Onko siis vaimolla oikeus kieltää minua yöpymästä hotellissa pikkujoulun takia?
Ihmettelen, menettääkö mies avioliitossa liikkumisen vapautensa. Haluan jäädä hotelliin, ettei tarvitse häiritä perhettä yöllä. Vaimoni epäilee nyt uskottomuutta ja hakee tukea avaamalla asiasta ketjun tänne. En ymmärrä.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Menettääkö ihminen tosiaan itsemääräämisoikeuden menemällä naimisiin?
Olet uusi palstalla. Kyllä täällä saa vuodesta toiseen ja vuosikymmenestä toiseen lukea näitä naisten vaatimuksia parisuhteesta, ettei pelkästään avioliitosta.
Miehellä ei mielellään saa olla mitään omaa. Ei kavereita (etenkään naispuolisia), ei harrastuksia, ei oluenjuontia, saunailtoja, ei ulkomaan lomia, ei lomia, ei vanukkaita, ei pikkujouluja... EI!
Naisella ei noita vaan ole, kun hän luonnollisesti pärjää ilmankin ja ainoa bestis on pakokauhussa elävä mies.
N50 sivustaseuraaja
Vaimo taisi luulla ettei mies seuraa tätä palstaa :D
En ymmärrä vaimon jyrkkää asennetta.
Vierailija kirjoitti:
Monet naiset eivät käsitä, että mies voi lukea tätä palstaa.
Moni mieheksi itseään kuvaava myös uliuuuuuikutiiiuuuuuli-kirjoittaa täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos pikkujoult eri kaupungissa?
Mulla on aina ollut ja jätän väliin samoin kuin mies jättäisi. Pikkujoulut tosiaan ovat rasittava velvollisuus kaikille esimiestehtävissä oleville. Parasta häipyä viimeistään kymmenen maissa ennen kun ihmiset tulevat liian känniin eikä sekään aina auta.
Meillä on työpaikan järjestämä kuljetus juhlapaikalle ja myös takaisin kotiin 😌
Onneksi meillä ei ole, niin on helpompi kieltäytyä.
Kuljetuksesta huolimatta ei ole todellakaan pakko osallistua.
Pertin kanssa baarikaappi tyhläksi ja Pera pökki hanuriin. Hyvin meni
Ap
Miksi pitää aina keksiä tarinoita näihin avauksiin, miksi ei voi vain kysyä, että miten teillä muilla saisi toimia pikkujoulujen yhteydessä ja miten ei?
Oma puolisoni ei todennäköisesti raskisi maksaa hotellihuonetta, mutta jos hänellä olisi jotkut pikkujoulut niin todennäköisesti ne olisivat reilun 50 km päässä, koska ei täällä landella kukaan niitä järjestäisi. Todennäköisesti hän myös menisi ja tulisi autolla eli ei joisi ollenkaan, mutta jos haluaisi juoda niin menisi kaverilleen yöksi. En usko, että haluaisi maksaa taksista sen enempää kuin hotellihuoneestakaan.
Ja se olisi minulle täysin ok. Siellä hän yöpyy silloin, kun viettävät porukalla saunailtoja (0-2 x vuodessa).
Rakas mieheni.
En aio kieltää sinua yöpymästä Hotellissa pikkujoulujen jälkeen.
Enkä kyttäile kännykkääsi.
Enkä mitään muutakaan .
Sinulla on se sama vapaus kuin minullakin.
Se vapaus joka kestää päivänvalon ja silmiin katsomisen aamupalalla.
Se vapaus joka ei kahlitse . Sinun sydämesi vetää ne rajat ihan itse. Sinä tunnet ne rajat .
Ja minä nään ne rajat kyllä.
Vastaus on, että vaimollasi ei ole oikeutta kieltää sinua menemästä hotelliin, mutta vaimollasi on oikeus laittaa avioero vireille, jos teet niin. Et taida muutenkaan olla kovin luotettava, kun tuohon tilanteeseen edes on tultu, että tarvii epäillä.
En tiedä, onko sama asia, mutta olen itse yöpynyt hotellissa kaksipäiväisen koulutuksen välissä. Asun Tikkurilassa ja koulutus oli Helsingissä. Työkaverin kanssa silloin ajateltiin, että hotellissa yöpyminen olisi hauskaa. Niin kuin olikin. Miksi siis pikkujoulun jälkeen ei saisi jäädä hotelliin?
Onko sun pakko mennä hotelliin? Meillä on aina tultu suoraan kotiin pikkujouluista. Kyllä minä epäilisin jos mies haluaa mennä hotelliin että ei häiritse muita.
JUHANI!
Sinä tiedät miksi en luota sinuun - olet jo kauan laiminlyönyt minua ja lapsia ja yhtäkkiä ylitöitä ym. harrastuksia on ilmestynyt elämääsi ilman minkäänlaista selitystä..
Ja noista ylitöistä, on aika kumma kun ei palkka nouse vaikka löhötät siellä toimistolla jopa lauantaisin! Koskaan ei ole varaa mihinkään - miten hemmetissä selität tämän?!
Kun pääsen töistä istutan sut alas ja vaadin selityksiä..
On siinäkin pariskunta. Keskenään eivät juttele, vaan kumpikin avautuu täällä. Miksette vastaile vaan toistenne ketjuihin? Sitä ois kiva seurata. Käyn tekemässä popcornia.
Vierailija kirjoitti:
JUHANI!
Sinä tiedät miksi en luota sinuun - olet jo kauan laiminlyönyt minua ja lapsia ja yhtäkkiä ylitöitä ym. harrastuksia on ilmestynyt elämääsi ilman minkäänlaista selitystä..
Ja noista ylitöistä, on aika kumma kun ei palkka nouse vaikka löhötät siellä toimistolla jopa lauantaisin! Koskaan ei ole varaa mihinkään - miten hemmetissä selität tämän?!
Kun pääsen töistä istutan sut alas ja vaadin selityksiä..
Ohiksena, miksi pitäis selitellä fläppitaulun kanssa, jos haluaakin alottaa uuden harrastuksen? Mullakin seisoo epassilla useita satasia, en tiiä mitä sitä alkas harrastaa. Onneks mun ei tarvii puolisolle alkaa kirjottaa selvitystä, jos alankin käymään jossain joogassa.
Minä olen "kieltänyt", mutta ei se totellut enkä sen takia viitsinyt erotakaan. Mutta kyllä se luottamusta söi. En ole mitenkään vakuuttunut että olisi pettänyt, luultavasti ei, mutta minusta parisuhteessa kuuluu kunnioittaa kumppania sen verran ettei turhaan testaa luottamusta käyttäytymällä tavalla joka on räikeän epäilyttävä. Tuosta tuli sellainen olo, että jos jälkikäteen paljastuisi miehen pettäneen tuolloin, niin pitäisin itseäni todella tyhmänä etten ole sitä tajunnut. Ja se ei ole pikkujuttu parisuhteessa, että toimit tavalla joka saa puolisosi näyttämään tyhmältä jos luottaa sinuun.
Ero tuli myöhemmin. Ei tästä syystä, mutta tuokin lienee yksi oire niistä syistä miksi päädyin liiton lopettamaan.
En jatkaisi suhdetta.