Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suurin osa ei enää usko nykypäivinä Jumalaan?

Vierailija
27.11.2022 |

Minusta on ainakin ihan itsestäänselvyys että Jumala on todellinen enkä tarvitse siihen mitään uskontoja (en edusta mitään lahkoa tai uskontoa.) Se vain tuntuu yhtä todelta kuin hengittäminen tai oma olemassaolo.

Kommentit (720)

Vierailija
461/720 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos Jumala sanookin tuomiosssaan, että haluaakin hävittää kaiken, myös uskovaiset? Voisi siinä vaiheessa kaduttaa miten tuli turhaan palvottua häntä.

Entäpäs jos tekeekin niinkuin sanoi? Lisäksi vaikka kaikki hävitettäisiin, niin ainakin olisi ollut oikeassa siinä että on Jumala.

Vierailija
462/720 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nykyisin saa olla ateisti. M27

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/720 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset ei usko nykypäivänä enää keijuihin, vedenneitoihin, lohikäärmeisiin, Heraan ja Zeukseen, maa sentriseen avaruuteen yms? Mystistä, mystistä..

Siksi koska ne on satuja, mutta Raamattu faktakirjana pitää pintansa.

Vierailija
464/720 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä elän sellaista elämää kuin itse koen hyväksi ja jos se Jumalalle kelpaa niin voi voi, ois tehnyt tarkempaa suunnittelutyötä. Varsinkin Eevan ja Saatanan kohdalla.

Voi voi jos joudut kadotukseen?? Aika kevytmielinen asenne vakavaan asiaan....

Haha, tässäkö pitäisi alkaa rakastaa Jumalaa uhkailun ja pelottelun takia? :D

Ei se mikään uhkailu ole sen enempää kuin että ei kannata mennä heikoille jäille tai että ei kannata mennä ukkosella puun alle sateensuojaan. Siis ihan vain pieni vinkki tulevaisuuden varalle.

Toki kukin tekee vapaan tahtonsa mukaan, mutta ainakin on yritetty sanoa.

Älä yritä. Jumala päättää siitä tuomiosta. Ei se Helvetti ole mikään pakollinen juttu, Jumala on vaan päättänyt niin. Esimerkkisi sitä paitsi perustuvat sattumiin.

Vierailija
465/720 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se Jeesus itki ja valitti ristille mennessään? Hänhän tiesi että ei tässä kuinkaan käy, nousen kohta kuolleista. Vai pitikö näytellä muille uskottavasti?

Siksi koska Jeesus oli ihminen, eikä ihmiset halua ristinpuulle, vaikka heräisikin henkiin. Itse en ainakaan menisi.

Vierailija
466/720 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos Jumala sanookin tuomiosssaan, että haluaakin hävittää kaiken, myös uskovaiset? Voisi siinä vaiheessa kaduttaa miten tuli turhaan palvottua häntä.

Entäpäs jos tekeekin niinkuin sanoi? Lisäksi vaikka kaikki hävitettäisiin, niin ainakin olisi ollut oikeassa siinä että on Jumala.

No, miksi ottaa riskiä? Voi elää elämänsä niin kuin parhaaksi kokee. Jos Jumala on olemassa ja se ei kelvannut hänelle, niin minkäs teet. En minä ala muuttamaan itseäni siitä millaiseksi olen tullut.

Vierailija
467/720 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täytyy lisätä, että ONNEKSI nykyisin saa olla ateisti. Kristityt, ja m u s l i m i t, ovat kamalia ihmisiä tuputtaessaan uskontoaan meidän ateistien kurkusta alas. E u t a n a s i a on edelleen laitonta kiitos satukirjan nimeltä raamattu. M27

Vierailija
468/720 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on epätasa-arvoinen. Toiset saa hyvät lähtökohdat uskoa häneen, toiset joutuvat käymään taisteluita muuttaakseen itsensä Jumalaa miellyttäväksi.

Vierailija
469/720 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatit ovat etuoikeutettuja. Jumala antaa heidän tekonsa anteeksi, koska psykopaatit ovat sairaita eivätkä voi ajatusmaailmalleen mitään. He siis saavat olla pahoja ja pääsevät Jumalan valtakuntaan. Jee.

Vierailija
470/720 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykopaatit ovat etuoikeutettuja. Jumala antaa heidän tekonsa anteeksi, koska psykopaatit ovat sairaita eivätkä voi ajatusmaailmalleen mitään. He siis saavat olla pahoja ja pääsevät Jumalan valtakuntaan. Jee.

Niin, ei kai Jumala voi sairaita ihmisiä tuomita?

