpia, arvattavasti venäläismielisiä maamme asukkaita, jotka eivät älynneet hankkia ajoissa kiinteähintaista, edullista sähkösopimusta.

Leivon kotona mutta huomaavaisuudesta muita sähkönkäyttäjiä kohtaan paistan ne ajankohtana, jolloin kulutus on pienimmillään ja hinta alimmillaan. Sen näen Fingridin Tuntihinta-appista (ilmaiseksi sovelluskaupasta). Appi myös varoittaa, jos sähkökatkoja ennustetaan tulevan.284

Vierailija
12/41 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä en ainakaan jouluna aio syödä mitään paistopisteviineriä, leivon käpykakun minulle ja miehelleni.

Meillä on joulun perinteenä herkutella Pågen kanel-gifflareilla ja muumi-limssalla

Vierailija
13/41 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu herkullisia paistopiste tuotteita 🤢 Juuri tänään pääsin todistamaan, kun joku lapsi pudotti paistopisteellä croissantin lattialle ja nosti sen nopeasti takaisin sinne laariin. Joten jätän ne suosiolla väliin ja teen itse.

Kannattaa ottaa niitä tuotteita jotka on ihan perällä, olen useamman kerran nähnyt kun jonkun kersa paskaisilla käsillään lääppii paistopistetuotteita.

Vierailija
14/41 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on joulun perinteenä herkutella Pågen kanel-gifflareilla ja muumi-limssalla

Meillä on tänä vuonna kinkun tilalta Lidlin nakkicroissantteja, ei tarvi uunia lämmitellä.

Vierailija
15/41 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa wokettajien vaan hakea leipänsä/pullansa kaupasta, me normaalit ihmiset kyllä tiedämme leipomisen säästöt.

Vierailija
16/41 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa wokettajien vaan hakea leipänsä/pullansa kaupasta, me normaalit ihmiset kyllä tiedämme leipomisen säästöt.

"me normaalit ihmiset" ?

Vierailija
17/41 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sähkölasku noussut 5 € kahdelta kuukaudelta, kyllä minä paistan edelleen uunissa pullat jouluksi. Tuli konkurssi eli ei. Kaukolämpötalo, vastiketta nostettiin hieman, nosto teki mun 76 m2 asunnon vastikkeessa 8 €.

Vierailija
18/41 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin paskaa en osta, mielummin olen ilman.

Vierailija
19/41 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tortut Lidlin paistopisteeltä maksaa mitä, tietääkö joku kilohinnan?

Vierailija
20/41 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kotona leipomalla saa parempaa, ja itse lisäksi nautin leipomisesta. Joten jatkan jatkossakin, hinnasta viis.

Onhan se kamalaa jos entisen 5 sentin sijaan meneekin vaikka 45 senttiä siihen leipomiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi