Mihin varallisuusluokkaan kuulut?
Olen koko ikäni ollut keskinkertainen ihminen. Opintomenestys oli keskinkertaista, reputin kirjoitukset ja valmistuin lopulta entisestä teknillisestä oppilaitoksesta keskinkertaisella todistuksella. Olen tehnyt keskinkertaisia töitä keskinkertaisella menestyksellä ja palkalla.
Tästä huolimatta olemme vaimon kanssa ilman perintöjäkin päätyneet korkeimpaan kymmennykseen tuossa tilastossa viisikymppisenä. Mitenkäs te muut? Onko varallisuutta kertynyt?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008036226.html
Kommentit (28)
Miksi mammona on sinulle niin tärkeää, ap?
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen tietää, mihin prosenttiin kuuluu?
LInkin tiedoista.
Sosiaalituilla elävien palstahan tämä aika pitkälti on.
Jos ei ole miinuksella niin ei varmaan kuulu köyhimpiin? Aika +/- 0 mulla. Olisinko tokaksi köyhimpiä? En jaksa testata.
Ihan sama. Olen normaalituloinen, rahani riittävät mukavaan elämään, matkusteluun, shoppailuun, ulkona syömiseen jne.
P10/ P90
3 / 499 369
Tuota tuossapa onkin hyvä verrata
Vierailija kirjoitti:
Miksi mammona on sinulle niin tärkeää, ap?
Ei mammona onnelliseksi tee, mutta sen puute tekee monet onnettomaksi.
Ap:lla on tarve kokea itsensä tärkeäksi. Ap hakemassa itselleen paremmuuden tunnetta. Taitaa ego olla kohdillaan. :D
Näköjään varakkaimpaan kymmenykseen. Ei silti tunnu mitenkään erityisen äveriäältä meikäläisenkään elämä, kun ei ne varat ole ylimääräisenä lompakossa, vaan kiinni kodin ja mökin seinissä ja kasvamassa metsissä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole miinuksella niin ei varmaan kuulu köyhimpiin? Aika +/- 0 mulla. Olisinko tokaksi köyhimpiä? En jaksa testata.
Ajaksoinpa sittenkin vilkasta ja hei oon sentään vähintään n. 15 383 e vähemmän miinuksella kuin 10% köyhimmistä ikäsistäni. Jopas jotakin. Varmaan sit vähemmän p.a. kuin moni muukaan. Miten ihmeessä on mahdollista, luulin että oon ihan köyhimmistä päästä?
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LInkin tiedoista.
En ymmärtä lukemaani äidinkielelläni, joten varmaan köyhin prosentyi.
Vierailija kirjoitti:
Näköjään varakkaimpaan kymmenykseen. Ei silti tunnu mitenkään erityisen äveriäältä meikäläisenkään elämä, kun ei ne varat ole ylimääräisenä lompakossa, vaan kiinni kodin ja mökin seinissä ja kasvamassa metsissä.
Tässä tulikin aloitukseni pointti. Elämä ei tunnu yhtään sen kummemmalta. Tiettyä turvallisuudentunnetta se tuo, muttei muuta nuukaa luonnetta. Punalappuiset ovat aina yhtä kiinnostavia.
Ilta päivä lehdestä katsoin tänään taulukosta 60% Alle medja tulot minulla yksin elävänä naisena.Ilman sosiali tukia.Ilman osakeita,ilman perintörahoja ja miehen raahoja.
Vierailija kirjoitti:
Ilta päivä lehdestä katsoin tänään taulukosta 60% Alle medja tulot minulla yksin elävänä naisena.Ilman sosiali tukia.Ilman osakeita,ilman perintörahoja ja miehen raahoja.
Mullakin miehenä rahaa ilman naisen rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin miehenä rahaa ilman naisen rahoja.
Aika jännää, että mieskin voi pärjätä ilman vaimon siivellä elämämistä.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla on tarve kokea itsensä tärkeäksi. Ap hakemassa itselleen paremmuuden tunnetta. Taitaa ego olla kohdillaan. :D
Ymmärrän aloittajaa. Itseäkin siihen kymmenyksen kuulumisen tieto hämmentää. Ihan keskituloisia olen kuvitellut meidän olevan.
En ole rikas vaikka sain perintöä 200 000 euroa.