Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuoksuyliherkkä vaativana ruuhkabussissa

Kommentit (809)

Vierailija
101/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan migreenikohtauksen kirkkaasta auringonvalosta.

Aurinko pitää sammuttaa. Heti.

Ikävä sinulle, mutta oletko kuullut aurinkolaseista? Vastaavaa nenäsuojaa ei taida olla keksitty.

Vierailija
102/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärsin tuoksuyliherkkyydestä, en tee numeroa.  Väistän vain paikkoja joissa nämä pyykinpesuaineet ja muut tuoksuvat.

Mielestäni on silti kohtuutonta, jos pitää välttää julkisia liikennevälineitä. Kaikilla ei ole mahdollisuutta hankkia omaa. Ajokorttiakaan ei kaikki aikuiset pysty hankkimaan joidenkin sairauksien takia.

Raitisilmamaski.

Osta semmoinen ja käytä.

Älä odota, että muut lakaisevat esteet edestäsi. Lakaise ne itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä välitä sen herkkyyksistä paskan vertaa. Tuoksun miltä haluan.

Kiinnostava elämänasenne. Toimiiko myös sähköpotlaudan tapauksessa, ettei muiden ketteryydestä tarvitse välittää? Voinko syödä maapähkinöitä, vaikka samassa tilassa olisi niille voimakkaasti allerginem henkilö? Harrastan kamppailulajia, jota treenaan joskus julkisella paikalla. Jos omaksuidin asenteesi, eikö minun tarvitsisi enää varoa huitaisenko jollekulle vahingossa mustan silmän?

Maapähkinällä voi oikeasti viedä hengen allergiselta. Pahoinpitely on myös laissa kielletty. Näytä se pykälä tai kuolemantuottamus joka puhuu mitään omolla pestyistä vaatteista.

Miksi aina pitää liioitella?

Vierailija
104/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei hanki autoa?

Vierailija
105/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkakauppias kehui joskus, tässä kaunis ruusu jalostettu tuoksuttomaksi! Minä ihmettelemään eikö ruusun nimenomaan pitäisi tuoksua? En Etelä-Euroopasda ole törmännyt kaikelle yliherkkiin ihmisiin, syödään juodaan ja tuoksutaan, tuoksutellaan. Onko ylihygienian syytä? Ja: ostan aina tuoksuvia ruusuja. Ei nämä yliherkkyydet luonnosta tule, veikkaan kemikaaleja ja lisäaineita tms ihmisen kehittämiä myrkkyjä.

Vierailija
106/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiminnallinen vaiva. Hoidettavissa jos haluaa.

Kyllä, oikeassa olet. Mutta miksi silti kenenkään pitää vapaaehtoisesti löyhkätä pahalle? Hajuvedet, omot ja sensellaiset ei ole miellyttäviä hajuja.

Terv. tuoksuyliherkkä joka on osittain parantunut harjoittelemalla/siedättymällä, mutta joka edelleen inhoaa synteettisiä hajuja.

Luulet oikeasti että ihmiset käyttää tuoksuja jotenkin siitä huolimatta että ne haisee omaan nenään pahalle? Normaalit ihmiset nauttii kohtuullisesta määrästä hyviä tuoksuja. Puhdas pyykki kuuluisasti haisee hyvälle. Siellä on ne Omot ja muut taustalla.

Tosin kuuluu nykyaikaan että 0,1% väestöstä haluaa määrätä muiden tahdin.

Puhdas pyykki kuuluisasti haisee hyvälle. Ei Omolle.

No käytän itse omo sensitiveä eli tuoksutonta. Maailman ihaninta on mennä nukkumaan puhtaisiin raikkaisiin lakanoihin. Jos vielä on ulkona kuivattu. Itse kuivatan ulkona aina kun vaan voi, kovalla pakkasella sublimaatioilmiön vaikutuksesta kuivuneet tuoksuttomasti pestyt lakanat nyt vaan on aivan ihanat. Keväällä, kun naapuri levittää paskat peltoon, en kuiva ulkona. Mut sekin on vaan muutaman päivän se hajuhaitta.

