Tekisi mieli usein vain luovuttaa ja ajattelen paljon kuolemaa. Oma tilanne tuntuu toivottomalta.
Mielenterveys on niin paljon järkkynyt, että kaikki tuntuu ylivoimaiselta ja jopa turhalta.
Sitä on niin väsynyt pelkästään olemassaolemiseen, että haluaisi vain jäädä makaamaan ja olla täysin vailla paineita sekä suorituksia.
Kuitenkin jos haluaa edes kokea olevansa yhteiskunnassa millään tavoin arvostettu yksilö niin on pakko suorittaa. Voimat ei riitä, ajattelen kuolemaa paljon.
Käytän alkoholia, syön epäterveellisesti, ystäviä ei oikein ole enkä ole muutenkaan ihan itseni nykyään.
Masennus on kestänyt putkeen jo useamman vuoden ja näytänkin aika huonolta nykyisin.
Tämä vain menee koko ajan syvemmälle.
Jonossa ollaan mutta siitä huolimatta en tiedä miten jaksan enää edes parantaa itseäni.
Pitäisi alkaa huolehtimaan itsestään ja vain sinnitellä mutta en vain jaksa enää, ei ole merkitystä millään elämässäni. Pohdin eri ratkaisuja miten pääsisin helpoimmalla.
Tulevaisuus joka tulee olemaan töitä vielä 40 vuotta vain ahdistaa. Minun kykyni suhtautua tähän meidän elämäntyyliin on nykyään hyvin kyyninen enkä oikein enää tiedä miten tässä pystyy olemaan mukana.
Halu oli avautua.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tota menoa sulla on jotain peruuttamatonta terveysongelmaa. Nimim. Kokemusta on.
Tämän tiedän todellakin. Olen lakannut välittämästä ja tämä on huono juttu. Ennen olin paljonkin voimakastahtoisempi ja vaikka huonoja kausia oli, niin taatusti nousin ja aloin aina pitämään huolta itsestäni.
Kunnes jotain tapahtui. Tätä on kestänyt jo oikeasti kolme vuotta suunnilleen. Olen lihonut järkyttävästi, velkaa tullut ja sellaista.
En tiedä enää mistään mitään tai tunne itseäni. Tai en ymmärrä itseäni.Pahoittelut etten jaksa vastata erikseen teille mutta myötätuntoa paljon täältä, on ihmisiä joilla on myös oikeasti todella suuret kamppailut, olen pahoillani siitä. Toivon teille voimia elämäänne.
Luen kommentteja ja yritän myös sisäistää päässäni jotain, pahinta on kun sitä "kitkaa'" ei ole asioiden hoitamiseen. Päässä ei syty enää se voima joka saa liikkeelle ja ottamaan oma elämä haltuun.
Kuin olisi vain koko ajan vajoamassa syvemmälle.
Tämä on jotain sellaista jota ei vaan voi käsittää ja tekisi mieli vain huutaa jostain sivusta itselleen, että herää nyt jo, herää ja pelasta itsesi. Sitä ei vain tapahdu. en saa otetta.
Ap
Mä sairastuin kilpirauhasen vajaatoimintaan ja nyt käyn sydänkokeissa, koska en saa kunnolla henkeä ja olen koko ajan järkyttävän väsynyt. Tämä väsymys ja hengenahdistus on tullut viimeisten viikkojen aikana ja jo keväällä terveyskeskuslääkäri soitti huolestuneena perään kun ekg oli poikkeava.
Olen tämän vuoden aikana kouluttautunut, päässyt työharjoitteluun ja töihin ja nyt kun kaikki olisi muuten näyttänyt hyvältä kävi näin. Velkaa mullekin oli aiemmin kertynyt ja sain maksettua, painoa joka oli tullut kilpirauhasen vajaatoiminnasta lähti töissä ja olo oli jonkun aikaa mahtava.
Mullakin on ollut kausia jolloin olen kärsinyt vakavasta masennuksesta. Nyt tuli ketutus kun "tein kaiken oikein" ja lopputulos on kuitenkin se että mulla otetaan tuhansien ja tuhansien eurojen arvosta erilaisia kokeita.
Toisaalta voin ajatella niin, että onneksi olen syntynyt Suomeen enkä vaikka itänaapuriin jossa joutuisin ostamaan nämä palvelut rahalla ja vastineeni asuisi jossain murjussa juoden vodkaa ja miettien miksei pääse ylös sängystä, lihoo ja hengästyy portaissa.
Suomessa mua tutkitaan ja saan hoitoa. Voin keskustella esimiehen kanssa jota velvoittavat lait toimimaan kohdallani oikeudenmukaisesti niin ettei vain heitetä pihalle tai kailoteta diagnoosejani muille työntekijöille ja naureta päälle.
Olen joskus yrittänyt muuttaa ulkomaille ja nyt kun vertaan tilanteeseeni niin on parempi ettei siitä tullut mitään. Suomessa saan hoitoa ja kaikki tutkitaan tarkkaan. Moni asia täällä on pielessä, mutta moni myös erittäin hyvin.
Yrität ratkaista tilannettasi tavalla, joka ei ole tähän astikaan toiminut. Eikö ole tullut mieleen mitään muita tapoja?
Ja höpön höpön noille kommenteille joissa neuvotaan aloittamaan uusi harrastus tai syytetään hallitusta.
Vierailija kirjoitti:
Yrität ratkaista tilannettasi tavalla, joka ei ole tähän astikaan toiminut. Eikö ole tullut mieleen mitään muita tapoja?
Ja höpön höpön noille kommenteille joissa neuvotaan aloittamaan uusi harrastus tai syytetään hallitusta.
Demareiden puoluetoimistolla on outo käsitys sissimarkkinoinnista.
Niin. On kyllä mahdollista että kun yhden asian jättää (vaikka alkoholi), tilalle tulee muuta joka sen täyttää ja mielialaankin saa kohennusta. Ei olekaan tarkoitus jäädä tyhjän päälle, että eläisi harmaasti, kun voi saada hyviä värejä. Itse tietenkin päätät mitä haluat ja miltä tuntuu.