Joulupuu-toiveet, miten joku kehtaa toivoa jotain uutta jopoa tai iPhonea?
Ostin keräykseen 11-vuotiaalle hänen toivomansa ratsastustunnin. Se on mielestäni kohtuullinen ja järkevä toive. Mutta että uusimmat muotikamat millä voi leuhkia kavereille? En ymmärrä.
Kommentit (763)
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi vaan hienoa, kun joku köyhempi lapsi tai nuori saisi I Phonen tai sen Jopon, voisin kuvitella kuinka iloiseksi tämä lapsi tulisi, joku varakas ihminen tai miljonääri vois näitä vaikka ostella, itsekin olla melko vähävarainen perhe ja mulla äidillä on I phone puhelin tosin osamaksulla maksettuna, enkä enää muun merkkistä puhelinta ottaisi lapset ei ole toistaiseksi halunneet tuota merkkiä, harmi nyt jos mun puhelin jotakuta ottaa päähän sitten
Mites se köyhempi lapsi tai sen köyhemmän lapsen perhe makselisi siihen iPhoneen sitä liittymää kuukausittain? Ei se köyhempi lapsi mihinkään prepaidiin tyydy kun ei taatusti muillakaan ikätovereilla sellaista ole. Vai meinasitko että puhelin riittää? Ja mikä takaa sen ettei sitä puhelintakaan kuten muutakaan arvokkaampaa pyydetä siksi että se voitaisiin myydä ja vanhemmat viskoa rahat esim. kurkustaan alas?
Vierailija kirjoitti:
Koska joidenkin mielestä myös köyhien perheiden lapsilla on oikeus pyytää samoja lahjoja kuin muutkin lapset pyytävät, sen sijaan että toivoisivat sukkia ja hygieniatarvikkeita, jotka on normaalin elämän perusedellytyksiä, ei lahjoja
EI muidenkaan lapset toivoo satasten lahjoja vaan kymppien tai yhden satasen max
mullanon 5 kummilasta ja ikinä en Ole saanut toivetta satasten lahjoista
jos toivoo iphonea niin toivovar vähän rahaa kun säästää siihen puhelimeen (vuoden tai kaksi)
No enhän tässä omille lapsille oo pyytämässä, mutta hyvin soisin jollekin vielä köyhemmän perheen lapselle, se on hyväntahtoisuutta minun mielestä