Miten joillakin naisilla on pikkutytön ääni?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Opeteltua, joskus kun unohtuu puhuvat normiäänellä.
Eihän. Silloin kun joudun keskittymään puheeseeni ja puhua rauhallisemmin ja mahdollisimman selvästi niin ääneni muuttuu, mutta tämä ei tarkoita sitä, että puhuisin näin normaalisti. Silloi oikeasti keskityn kokoajan siihen puhumiseen. Silloin kun saan puhua omana itsenäni, niin en välitä miltä kuullostan.
Pitäisi olla viskillä ja röökillä äänensä käheäksi saanut Ritu shokkiväritukalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauheampaa on se, kun miehellä on pikkutytön ääni. Karseeta.
Yhtä kauheaa naisillakin.
Anskuko?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vielä tavallisempaa Jenkeissä. Liittyisiköhän se jotenkin siihen, että naisen täytyy ylläpitää pienempää ja heikompaa roolia perheessä ja yhteisöissä. Olla söpö ja heikko?
Ai luulet että Jenkeissä naiset keksivät millä äänellä puhuvat?
Tyttömäinen ääni koska elämäniloinen nainen 🤗
Olen huomannut että jostakin syystä naiset joilla on kova, kimittävä ja sävytön ääni jostakin syystä nousevat organisaatioissa helpommin kuin pehmeällä ja sointuvammalla äänellä puhuvat.
Jaqueline Kennedy esim, kun esittelee youtubessa Valkoista taloa, Marilyn Monroe, kuningatar Elisabethilla oli aika korkea ja tyttömäinen ääni.
Minulla on luonnostaan ja mitä sitä äänelleen voi.
Miten noin monella muka puhelinmyyjät kysyvät äitiä puhelimeen? Kuinka moni äiti antaa lapsensa vastata henkilökohtaiseen kännykkäänsä?
Keskustelusta tuli mieleen, että Suvi Aallon esitys Rollareiden Stupid Girl -kappaleesta kuulosti oudolta, koska hänen äänensä oli vuonna 2013 vielä melko tyttömäinen. Sellainen ääni, vaikka hän hyvin lauloi, ei tuntunut sopivan biisiin, ainakaan omasta mielestäni. Hieman vuosia lisää, ja olisi voinut kuulostaa paremmalta. En tiedä vaikka nykyään kuulostaisikin, sillä en ole hänen uraansa seurannut.
Eihän se hyvältä kuulosta, mutta silti se on paljon kauheampaa kun isolla miehellä on pikkutytön ääni. Siinä on kyllä jokin luonnon oikku oltava taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä perinnöllistä. Mun äidillä oli elämän loppuun asti, melkein 80-vuotiaaksi, ja itselläni on myös, olen nyt 60. Lankapuhelimen aikaan monesti soittaja sanoi, että pyytäisitkö äidin puhelimeen, kun itse vastasin. Luulivat tyttöni vastanneen.
Minulla sama, 40v lehdenmyyjät kyselivät onko äitisi paikalla, helppo vastata ei kun äiti asui 200km päässä.
Mistä tiedät lehdenmyyjän iän?
Mulla on sellainen lapsellinen ääni. Minulle ovat naiset joskus sanoneet että voisinko puhua normaalisti edes nyt, kun miehiä ei ole paikalla. En ymmärrä, mitä he kuvittelevat. Että pystyn muuttelemaan ääntäni mieleni mukaan???? Olen muutenkin pienikokoinen joten kai se joku äänihuulien rakenne on.
Olen yrittämällä yrittänyt aloittaa sellaisen muodikkaan narinaäänellä puhumisen, jos se ärsyttäisi työpaikan naisia vähemmän. Aika moni puhuu sellaisella narinaäänellä, oletteko huomanneet? Olen luullut että se on rakenteellinen ominaisuus mutta se on ilmeisesti opeteltu juuri siitä syystä että kuulostaisi vakuuttavammalta. Puhdas pehmeä ääni ei ole toivottava.
Polyyppeja äänihuulissa. Hirveän kuuloista :(
En tiedä mutta nykyään nuoret naiset puhuvat narisemalla matalalta, hirveää kuunneltavaa. Ja niinku sanan toistelu, kuuntelin uutiset klo 9, puhuttiin nuorten tavasta viestiä työelämässä, haastateltiin myös muistaakseni Baronan yhtä johtajaa, se muija sanoi lyhyessä haastiksessa kymmeniä kertoja niinku, lyhyessä lauseessakin monta kertaa. Voi viŧŧu, sanon minä.
Opeteltua, joskus kun unohtuu puhuvat normiäänellä.