Kaksi vai kolme lasta?
Kommentit (52)
Jos on tilava asunto, tilava auto, rahaa ja oikein harkitusti haluaa kolmannen lapsen niin mikäs siinä sitten.
Kolme lasta on vielä ihan hyvä määrä minun mielestäni. Mutta jos menee sen yli niin minun mielestäni alkaa olla sitten liikaa..
Ihmisiä ei voi ikinä olla liikaa. Jos muutetaan tiiviimmin niin saa vaikka kuinka paljon ihmisiä mahtumaan samalle alueelle.
Vierailija kirjoitti:
Kolme lasta on vielä ihan hyvä määrä minun mielestäni. Mutta jos menee sen yli niin minun mielestäni alkaa olla sitten liikaa..
Tämä. Kyllä matalaan elintasoon voi sellaisen lauman poikia.
Kaksi ehdottomasti max.
Ainakaan meillä ei henkiset eikä taloudelliset resurssit riitä nykyisen kolmen kasvattamiseen niin hyvin kuin haluaisin.
Elämä on aamusta iltaan yhtä tulipalojen sammuttamista ja karusellin pitämistä pyörimässä.
Oikeastaan puolison iltatöistä johtuen yksi olisi ollut realistisempi määrä.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään. Meitä ihmisiä on aivan liikaa.
No missähän ne kaikki sitten on? Suomi autioituu koko ajan ja kaikki palvelut siirtyy isompiin paikkakuntiin. Suomeen mahtuu vaikka ja kuinka lisää suomalaisia, älkää nyt hyvän tähden uskoko jotain ilmastovaikuttajaa, joka abortoi kaikki pentunsa.
Lapset kasvaa nopeasti. Ei ne kokoajan ole pieniä vauvoja tai taaperoita. Kun kaikki lapset ovat koulu iässä alkaa huomattavasti helpottaa. Ovat päivät koulussa, itsenäisempiä, eivät tarvitse vanhempia joka minuutti, viihtyvät kavereidensa kanssa yms.
Joten vastaan kolme lasta.
No ei tähän näin voi vastata. Kolme, koska vois kokea sen, mikä jäi kokematta. Muut tekee, kuten tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi. Vanhempi saa helpommin autettua kahta aikuista, kuin että kolmella tulee isona jotain tilanteita. Saa asunnot ja huonekalut ym.
Jep, voi paremmalla omatunnolla jättää lapset kasvattamatta ottamaan vastuuta itsestään. Eiku?
Ei yhtään, ihmisia on liikaa ja kaikki syyttää aikuisena vanhempiaan ja kaikki kuolee lopulta kumminkin.
Nyt jo eläkeikäisenä ajattelen että olis vissiin ollut mukava jos olis 3 lasta, nyt on kaksi, jos olis
vielä tullut tyttökin?? Tietysti kaksikin on rikkaus, mutta olis kyllä kolmellekkin riittänyt rakkautta,
kun lapsenlapsiakaan ei ole, ei jouda tekemään kuulemma, no niin ajattelin minäkin nuorena??
Mutta näillä mennään.
Meillä kolme, olisi kannattanut jättää kahteen. Syyt: asunto, auto, lomamatkat, rahanmeno, jaksaminen nyt ainakin. Kaikki olisi helpompaa kahden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kolme, olisi kannattanut jättää kahteen. Syyt: asunto, auto, lomamatkat, rahanmeno, jaksaminen nyt ainakin. Kaikki olisi helpompaa kahden kanssa.
Joo tällaista kolmen lapsen katujaa on hyvä esittää kun ei vaikuta niin pahalta katua sitä, että jäi kolmas tekemättä. Tosin ehkä teidän olis kannattanut jättää ihan vain yhteen kerta et kestä "kolmea" lastanne
Tekase kolme. Katso että isät suht. varakkaita.