Uskotteko teoriaan, että ihmisen elämässä on 3 rakkautta?
Ensimmäinen kyseenalaistaa itsensä suhdetta muihin, toinen satuttaa ja tuhoaa, kolmas on se, mitä oikeasti tarvitset tms. Uskotteko tähän teoriaan? Mielipiteitä?
Kommentit (66)
Monesti silloin kun ero tulee ennen suhteen arkistumista ja ilman, että toisen tuntee todella ihmisenä huumautumisen jälkeen, jää ihmiselle vääristynyt ja harhainen käsitys heidän suhteestaan. Silloin kuvailee suhdetta juuri tuollaiseksi suhteen alkuhuuman kaltaiseksi eli rakastumiseksi ja kuvittelee harhaisesti, että suhde olisi jatkunut samanlaisena koska olitte niin täydelliset toisillenne, jokin vain tuli tiellenne... Ei ymmärretty, että se harmonia olisi muuttunut tavallisemmaksi (enkä tarkoita, etteikö tuntuisi enää miltään). Mutta jos on jäänyt kokematta rakastumisen haihtuminen yhdessä olon myötä, helposti kuvittelee että se rakkaus oli muita suurempi. Vaaleanpunaiset lasit päässä edelleen ja sehän se rakastumisen lumo onkin kun ei ymmärrä eikä uskalla ajatella sen kestävän kuitenkin vain vähän aikaa.
Voi olla totta, tai sattumaa. Ehkä ne kaksi ensimmäistä kokemusta opettaa ihmisenä. Noin se on mennyt itselläni.
Eka oli sitä nuoruuden ensirakkautta joka kesti sen 3-4 vuotta, seuraava kesti 22 vuotta. Nyt on menty muutama vuosi ja jotenkin kaikki tuntuu helpommalta. Elämä on opettanut minua, tai olen itse kasvanut henkisesti?
Kaikki naiset on olleet luonteeltaan hieman erilaisia, ja ehkä myös on ollut sitä kulttuurieroa. Kaksi ensimmäistä oli vastakkaisilta puolelta Suomea, ja nykyinen on syntynyt ja asunut ensimmäiset 30 vuotta keski Euroopassa. Jotenkin ajatusmaailma ja kaikki muukin tässä elämässä kohtaa nykyään kaikista parhaiten nykyisen kanssa.
Joko ollaan nyt kumpikin valittu kumppanit oikein tai sitten elämä on vaan opettanut tekemään oikeita valintoja. Hankala sanoa sitä just oikeaa vastausta.
Nyt kun satuit kysymään, olen nähnyt tuon, vaan en muistanut. Huh.. mulla olis sitt niin kuin kaikki takana. Olen ollut siinä uskossa jo vuosia, että se lopullinen rakkaus olisi vielä edessäpäin.
En. En ole koskaan ollut rakastunut mutta pari vahvaa ihastumista on ollut. Kaikki eivät välttämättä ikinä rakastu.
En usko. Kaikki 3 suhdetta ovat satuttaneet. Ne ovat myös opettaneet että mitä tahansa voi tapahtua, eikä kenestään muusta voi olla 100% varma kuin itsestään. Se pitää jalat maassa, eikä enää voi tippua kovin korkeelta. Ei se kuitenkaan estä pitämästä ihmisestä järkevän rajojen puitteissa.
Vierailija kirjoitti:
Voin sanoa, että jos nainen on hyvä ja syvällinen keskustelija ja kuuntelija, empaattinen ja aidosti kiinnostunut toisen ihmisen asioista, niin sekä naiset että miehet hakeutuvat luokse, vaikka miten yrittäisi piiloutua. Kuulluksi ja ymmärretyksi tulemisen tarve on ihmisellä niin suuri, että hän vaistomaisesti hakeutuu empaattisen ja lämpimän ihmisen seuraan ja avaa sydämensä.
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt löytyisi vihdoin se ensimmäinenkin.. Mutta minkäs teet, kun olet miehille näkymätön ollut koko ikäsi.
No justiinsa juu.. Olen tuon aiemman viestin kirjoittaja ja olen kaikkea luettelemaasi, mutta silti miehille näkymätön. Syynkin siihen tiedän ja se on ruma naama. Ei auta, vaikka on superempaattinen ja hyvä kuuntelija jne., jos on niin ruma kuin minä.
Tietääkö joku missä tekstissä tai runossa Paavo Haavikko kirjoitti näin?
Vierailija kirjoitti:
Paavo Haavikko kirjoitti, että ihmisen sydän lyö pari kolme kertaa elämän aikana.
En usko. Aivan höpöjuttuja tuollaiset.
Kuulostaa sellaiselta, joka voi sopivasti kulmista pyöristellen sopia aika monen elämään. Mikään luonnonlaki se ei tietenkään ole, ajatuskin on täysin absurdi.
Mikä ihmeen teoria tuo on? Haluaisin jotain todisteita mistä tämä on peräisin.
Näin joskus tälle "teorian", että on ensirakkaus, myrkyllinen suhde ja tosirakkaus. Tietenkään kaikki eivät kohtaa myrkyllistä suhdetta tai ensirakkaus on se tosirakkaus, mutta minulla on kolme rakkautta ollut.
Eli ensirakkaus, seuraavassa suhteessa oli fyysistä ja henkistä väkivaltaa ja nyt olen sen tosirakkauden kanssa naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Näin joskus tälle "teorian", että on ensirakkaus, myrkyllinen suhde ja tosirakkaus. Tietenkään kaikki eivät kohtaa myrkyllistä suhdetta tai ensirakkaus on se tosirakkaus, mutta minulla on kolme rakkautta ollut.
Eli ensirakkaus, seuraavassa suhteessa oli fyysistä ja henkistä väkivaltaa ja nyt olen sen tosirakkauden kanssa naimisissa.
Korjataan pikemmin näin, että toinen rakkaus missä ei ollut hyvä olla.
Ensimmäinen oli "suuri rakkaus" joka petti. Lapsen hoidin täysin itse aikuisuuteen.
Toinen sitten traumoista selviämisen laastari, jonka vuoksi olen todella pahoillani, ja pyytäisin miljoona kertaa anteeksi, jos henkilö vaan antaisi.
Kolmas kumppanuussuhde, ei lapsia, ei intohimoa, tässä vaan mennään kohti auringonlaskua, yhdessä. Kaksi vanhuuden kynnyksellä sairauksiensa kanssa taistelevaa raukkaa. Elämä on vain pirun lyhyt illuusio.
En ihan usko. Eka pitkä liitto oli varmaankin rakkautta, vaikka olin nuori ku alettiin olla yhdessä.
Toinen oli Elämän Rakkaus, päättyi kuolemaan. Luulin, että ei enää voi kohdalle osua suurta rakkautta mutta niin vain sattuikin käymään. Eli sinällään kolme merkityksellistä suhdetta ollut.. kahdessa vikassa mielestäni vasta oikeasta rakkaudesta kyse.
Ensimmäinen tyttöystävä petti.
Siitä lähtien olen ollut vapaaehtoisesti sinkku vela. M27
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen teoria tuo on? Haluaisin jotain todisteita mistä tämä on peräisin.
Teoria ei tarvitse todisteita niin kauan kun sitä ei pidetä totuutena.
Mulla ensirakkaus ja seuraava suuri rakkaus olivat kauniita kokemuksia. Sitten valitsin väärin ja olin tosi vaikeassa suhteessa. Siihen suhteeseen ei olisi koskaan pitänyt ryhtyä, koska se oli niin tuhoisa ja vahingollinen meille molemmille. Lopulta päädyin siihen mitä halusinkin, eli turvalliseen vakaaseen suhteeseen. Tein ison päätöksen kun en sitoutunut suuren rakkauteni kanssa ja sen jälkeen tein pahan virheen ennen nykyistä suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
minulla on , mieheni, kissani, itseni. Ja salainen suuri rakkaus josta kellään ei ole aavistustakaan, vähiten sen kohteella. Se ei ikinä saa täyttymystään.
Haista...huilu!
Tästä ei tosiaan voi tehdä mitään tieteellistä teoriaa, mutta aika lailla tämän mallin mukaan minulla on mennyt. Paitsi että rakkauksia on ollut neljä.
Näin sen juuri pitäisi ollakin. Olet onnekas.