Vierailija
107/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä sinulle, mutta oletko kuullut aurinkolaseista? Vastaavaa nenäsuojaa ei taida olla keksitty.

On kyllä. Mä käytän työssä sellaista.

Vierailija
108/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon miettinyt tätä paljon, että kun ihmisillä on herkkyyksiä niin johtuuko, että elinolot on jo liiankin hyvät? Kehitysmaissa eletään sonnan keskellä (kirjaimellisesti), eikä näitä ihmisiä haittaa voimakkaat hajut, voimakkaat äänet tai valot, ei ole nirsoilua jne. Eli tavallaan kun ihminen ei ole siedättynyt hajulle, melulle, nälälle ym niin tulee herkkyyksiä, kun ei ole sietokykyä millekään epämukavuudelle.

Kun 1930-luvulla tutkittiin yhtä autismin kirjon häiriötä, huomattiin että osa lapsista koki parsitut sukat hyvin epämukavina. Eli on aistiherkkyyttä ollut aiemminkin, harva enää nykyisessä elintasossa sukkia parsii.

Vierailija
109/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ratkaisut on tuoksuyliherkän omissa käsissä.

Et voi vaikuttaa muihin ihmisiin joten miksi huolehtia tai edes yrittää.

Vierailija
110/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukkakauppias kehui joskus, tässä kaunis ruusu jalostettu tuoksuttomaksi! Minä ihmettelemään eikö ruusun nimenomaan pitäisi tuoksua? En Etelä-Euroopasda ole törmännyt kaikelle yliherkkiin ihmisiin, syödään juodaan ja tuoksutaan, tuoksutellaan. Onko ylihygienian syytä? Ja: ostan aina tuoksuvia ruusuja. Ei nämä yliherkkyydet luonnosta tule, veikkaan kemikaaleja ja lisäaineita tms ihmisen kehittämiä myrkkyjä.

Pääosin kyllä, mutta esim. kielo ja hyasintti on pahoja teollisten hajujen lisäksi. Ruusut on jees.

Vierailija
111/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas, pyykkipoika.

Toki varmaan pyykkipoika ei suht uutena keksintönä ole vielä tullut joka paikkaan.

Vierailija
112/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ratkaisut on tuoksuyliherkän omissa käsissä.

Et voi vaikuttaa muihin ihmisiin joten miksi huolehtia tai edes yrittää.

Itse hakeuduin työkyvyttömyyseläkkeelle. Elämä helpottui hurjasti, suosittelen muillekin.

Vierailija
113/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis älyttömin oli nainen, joka muka sai MIGREENIN kun haistoi p@sk@n hajun. Esim. yleisessä vessassa. Hei kamoon, (tuolsu)yliherkät!!

Vierailija
114/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis älyttömin oli nainen, joka muka sai MIGREENIN kun haistoi p@sk@n hajun. Esim. yleisessä vessassa. Hei kamoon, (tuolsu)yliherkät!!

Olis rankkaa olla toi. Käyn isolla tarpeella 1-3 kertaa vrk.

Vierailija
115/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä välitä sen herkkyyksistä paskan vertaa. Tuoksun miltä haluan.

Kiinnostava elämänasenne. Toimiiko myös sähköpotlaudan tapauksessa, ettei muiden ketteryydestä tarvitse välittää? Voinko syödä maapähkinöitä, vaikka samassa tilassa olisi niille voimakkaasti allerginem henkilö? Harrastan kamppailulajia, jota treenaan joskus julkisella paikalla. Jos omaksuidin asenteesi, eikö minun tarvitsisi enää varoa huitaisenko jollekulle vahingossa mustan silmän?

Maapähkinällä voi oikeasti viedä hengen allergiselta. Pahoinpitely on myös laissa kielletty. Näytä se pykälä tai kuolemantuottamus joka puhuu mitään omolla pestyistä vaatteista.

Miksi aina pitää liioitella?

