Miten joillakin naisilla on pikkutytön ääni?
Kommentit (45)
Jumala uta te olette sekaisin miksi naisella pitäisi olla miehen möreä ääni niin kuin se Suomessa on . Mitä enemmän nainen saa valtaa sitä
möreämpi ääni. Hyvissä yhteiskunnissa naisella ei ole valtaa.
Kerran puhuin eräälle nätin näköiselle naiselle, kun se vastasi takaisin niin ääni oli kuin jonkun 15v teinipojan ääni, kiinnostus lopahti samantien.
Kauhean kuuloista. Sekä sössöttäminen, ollaan muka niin hienoa jossain perähikiällä. Välillä unohtuu sössötyksen esittäminen ja välillä ei. Ei ole kotelo kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Kerran puhuin eräälle nätin näköiselle naiselle, kun se vastasi takaisin niin ääni oli kuin jonkun 15v teinipojan ääni, kiinnostus lopahti samantien.
Se olin minä. Mun ääntä matkitaan pilkallisesti ja haukutaan todella usein. En puhu enää mitään.
Naiset sosiaalistetaan monissa kulttuureissa puhumaan pikkutytön äänellä, kovin korkealta. Etenkin Japani on hyvä esimerkki. Suomessa naiset puhuvat matalammalla äänellä yleensä. Jos joku yrittää täällä puhua tyttömäisesti, niin se kyllä erottuu joukosta.
Riippuu naisten kulttuurisesta roolista. Japanissa kimeää ääntä pidetään kohteliaana. Joten julkisesti naiset puhuvat kimeämmin, mutta ehkä ystäviensä kanssa matalammalla äänellä. Viime vuosikymmenen aikana animet ja muut ovat vaikuttaneet myös siihen, että naisten oletetaan esiintyvän tyttömäisinä ja viattomina, söpöinä, eli tämä kawaii-kulttuuri on muuttanut etenkin japanilaisten naisten tapaa puhua julkisesti varsinkin jos ovat netissä tai julkisuudessa laulajina, esiintyjinä, mainoksissa ynnä muissa.