Laittaako teidän noin 5-kymppiset miehet ruokaa?
Olen vm. -74 ja mieheni vuotta vanhempi. Ei kyllä osaa kokata kuin puolivalmisteita opastettuna. Tyyliin ruskista jauheliha ja lisää kastikeainespurkki. Ei mun tartte tulla koskaan valmiiseen pöytään ellei haeta Kotipitsaa tai kebabia. Kesällä kyllä grillaa kun valmistellaan ainekset valmiiksi. Tuntuu olevan tuttavapiirissä sama, että naisen kontolle tuo kokkailu jää ja kyse juuri 70-luvulla syntyneistä miehistä.
Töissä miespuoliset työkaverit juttelevat ruoan laitosta, tyyliin kalan maustan aina näin. Huijaako ne vaan? Onko nuorempi sukupolvi osaavampaa?
Kommentit (75)
Kyllä mies osaa laittaa ruokaa. Välillä yrittää että minä teen parempaa/maustan paremmun. Silloin kerron että katso jotain ohjeita niitä löytyy kyllä.
Ei ne tytöt puuroja keittele, ei....... 🙂
Mieheni on syntynyt -68, ja kokkaa useammin kuin minä. Osaa laittaa hyvää ruokaa ja on opettanut myös lapsillemme (kaikki poikia) kuinka laitetaan ruokaa.
Myös hänen isänsä laittoi usein ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nuoremmat naisetkaan osaa kuin kuumentaa mikrossa.
Se on paljon kääntynyt juuri niin päin, että nuoret miehet harrastaa ruoalaittoa ja nuoret naiset lämmittelee thai kuutioita.
Tietysti vaihtelua on suuresti.
"nuoret miehet harrastaa ruoanlaittoa" hah, missä todellisuudessa??? ei ainakaan suomessa
No ihan pikkupikku otannan saa jo pelkästään katsomalla jotain masterchefia tai koko suomi leipoo.
Vierailija kirjoitti:
En oo koskaan tavannu miestä joka osais laittaa ruokaa.
Juu sen jonkinsortin munakkaan tai lämmittää maksalaatikkoo pannulla osaa jokunenkin mies, mutta se nyt ei riitä määritelmään ruoanlaitto, tai leipominen.
ja oon eläny tääl puolivuosisataa et on ollu aikaa katsella tätä asiaa---------------------
Aika tynnyrissä olet elellyt, kun mun 50+ lähipiirissä lähes kaikki miehet laittaa ruokaa ja 99% maailman huippukokeista on miehiä.....
Mun isäni syntyi 103v sitten ja laittoi ruokaa kotona. Erinomainen kokki
Mun mieheni on syntynyt 65, eineksilä ja leivällä kasvatettu mutta oppi loistavasti kun aloimme olemaan yhdessä, meillä kun ei eineksiä syödä.
Poikani 44v taas on lapsesta saakka saanut kunnon ruokaa eikä voi kuvitellakaan ettei tekisi itse mitä upeampia herkkuja. Kaverinsakin pyörivät meillä teineinä aina ruoka-aikaan kun saivat osallistua ja oppia. Vieläkin istutaan välillä samassa pöydässä heidän perheittensä kanssa.
Myös ystäväperheiden miehet ja pojat ovat tosi gurmandeja.
Lapsenlapsista juuri 7v poika on kaikkein kiinnostunein ruuanlaitosta, osallistunut taaperosta lähtien
Ruuanlaittoa since 1980's. Äiti oli varsinainen patakakkonen ja muistan, että poltti joskus keitetyt perunatkin pohjaan, joten jo teininä piti opetella itse laittamaan safkaa. Ruuanlaitto on itse asiassa yksi lempipuuhistani.
1972
Olemme molemmat yli 60 vuotiaita. Mieheni tekee huomattavasti parempaa ruokaa kuin minä. Minä turvaudun eineksiin, mies tekee alusta asti itse tuoreista raaka-aineista. Pääsääntöisesti mies tekee ruuan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ostetaan ruoka valmiina, samoin vaatteet ja kengät. En keksi yhtäkään syytä sille, miksi minun tai miehen pitäisi viettää aikaa keittiössä, kun maailmassa on paljon muutakin tekemistä kuin ruuanlaitto.
Minäpä kerron yhden seikan: Terveys. Eineksillä, joita myös lounaspaikkojen ruoka suurimmaksi osaksi ovat, ei kaikilla geeneillä pysy terveenä pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei osaa, syödä tykkää kovin . Olin kerran ostanut n 800g jauhelihaa pyöryköihin tms. Kun oli ehtinyt ennen mua töistä, oli paistanut, maustanut ja syönyt jauhelihan sellaisenaan. Oltiin sillon nuorempia, mutta samanlainen vieläkin. Ei opi tai ei huvita.
Jatkan vielä. On syntynyt - 62, ja se palstalla ihmetelty DI- mies, toki dippa- koulutuksen opiskeli vähän myöhemmällä iällä. Jotenkin ei vaan ruuanlaitto suju, joskus oli yksinään keittänyt makaroonia, ottanut kellosta ohjeen mukaisen ajan ja oli hyvin tuohtunut kun tulin kotiin, ettei olleet makaronit kypsiä vaikka otti ajan ohjeen mukaan. Aika tyypillinen inssi muutenkin, kaikki aina ohjeen mukaisesti, yhtään omaa mutua ei sovi käyttää. Mutta mukava ja oikeasti kiltti, ollut jo vuosikymmenet!
Mieheni täyttää 50 v huomenna. Kyllä mies ruokaa tekee. Mieheni kalastaa paljon ja tekee kalasta ruokaa.
Mun vuonna -71 syntynyt mieheni laittaa meillä kaikki ruuat. Minä kokkaan tooosi harvoin, olen syntynyt vuonna -74.
Perusjuttuja tekee, makaronilaatikkoa, kiusauksia yms, lähinnä uuniruokia. Kesällä hoitaa kyllä grillaamalla käytännössä kaikki ateriat, esivalmistelen kasvikset ja perunat grilliin.
Nälkä tulisi jos en itse kokkaisi. Eilen leivoin sämpylöitäkin.
M52
Tietenkin laittaa, ja osaa laittaa. 61v. Miten ihmeessä naiset pariutuu näiden kehitysvammaisten ei-mitään-osaavien möllien kanssa?