Kunpa liioittelisinkin. Olen kuitenkin itse aiatiherkkä myös, ja jotkut aistiärsykkeet tekevät minusta toimintakyvyttömän. Mielestäni toimintakyvyttömyyden tuottaminen muille pitäisi olla laitonta, vaikka sinulla olisikin korkeampi aistikynnys. Toiset tulee ottaa huomioon, ja siksi en minäkään elä kuin muita ei olisi. Uutisen ihminen esimerkiksi saa helvetillisen päänsäryn hajusteista. Miksi hänen pitää joustaa, jotta muut saavat elää miten huvittaa? Valitettavasti kaikista aistiherkkyyksistä ei voi siedättyä.

Ajatusleikki: jos maailma olisi tehty kuuroille, kukaan ei välittäisi paljonko melua koneet ym. tuottavat. Kuvittele, millaista niiden harvojen kuulevien elämä siellä olisi.

Vierailija
116/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas, pyykkipoika.

Toki varmaan pyykkipoika ei suht uutena keksintönä ole vielä tullut joka paikkaan.

Mistä lähtien aurinkolasit ovat olleet kivuliaita?

Vierailija
117/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Estääkö oireilua, jos hengittää suun kautta?

Mulla ei estä edes nuha. Ei tarvitse edes haistaa, oireet tulee silti. Joudun jäämään bussista pois, jos bussiin tulee joku liian voimakkaasti hajustettu. Käytin itse ennen hajusteita ja herkistyin jossain vaiheessa. Nyt tajuan, miksi jotkut vaihtoi bussissa paikkaa.

Vierailija
118/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hajustetut pyykinpesuaineet ovat kyllä kamalia. Käytin niitä itsekin ennen esikoisen syntymää ja kun vauvanvaatteiden pesun myötä vaihdoimme hajusteettomiin, niin aika nopeasti tajusi miten voimakas tuoksu hajusteellisista lähtee. Koko talo haisee, vaikka pyykit alakerrassa oven takana kuivumassa. En ole mielestäni yliherkkä tuoksulla, mutta nykyään saan kyllä pesuaineiden hajusta päänsärkyä ja huonovointisuutta - sama on joidenkin hajuvesien kohdalla (olisiko myski tms. niissä aineksena). Kaveri toi taannoin satsin tymäkäntuoksuilla huuhteluaineella käsiteltyjä lastenvaatteita, muutaman pesukerran jälkeen ne haju niistä viimein lähti.

Ihmisen nenä tottuu niin nopeasti käyttämiinsä tuoksuihin, että pian ei edes huomaa kuinka koko huusholli haisee jatkuvasti vaikkapa huuhteluaineelle. Samoin hajuvesiä laitetaan helposti aivan liikaa, kun oma nenä ei enää haista sitä tuoksua yhtä hyvin.

Juuri näin. Itse huomasin ihan saman. Se haju on järkyttävän vahva, mikä joidenkin pyykeistä lähtee.

Kannattaisi varmaan jokaisen välillä "resetoida" nenä jossakin hajuttomassa paikassa, niin voisi huomata, että vähän vähempikin riittää.

Vierailija
119/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon miettinyt tätä paljon, että kun ihmisillä on herkkyyksiä niin johtuuko, että elinolot on jo liiankin hyvät? Kehitysmaissa eletään sonnan keskellä (kirjaimellisesti), eikä näitä ihmisiä haittaa voimakkaat hajut, voimakkaat äänet tai valot, ei ole nirsoilua jne. Eli tavallaan kun ihminen ei ole siedättynyt hajulle, melulle, nälälle ym niin tulee herkkyyksiä, kun ei ole sietokykyä millekään epämukavuudelle.

Monissa maissa leijailee ilmassa mausteiden, suitsukkeiden, ruokien, kalatorien ja ties minkä hajut, mutta ei siellä kitise hajuyliherkkiä ihmisiä etikalla pessemisestä. Miksiköhän?

Veikkaisin että siksi, että kyseessä luonnolliset tuoksut eikä kasa teollisesti valmistettua, synteettistä ainessekoitusta.

Vierailija
120/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa päätä särkeä kun joudun esim bussiin juopon tai narkin kanssa, niin vastenmielistä. Jokin herkkyys sekin, diagnoosi puuttuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän