Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuoksuyliherkkä vaativana ruuhkabussissa

Kommentit (809)

Vierailija
81/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen allegrinen melkein kaikille eläimille. Ei koiria busseihin tai kissankarvoja penkeille, kiitos. Eikä hevostallilta saa tulla, tai mennä. Olen hevosille myös allerginen. Onneksi pomo ymmärtää, kun olen joka päivä 4 tuntia myöhässä. Bussit menee ohi, kun näen koiria kyydissä. Tallilta tullaan kyytiin, jään pois. Sit ne matkat kestää.

Onneksi eläinpölylle voi siedättää itseään. Antaa edes jotakin toivoa.

Vierailija
82/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yksi vinksahtanut naapurinmamma kyseli mikä tuoksuu niin valtavan hyvälle. Lähteeksi osoittauduin minä, ja hän haistoi mekkoni hihaa oikein syvään. Kysyi millä olen mekon pessyt, ja kun mainitsin että tuoksu tulee comfortin waterlily & lime -huuhteluaineesta, hän alkoi parahdella että juuri comfort on niin hirveää että hänelle tulee migreeni. No, onneksi oltiin pihalla kesätuulessa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää hajuherkät rakastaa siis sianpaskan, pakokaasun ja tupakan katkua. Mutta jos bussissa on ihminen joka on pessyt vaatteet niin tulee kahden päivän migreeni. Kuulostaa enemmän siltä että haluavat vain määräillä muita ihmisiä.

Nuo kaikki hajut kyllä yhdistyy niissä samoissa ihmisissä. Ne ei käy suihkussa eikä osaa pestä pesukoneitaan.

No miksi sitä et maininnut? Pelkästään omot ja parfyymit on täällä aiheuttaneet kuoleman. Minulla on kotona koira. Jos en pese hajusteilla, vaatteet tuoksuvat märälle koiralle. Kiva tietää että se on enemmän teidän hajuherneiden mieleen.

Vinkkinä: Älä peitä hajua toisella, vaan poista se. Eli etikka käyttöön. Ja tuuletus päälle.

Ihana tuoksuton etikka jee

Etikka ei tuoksu kuivana. Paitsi jos sitäkin lotraa apinana.

Kaikkiin muihinkin hajuihin oma nenä tottuu.

Vierailija
84/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jään pois, jos hajuskunkki tulee bussiin. Voimakas hajuvesi tai tupakanhaju voivat laukaista päänsäryn.

Odotan seuraavaa bussia, jossa ei toivottavasti ole haisunäätiä. 

Tämä on hyvä. Kaikki nenäherkät voivat toimia samalla tavalla. Problem solved.

Vierailija
85/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää hajuherkät rakastaa siis sianpaskan, pakokaasun ja tupakan katkua. Mutta jos bussissa on ihminen joka on pessyt vaatteet niin tulee kahden päivän migreeni. Kuulostaa enemmän siltä että haluavat vain määräillä muita ihmisiä.

Nuo kaikki hajut kyllä yhdistyy niissä samoissa ihmisissä. Ne ei käy suihkussa eikä osaa pestä pesukoneitaan.

No miksi sitä et maininnut? Pelkästään omot ja parfyymit on täällä aiheuttaneet kuoleman. Minulla on kotona koira. Jos en pese hajusteilla, vaatteet tuoksuvat märälle koiralle. Kiva tietää että se on enemmän teidän hajuherneiden mieleen.

Vinkkinä: Älä peitä hajua toisella, vaan poista se. Eli etikka käyttöön. Ja tuuletus päälle.

Ihana tuoksuton etikka jee

Etikka ei tuoksu kuivana. Paitsi jos sitäkin lotraa apinana.

Joo mutta on ehkä huonoin hajunpoistaja ikinä. Aina sitä tuputetaan vinkiksi mutta hyi hitto mille pyykki haisee. Kämppis oli sellainen ekohippi että etikka ja sooda oli ainoat puhdistusaineet mitä sallittiin. Ei enää ikinä.

Vierailija
86/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon miettinyt tätä paljon, että kun ihmisillä on herkkyyksiä niin johtuuko, että elinolot on jo liiankin hyvät? Kehitysmaissa eletään sonnan keskellä (kirjaimellisesti), eikä näitä ihmisiä haittaa voimakkaat hajut, voimakkaat äänet tai valot, ei ole nirsoilua jne. Eli tavallaan kun ihminen ei ole siedättynyt hajulle, melulle, nälälle ym niin tulee herkkyyksiä, kun ei ole sietokykyä millekään epämukavuudelle.

Vierailija
87/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinun vaatteet haisee märälle koiralle, niin teillä kotona on jotain pahasti vialla. Enkä tarkoita sitä koiraa.

Täh? Eli siis et tiedä miltä märkä koirankarva haisee? Sitä karvaa on kaikkialla, se on ihan normaalia. Vai oletko yliherkkä lemmikeillekin, että et tiedä tällaisia asioita? :D

Ei meillä vaan haise. Koiria ja kissoja löytyy, mutta etikka on huuhteluaineena ja hajustamattomia kaikki pesuaineet. Kuivausrumpu tuoksuu hyvälle kuivalle puhtaalle pyykille, pesukone ei miltään. Sen pyöritän säännöllisesti 95 sitruunahapolla.

Koirien ja kissojen pedit pesen säännöllisesti ja imuroin usein. Imuri ei haise, sinne menee taas ruokasoodaa.

Sisareni koti haisee taas koirille. Jo eteinen on karmea, samoin auto. Heillä käytetään hajusteita ja kaikkea, millä ihminen itseäänkin hajustaa.

Jäin tässä miettimään, että onko hajuste vähän kuin sokeri? Mitä enemmän käytät, sen enemmän tarvitset. Tuoksu pahentaa hajua?

Eikä muuten siskon koirat jätä meille hajua mihinkään. Ei vaikka kuinka nukkuvat tai pyörivät.

Vierailija
88/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estääkö oireilua, jos hengittää suun kautta?

Vierailija
89/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon miettinyt tätä paljon, että kun ihmisillä on herkkyyksiä niin johtuuko, että elinolot on jo liiankin hyvät? Kehitysmaissa eletään sonnan keskellä (kirjaimellisesti), eikä näitä ihmisiä haittaa voimakkaat hajut, voimakkaat äänet tai valot, ei ole nirsoilua jne. Eli tavallaan kun ihminen ei ole siedättynyt hajulle, melulle, nälälle ym niin tulee herkkyyksiä, kun ei ole sietokykyä millekään epämukavuudelle.

Itse herkistyin alakoulussa, rakennus oli homeluola.

Vierailija
90/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa maissa leijailee ilmassa mausteiden, suitsukkeiden, ruokien, kalatorien ja ties minkä hajut, mutta ei siellä kitise hajuyliherkkiä ihmisiä etikalla pessemisestä. Miksiköhän?

Vierailija
91/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisulit kirjoitti:

Noh, tämä on toisinto tai kolmas, kenties neljäs versio aiemmasta keskustelusta samasta aiheesta. Onko pari vuotta mennyt kun edellinen tyrehtyi.

Vaan ei ole sivistys lisääntynyt tässä välissä, edelleen vaan pitää vääntää.

Sitä en opi ikinä ymmärtämään, miksi kuin uhalla vielä lisätään toisten kärsimystä. Onko kasvatus kotona ollut niin puutteellista, ettei edes alkeellista myötäelämistä opeteta? Luulisi ihmisten huomioivan paremmin kanssaihmisiä ja loukkaantumisen, jopa hyökkäämisen sijasta otettaisiin opiksi. Mutta kun ei. Minä, minä, minä saan tehdä niin kuin haluan, muut kärsiköön tai pysyköön poissa. Julkinen liikenne on JUURI minua varten olemassa!

Ei ei toki. Se on olemassa ainoastaan sitä ihmistä varten joka tykkää enemmän sianpaskan kärystä kuin puhtaan pyykin tuoksusta.

Vierailija
92/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tai kivulle. Kun on vedelty partakoneenterällä alakerta irti, niin tikku jalkapohjassa ei enää häiritse yhtään.

Osa ihmisistä työskentelee metelissä, soittaa jotakin instrumenttia tai joutuu jostain syystä olemaan työn/vapaa-ajan tiimoilta voimakkaiden valojen/äänien parissa. Silti he eivät halua mitään noista ehkä kotiinsa.

Eli pakko on pakko, mutta silti voi olla herkistynyt ties ja mille.

Vierailija
93/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä välitä sen herkkyyksistä paskan vertaa. Tuoksun miltä haluan.

Kiinnostava elämänasenne. Toimiiko myös sähköpotlaudan tapauksessa, ettei muiden ketteryydestä tarvitse välittää? Voinko syödä maapähkinöitä, vaikka samassa tilassa olisi niille voimakkaasti allerginem henkilö? Harrastan kamppailulajia, jota treenaan joskus julkisella paikalla. Jos omaksuidin asenteesi, eikö minun tarvitsisi enää varoa huitaisenko jollekulle vahingossa mustan silmän?

Vierailija
94/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tekee niin kuin muutkin, ostaa oman auton. Tai sitten sopeutuu.

Vierailija
95/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajustetut pyykinpesuaineet ovat kyllä kamalia. Käytin niitä itsekin ennen esikoisen syntymää ja kun vauvanvaatteiden pesun myötä vaihdoimme hajusteettomiin, niin aika nopeasti tajusi miten voimakas tuoksu hajusteellisista lähtee. Koko talo haisee, vaikka pyykit alakerrassa oven takana kuivumassa. En ole mielestäni yliherkkä tuoksulla, mutta nykyään saan kyllä pesuaineiden hajusta päänsärkyä ja huonovointisuutta - sama on joidenkin hajuvesien kohdalla (olisiko myski tms. niissä aineksena). Kaveri toi taannoin satsin tymäkäntuoksuilla huuhteluaineella käsiteltyjä lastenvaatteita, muutaman pesukerran jälkeen ne haju niistä viimein lähti.

Ihmisen nenä tottuu niin nopeasti käyttämiinsä tuoksuihin, että pian ei edes huomaa kuinka koko huusholli haisee jatkuvasti vaikkapa huuhteluaineelle. Samoin hajuvesiä laitetaan helposti aivan liikaa, kun oma nenä ei enää haista sitä tuoksua yhtä hyvin.

Vierailija
96/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kärsin ihmisten hienhajusta ja likaisten hiusten löyhkästä, mutta kukaan ei piittaa. Miksei ihmiset käy suihkussa? Jouduin jäämään pois busseista 15 vuotta sitten kun vanhat äijät etenkin haisivat niin etten voinut enää kulkea busseilla. Omassa autossa ei kukaan tuu viereen löyhkäämään.

Vierailija
97/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haisulit kirjoitti:

Noh, tämä on toisinto tai kolmas, kenties neljäs versio aiemmasta keskustelusta samasta aiheesta. Onko pari vuotta mennyt kun edellinen tyrehtyi.

Vaan ei ole sivistys lisääntynyt tässä välissä, edelleen vaan pitää vääntää.

Sitä en opi ikinä ymmärtämään, miksi kuin uhalla vielä lisätään toisten kärsimystä. Onko kasvatus kotona ollut niin puutteellista, ettei edes alkeellista myötäelämistä opeteta? Luulisi ihmisten huomioivan paremmin kanssaihmisiä ja loukkaantumisen, jopa hyökkäämisen sijasta otettaisiin opiksi. Mutta kun ei. Minä, minä, minä saan tehdä niin kuin haluan, muut kärsiköön tai pysyköön poissa. Julkinen liikenne on JUURI minua varten olemassa!

Ei ei toki. Se on olemassa ainoastaan sitä ihmistä varten joka tykkää enemmän sianpaskan kärystä kuin puhtaan pyykin tuoksusta.

Puhdas pyykki ei haise. Siitä kai täällä juuri yritetään vääntää. Pesemällä poistetaan hajua, ei lisätä sitä.

Vierailija
98/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinun vaatteet haisee märälle koiralle, niin teillä kotona on jotain pahasti vialla. Enkä tarkoita sitä koiraa.

Täh? Eli siis et tiedä miltä märkä koirankarva haisee? Sitä karvaa on kaikkialla, se on ihan normaalia. Vai oletko yliherkkä lemmikeillekin, että et tiedä tällaisia asioita? :D

Ei meillä vaan haise. Koiria ja kissoja löytyy, mutta etikka on huuhteluaineena ja hajustamattomia kaikki pesuaineet. Kuivausrumpu tuoksuu hyvälle kuivalle puhtaalle pyykille, pesukone ei miltään. Sen pyöritän säännöllisesti 95 sitruunahapolla.

Koirien ja kissojen pedit pesen säännöllisesti ja imuroin usein. Imuri ei haise, sinne menee taas ruokasoodaa.

Sisareni koti haisee taas koirille. Jo eteinen on karmea, samoin auto. Heillä käytetään hajusteita ja kaikkea, millä ihminen itseäänkin hajustaa.

Jäin tässä miettimään, että onko hajuste vähän kuin sokeri? Mitä enemmän käytät, sen enemmän tarvitset. Tuoksu pahentaa hajua?

Eikä muuten siskon koirat jätä meille hajua mihinkään. Ei vaikka kuinka nukkuvat tai pyörivät.

Omaan hajuun tottuu, myös niiden lemmikkien. Sinulla on sivistyneitä ystäviä ja tuttuja, jotka eivät huomauttele hajusta.

Päästäs joku palstan megasieraimista paikalle... :D

Vierailija
99/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsin tuoksuyliherkkyydestä, en tee numeroa.  Väistän vain paikkoja joissa nämä pyykinpesuaineet ja muut tuoksuvat.

Mielestäni on silti kohtuutonta, jos pitää välttää julkisia liikennevälineitä. Kaikilla ei ole mahdollisuutta hankkia omaa. Ajokorttiakaan ei kaikki aikuiset pysty hankkimaan joidenkin sairauksien takia.

Vierailija
100/809 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tyhmäyliherkkä.

Voisitteko te typerykset pysyä kotona, jos elämä muiden kanssa on noin vaikeeta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan