Naisten palkat kuntoon ammattiurheilussa
Lukuisat naistenjoukkueet pelaa tyhjille katsomoille ja lipputuloista ei jää pelaajille kuin pieni prosentti taskuun. Silti miesten ammattiurheilijoille maksetaan huomattavasti tuntuvampaa palkkiota, kun naisille. Ja miten tähän voitaisiin saada muutos? Aloitetaan vaikka ensiksi sillä, että naiset aktivoituu ja menee sinne paikan päälle tukemaan naispelaajia, eikä jää kotiin kattomaan Kardashianeita, jotka muutenkin saavat rahaa joka ikisestä katselukerrasta ja näillä muoviämmillä on muutenkin rahaa. Naiset voi itse vaikuttaa näihin asioihin. Muutos ei tapahdu ikinä ilman massavaikutusta.
Kommentit (106)
Eipä oo miehiä ennenkään kiinnostellu naistensarjat. Siksi naisten tulisi aktivoitua tässäkin, kun ei kukaan muukaan ryhdy tekemään sitä heidän puolesta.
Naiset itse päättää mitä tukevat. Olkoon sitten plastiikkakirurgilla pilattuja muhkuperseitä.
Katsomot täyteen ja voíla! Saadaan ammattiurheilijoiden palkat tasa-arvoisiksi.
Miten siitä naisten pelaamisesta saataisiin yhtä katselun arvoista, kuin miestenkin pelit?
Sit on turha itkeä palkkakeskusteluista jos kukaan ei ole itse valmis aktivoitumaan hyvien asioiden puolesta.
Ja kukahan vielä hyväksyy tämänkin vielä vuonna 2022-2023? Aika moni urheilijakin vaikuttaa olevan hyssyn vaan. 10 vuotta myöhemmin ollaan tilanteessa, jossa palkat on kohdallaan ja tasa-arvo toteutuu tässäkin.
Ja kautta historian toistunut tämä sama ongelma, kun naisten pelit ei lipputuloja kasvata. Miten saataisiin tähän rakennelliseen ongelmaan muutos? Muutos tulisi tapahtua asenteissa.
Naisille niukemmat peliasut niin saa enemmän mainosta ja katsojia 👍
Miks tästä ei puhuta ääneen? Ollaan vaan hiljaa ja odotetaan, että joku muu tarttuu tähän epäkohtaan. Aika moni ammattiurheilija jenkeistä on kyllä saanut jo palkatkin kuntoon, siellä taas on aivan erilainen urheilukulttuurikin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kun tähän ollaan juuri saamassa positiivista muutosta aikaan esim rantapallon pelaajilla ei tarvitse enää olla mikroshortseja, muutenkin hyvin epäkäytännölliset siinä spurtatessa.
Naisten pitää ihan itse käydä niissä peleissä. Miehet eivät voi kaikkea tehdä teidän puolestanne.
Onhan naisilla myös lajeja jotka vetävät katsomot täyteen, mm. mutapaini.
Jaa ? Ei ratkaisua tähänkään? Kaukosäätimet alas ja sinne kisapaikalle aktivoitumaan!
Minä en ymmärrä miksi pelaamisesta maksetaan miehille jopa mijoonien palkkoja. Se on vain peliä. Ei mitään tärkeää tai merkityksellistä.
Kysymys on yksinkertaisesti siitä, että naisten urheilutilaisuuksiin ei saada myytyä mainoksia, urheilutuloksilla ei ole merkitystä. Koko urheiluhan on vaan viihdeteollisuutta samalla tavalla kuin esimerkiksi tv-sarjat.
Suurinta osaa naisista urheilun seuraaminen ei kiinnosta ja ne jotka seuraa aktiivisesti urheilua katsovat enemmän miesten urheilua.
Naisten urheilusta on kiinnostuneet lähinnä miehet jotka tykkää katsoa naisten perseitä.
Vierailija kirjoitti:
Naisten pitää ihan itse käydä niissä peleissä. Miehet eivät voi kaikkea tehdä teidän puolestanne.
Tämä! Siksi muutoksen tulisi tapahtua asenteissa. Miesten kiinnostus naistensarjoihin on kautta aikojen ollut melko alhaista, joten tässäkään on turha odottaa miesten aktivoitumista. Naisten tulisi taistella aina palkkauksien puolesta myös tässäkin asiassa. Ei kukaan halua, että se oma lapsikin tekee tulevaisuudessa tismalleen saman duunin treeneissä ja sitten ammattitasolla saa kitupalkkaa miehiin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Tätä voi hiekkavitut alapeukuttaa loputtomiin, mutta se on ikävä kyllä totuus. Miksi kukaan maksaisi paskemman pelaamisen katsomisesta muuten? Jos taso vaikkapa SM-tasolla on samaa luokkaa kuin miehillä junnusarjoissa, niin ei niiden miesten junnusarjojen katsomisestakaan makseta kuin korkeintaam jotain parin euron lippuja kannatuksen vuoksi.
Ehkä naiset voisi tehdä sitä mitä osaavat parhaiten, eli vähentää vaatetustaan ja siinä urheilun lomassa voisi välillä vaikka vähän twerkata. Kyllä alkaa katsojia tulla.
Jotkut päättää ite mielummin kattoa Love Islandia, Kardashianeita, Temppareita ja muuta roskaa, eivätkä välitä edes naisurheilijoiden asemasta. Miesten lipputulot vaan kasvaa ja naisilla jäädään miinuksen puolelle.