Vierailija
471/720 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala näkee tulevaisuuden. Hän näki Eevaa ja Saatanaa luodessaan mitkä näiden kohtalot tulevat olemaan. Miksi hän loi heidän kohtalonsa sellaisiksi?

Vierailija
472/720 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilith oli kyllä rohkea nainen. Hän näki että Jumala loi hänet vain Aatamin panopuuksi ja häippäs.

Vierailija
473/720 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se Jeesus itki ja valitti ristille mennessään? Hänhän tiesi että ei tässä kuinkaan käy, nousen kohta kuolleista. Vai pitikö näytellä muille uskottavasti?

Siksi koska Jeesus oli ihminen, eikä ihmiset halua ristinpuulle, vaikka heräisikin henkiin. Itse en ainakaan menisi.

Miksi koko tapahtuma vaadittiin? Jumala ois voinu antaa ihan muuten vaan anteeksi. Eihän moisia temppuja tarvi. Vai tykkääkö hän katsella kärsimystä? Eikö hän olekaan täydellisen hyvä ja kaikki rakastava? Eikä kyseessä edes ollut uhraus jos lopputulos tiedettiin. Ihmisille valehdeltiin kylmäverisesti kuolemasta.

Vierailija
474/720 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä elän sellaista elämää kuin itse koen hyväksi ja jos se Jumalalle kelpaa niin voi voi, ois tehnyt tarkempaa suunnittelutyötä. Varsinkin Eevan ja Saatanan kohdalla.

Ei se mikään uhkailu ole sen enempää kuin että ei kannata mennä heikoille jäille tai että ei kannata mennä ukkosella puun alle sateensuojaan. Siis ihan vain pieni vinkki tulevaisuuden varalle.

Älä yritä. Jumala päättää siitä tuomiosta. Ei se Helvetti ole mikään pakollinen juttu, Jumala on vaan päättänyt niin. Esimerkkisi sitä paitsi perustuvat sattumiin.

Niinhän tuo päättää. Siksi asia kannattaa ottaa huomioon jo eläessään, kun asiaan voi ihan itse vaikuttaa.

Jos nuo esimerkit ei kelpaa niin sanotaan nyt että ei kannata hypätä 10km korkeudella lentävästä lentokoneesta ilman laskuvarjoa, tai huonosti käy.

Vierailija
475/720 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi koko tapahtuma vaadittiin? Jumala ois voinu antaa ihan muuten vaan anteeksi. Eihän moisia temppuja tarvi. Vai tykkääkö hän katsella kärsimystä? Eikö hän olekaan täydellisen hyvä ja kaikki rakastava? Eikä kyseessä edes ollut uhraus jos lopputulos tiedettiin. Ihmisille valehdeltiin kylmäverisesti kuolemasta.

Pakko sanoa että enpä osaa sanoa. Ehkä joku parempi teologi osaa vastata.

Vierailija
476/720 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän tuo päättää. Siksi asia kannattaa ottaa huomioon jo eläessään, kun asiaan voi ihan itse vaikuttaa.

Jos nuo esimerkit ei kelpaa niin sanotaan nyt että ei kannata hypätä 10km korkeudella lentävästä lentokoneesta ilman laskuvarjoa, tai huonosti käy.

Miten voin alkaa rakastaa ketään siksi, että hän muuten aikoo aiheuttaa minulle kärsimystä? En minä tuomiostani päätä vaan Jumala. Kaikki rakastava Jumala ei ole totta.

Vierailija
477/720 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lilith oli kyllä rohkea nainen. Hän näki että Jumala loi hänet vain Aatamin panopuuksi ja häippäs.

Onko tuo jostain fanficistä?

Vierailija
478/720 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten vaan toivomaan, että se oma arpa osuu kohdalle ja se jumala sattuu olemaan juuri se sinun uskosi jumala.

Vierailija
479/720 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Argumentissasi ei ole järkeä. Kyllä, voin päättää hyppäänkö lentokoneesta, mutta kukaan ei voi vaikuttaa siihen selviänkö. Voin päättää olla seuraamatta Jumalaa, ja Jumalalla on mahdollisuus muuttaa tuomiotani. Helvetti ei ole pakollinen juttu, koska Jumala voi päättää toisin.

Vierailija
480/720 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos Jumala tuomitsee jonkun pienen rikkeen takia? Selviääkin, että joutuu Helvettiin, koska tuli kannatettua vahingossa naispappeutta. Siinä ei varmaan mitkään selitykset auta, että "kun mä luulin niin..."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi