Tuoksuyliherkkä vaativana ruuhkabussissa
Kommentit (809)
Mua on kiusattu 5 vuotta siitä että "haisen", ja sain koulussa lempinimeksi Hygienia. Että todellakin joka päivä käyn suihkussa tuoksuvin shampoin, laitan dödöä, pesen pyykkini hajustetulla pesu- ja huuhteluaineella ja muutenkin katson että olen huoliteltu. Se on vain kohteliasta muita kohtaan, plus lievittää sosiaalisten tilanteiden ahdistusta kun en ainakaan usko haisevani pahalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä välitä sen herkkyyksistä paskan vertaa. Tuoksun miltä haluan.
Sitten vielä kehdataa kitistä miksi kukaan ei huomioi. Mutta itsekkyys ja omahyväisyys kunniaan!!! toivottavasti joudut joskus kärsimään jonkun toisen itsekkyyden ja omahyväisyyden takia ja muista silloin että turha valittaa kaikki tekee niin kuin itse haluaa
Minä vihaan Marimekkoa. Odotan, ettei kukaan pukeudu Marimekkoon bussissa
Aiheuttaako niiden näkeminen sinulla vakavia terveys ongelmia niin kuin hajusteissa sukeltavat aiheuttaa hajuste yliherkille? Vai mikä oli idea tuossa vertauksessa?
"Vakavia terveysongelmia" 😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiminnallinen vaiva. Hoidettavissa jos haluaa.
Kyllä, oikeassa olet. Mutta miksi silti kenenkään pitää vapaaehtoisesti löyhkätä pahalle? Hajuvedet, omot ja sensellaiset ei ole miellyttäviä hajuja.
Terv. tuoksuyliherkkä joka on osittain parantunut harjoittelemalla/siedättymällä, mutta joka edelleen inhoaa synteettisiä hajuja.
Luulet oikeasti että ihmiset käyttää tuoksuja jotenkin siitä huolimatta että ne haisee omaan nenään pahalle? Normaalit ihmiset nauttii kohtuullisesta määrästä hyviä tuoksuja. Puhdas pyykki kuuluisasti haisee hyvälle. Siellä on ne Omot ja muut taustalla.
Tosin kuuluu nykyaikaan että 0,1% väestöstä haluaa määrätä muiden tahdin.
Niinpä. Hyvä, että hoksasit. Tuoksuttomuudesta ei kärsi kukaan. Tuoksuista moni. Jos haluaa tuoksuja, voi tunkaista sieraimeen pumpulia, missä on omoa, kieloa tai kissanpissaa. On mitä tuoksutella. Toinen laittaa sitten omia tuoksujaan ja kolmas on tuoksutta. Näin kaikki saavat, mitä haluavat, eikä kenenkään tarvitse joustaa.
Tuoksuista kärsii alle prosentti väestöstä. Että on hyvä ja tunkaisee itse pumpulit sieraimiinsa.
Ymmärrän tuoksuyliherkki ja joskus joutuvat hekin kulkemaan bussissa, mutta mietin olisiko jotain maskia tms mikä suodattaisi hajut. Joskus jotkut lääkkeet kun saavat ihmisen haisemaan, eikä sille välttämättä mahda mitään ja joskus tällaisetkin ihmiset joutuvat käyttämään bussia.
Tää eukkohan kärsii migreenistä, hajuyliherkkyys ei ole sairaus. Haju voi laukaista migreenikohtauksen, kannattaa varmaan hommata estolääkitys.
Kyllä käytän tuoksuja jatkossakin. Mitä tuoksuyliherkkä aikoo tehdä asialle? Soittaako poliisit paikalle? Kyllä se niin on, että siinä pääsee kohta virkavallan kanssa itse tekemisiin jos alkaa jossain julkisissa nostaa elämän, kun vieressä istuva ihminen tuoksuu. Ja voi olla että terveydenhuoltokin puuttuu asiaan.
112: Haloo? Paikalle tuoksupoliisi? Joku on pessyt pyykit kaupan aineella? Laitan heti partion tulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mua on kiusattu 5 vuotta siitä että "haisen", ja sain koulussa lempinimeksi Hygienia. Että todellakin joka päivä käyn suihkussa tuoksuvin shampoin, laitan dödöä, pesen pyykkini hajustetulla pesu- ja huuhteluaineella ja muutenkin katson että olen huoliteltu. Se on vain kohteliasta muita kohtaan, plus lievittää sosiaalisten tilanteiden ahdistusta kun en ainakaan usko haisevani pahalle.
Voi pieni. Siksi juuri haiset.
Te hajuihmiset, tehkääpä niin, että pistätte pussiin niitä omia vaatteitanne ja painutte puhtaaseen ympäristöön viikoksi. Sitten nuuhkaisu pussista. Herättää aivot kerrasta.
Itse käytin tuoksupesuaineita. Kunnes tapasin pahasti astmaattisen miehen. Siirryin kaikessa hajustamattomaan ja voi elämä, kun otin viikon loman jälkeen lakanat kaapista. Oikein silmiä kirvelsi. Kaikki lähti kiertoon. Niin kyllä mieskin, eri syystä, mutta silti en koskaan hajusteisiin palannut. Tajusin, kuinka inhottavaa se oikeasti on.
En ole tuoksuyliherkkä, mutta ääniyliherkkä, ja voin samaistua miten eläminen voi olla vaikeaa, kun muu maailma on rakennettu toisille. Joinakin päivinä olen maannut vessan lattialla kuulosuojaimet päässä ja itkenyt miten enää kestä.
Tietenkin haluaisin, että minut huomioitaisiin, mutta niin ei vain tule tapahtumaan. En voi elää elämääni täysillä maailmassa, joka ei ole luotu minua varten, mutta teen parhaani joka päivä. Ainoastaan toivon, että ihmiset ottaisivat minut vastaan sellaisena kuin olen.
Tsemppiä kaikille herkkiksille <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te hajuihmiset, tehkääpä niin, että pistätte pussiin niitä omia vaatteitanne ja painutte puhtaaseen ympäristöön viikoksi. Sitten nuuhkaisu pussista. Herättää aivot kerrasta.
Itse käytin tuoksupesuaineita. Kunnes tapasin pahasti astmaattisen miehen. Siirryin kaikessa hajustamattomaan ja voi elämä, kun otin viikon loman jälkeen lakanat kaapista. Oikein silmiä kirvelsi. Kaikki lähti kiertoon. Niin kyllä mieskin, eri syystä, mutta silti en koskaan hajusteisiin palannut. Tajusin, kuinka inhottavaa se oikeasti on.
Noin epäempaattisen ihmisen takia en kyllä laita tikkua ristiin. Ehkä ostan tuoksuvampaa pesuainetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, oikeassa olet. Mutta miksi silti kenenkään pitää vapaaehtoisesti löyhkätä pahalle? Hajuvedet, omot ja sensellaiset ei ole miellyttäviä hajuja.
Terv. tuoksuyliherkkä joka on osittain parantunut harjoittelemalla/siedättymällä, mutta joka edelleen inhoaa synteettisiä hajuja.
Luulet oikeasti että ihmiset käyttää tuoksuja jotenkin siitä huolimatta että ne haisee omaan nenään pahalle? Normaalit ihmiset nauttii kohtuullisesta määrästä hyviä tuoksuja. Puhdas pyykki kuuluisasti haisee hyvälle. Siellä on ne Omot ja muut taustalla.
Niinpä. Hyvä, että hoksasit. Tuoksuttomuudesta ei kärsi kukaan. Tuoksuista moni. Jos haluaa tuoksuja, voi tunkaista sieraimeen pumpulia, missä on omoa, kieloa tai kissanpissaa. On mitä tuoksutella. Toinen laittaa sitten omia tuoksujaan ja kolmas on tuoksutta. Näin kaikki saavat, mitä haluavat, eikä kenenkään tarvitse joustaa.
Tuoksuista kärsii alle prosentti väestöstä. Että on hyvä ja tunkaisee itse pumpulit sieraimiinsa.
Laitan mielelläni. Puhtaat. Ja otan aamulla villakangastakkini naapurin sikalasta ja lähden bussilla töihin. Tuoksuistahan kärsii alle prosentti, niin ei varmasti osu ketään sellsista samaan autoon, vaikka täysi onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin epäempaattisen ihmisen takia en kyllä laita tikkua ristiin. Ehkä ostan tuoksuvampaa pesuainetta.
Anteeksi? Mikä tuossa oli epäempaattista?
Miksi se on aina juuri hajuvedet, hiuslakka, pyykinpesuaine tms. joka niitä ongelmia aiheuttaa? Tuolla turuilla ja toreilla haisee paljon enemmän muut asiat, kuten pakokaasut, tehtaiden hajupäästöt, tupakinsavu ym.
Vierailija kirjoitti:
En ole tuoksuyliherkkä, mutta ääniyliherkkä, ja voin samaistua miten eläminen voi olla vaikeaa, kun muu maailma on rakennettu toisille. Joinakin päivinä olen maannut vessan lattialla kuulosuojaimet päässä ja itkenyt miten enää kestä.
Tietenkin haluaisin, että minut huomioitaisiin, mutta niin ei vain tule tapahtumaan. En voi elää elämääni täysillä maailmassa, joka ei ole luotu minua varten, mutta teen parhaani joka päivä. Ainoastaan toivon, että ihmiset ottaisivat minut vastaan sellaisena kuin olen.
Tsemppiä kaikille herkkiksille <3
Vasta näin nuoren miehen kaupassa. Hänellä oli kuulosuojaimet päässä. Ihmiset kääntyilivät katsomaan. Mies vilkaisi minua, oltiin rinnakkain hyllyllä, teki mieli nostaa peukku ja hymyillä tsempit, mutta otin vain tavarat ja lähdin pois. Mietin siinä, että on varmasti rankkaa.
Ja oikeasti. Kaupoissa huutaa omiinkin korviin liian lujaa musiikki. H&M pahin kaikista. Enkä ole yliherkkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan mielelläni. Puhtaat. Ja otan aamulla villakangastakkini naapurin sikalasta ja lähden bussilla töihin. Tuoksuistahan kärsii alle prosentti, niin ei varmasti osu ketään sellsista samaan autoon, vaikka täysi onkin.
No, eikö voimakas paskanhaju teekään sinulle migreeniä? Onpa omituinen, hajuja valikoiva migreeni. Sen kun menet paskalta haisevassa takissa bussiin. Normaalit ihmiset haistavat kusen, hien ja paskanhajuiset ihmiset jo ennestään tuolla bussissa eivätkä vingu lehdissä asti, kuinka tuli kamala tekomigreeni ja miksei kaikki voi pyrkiä minun määrittelemääni hajuttomuusasteeseen.
Edelleen, miksi yhden prosentin väestöstä pitäisi antaa määrillä kuinka loppu 99% käyttäytyy. Ikäviä vaivoja on joka lähtöön, muttemme voi alkaa kaikkia miellyttämään tai elämisestä tulee yhtään helvettiä jokaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on aina juuri hajuvedet, hiuslakka, pyykinpesuaine tms. joka niitä ongelmia aiheuttaa? Tuolla turuilla ja toreilla haisee paljon enemmän muut asiat, kuten pakokaasut, tehtaiden hajupäästöt, tupakinsavu ym.
Tiedoksi, ihan kaikki käy. Sisätiloissa vaan ne tökötit kertautuvat, siksi häiritsevät.
Ajattele itse niin, että istut sellaisessa hajussa, mitä et voi sietää. On se sitten mätä kala, oksennus tai vaikka ripulipaska. Joka paikassa kohtaat sen hajun. Bussissa, leffassa, kahvilassa... Kohtaat sen myös sairaana, krapulassa, raskaana... Alatko ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Kärsin tuoksuyliherkkyydestä, en tee numeroa. Väistän vain paikkoja joissa nämä pyykinpesuaineet ja muut tuoksuvat.
Minulla menee hajusteista ääni. Työskentelen isossa avokonttorissa ja vaikka siellä on pyydetty välttämään hajusteita, jotkut niitä aina käyttää. En pysty välttämään työssä käymistä. Se hyvä puoli tässä on, että minulle ei tule koskaan puhelinpäivystystä. On kiva lähteä perjantaisinkin töistä puoli kolmelta eikä tarvitse ikinä kökkiä siellä viiteen.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, miksi yhden prosentin väestöstä pitäisi antaa määrillä kuinka loppu 99% käyttäytyy. Ikäviä vaivoja on joka lähtöön, muttemme voi alkaa kaikkia miellyttämään tai elämisestä tulee yhtään helvettiä jokaiselle.
Siksi neutraali maailma palvelee kaikkia. Kukaan ei piereskele bussissa. Musiikkia ei huudateta bussissa. Kukaan ei laula bussissa.
Se on toisten huomioimista. Sillä pääsee pitkälle.
Kun se vaan ei mene niin päin, että enemmistö sopeutuu tuoksuyliherkän oikkuihin vaan tuoksuyliherkkä hommaa sen kaasunaamarin tai vastaavan tuoksujen seassa oleiluun tai sitten pysyttelee omissa oloissaan.