Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisivuotias lapseni kiukuttelee minulle aivan koko ajan. Mistä se voi johtua?

Vierailija
26.11.2022 |

Yritän parhaani, että asiat olisi hänellä hyvin. Olen paljon läsnä, teemme paljon yhdessä, ja yritän monet sellaiset asiat mitkä lapselle on tylsiä tai hankalia hoitaa mahdollisimman helposti ja mukavasti. En pysty enempään enkä parempaan, mutta silti hän kiukuttelee minulle aivan koko ajan jostain. Jos vaikka olen hetken kauemmin suihkussa, siis kolmen minuutin sijasta neljä, hän on jo kiukkuhuutamassa ovella että miksi minulla kestää. Lapsella on johdonmukaiset rajat ja rakkautta, hän saa päättää joistain omista asioistaan, mutta aikuiset päättää suurimman osan asioista jne. En tajua mitä teen väärin miksi kiukuttelee minulle koko ajan.

Kommentit (122)

Vierailija
121/122 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa että tenava on oppinut, että huutamalla saa tahtonsa läpi. Esim. tuo palapeli-kahvimukihuuto. Veisin tuossa tilanteessa lapsen jäähylle vanhempien makuuhuoneeseen, missä ei ole mitään leikkivälineitä tms (ei siis omaan huoneeseen, missä lelut on).

Outo logiikka. Millä tavalla lapsi saisi huutamalla tahtonsa läpi? Huutohan alkaa vasta siitä, että asiat eivät ole menneet lapsen tahtomalla tavalla.

Ehkä joihinkin tosi helppoihin lapsiin jäähy tepsii. Vähän sisukkaamman lapsen kohdalla se menee vain hirveäksi vääntämiseksi, ja parhaassa tapauksessa lapsi kieltäytyy tulemasta pois jäähyltä.

Kauhean paljon helpommalla pääsee, kun vain pysty rauhallisena ja rauhoittaa lapsen.

Vierailija
122/122 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa että tenava on oppinut, että huutamalla saa tahtonsa läpi. Esim. tuo palapeli-kahvimukihuuto. Veisin tuossa tilanteessa lapsen jäähylle vanhempien makuuhuoneeseen, missä ei ole mitään leikkivälineitä tms (ei siis omaan huoneeseen, missä lelut on).

Outo logiikka. Millä tavalla lapsi saisi huutamalla tahtonsa läpi? Huutohan alkaa vasta siitä, että asiat eivät ole menneet lapsen tahtomalla tavalla.

Ehkä joihinkin tosi helppoihin lapsiin jäähy tepsii. Vähän sisukkaamman lapsen kohdalla se menee vain hirveäksi vääntämiseksi, ja parhaassa tapauksessa lapsi kieltäytyy tulemasta pois jäähyltä.

Kauhean paljon helpommalla pääsee, kun vain pysty rauhallisena ja rauhoittaa lapsen.

Onhan sitä paljon muitakin rangaistuksia kuin jäähypenkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi