Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia joululahjoja olette saaneet työnantajaltanne?

Vierailija
08.11.2006 |

Meidän firma on todella kuppanen lahjojen antaja. On kovin nihkeetä myös esim. palkankorostusten suhteen ja kun pitäisi tehdä henkilöstöpäivillä jotakin, mikä maksaa enemmän. Viinaan rahaa kyllä laitetaan älyttömiä määriä eli piikki on auki usein koko illan. Mutta se ei paljoa ilahduta niitä, jotka eivät alkoholista perusta, siis jos ovat autolla, raskaana, absolutisteja, yms. Ärsyttää tuollainen työnantajassa!

Mieheni firma sen sijaan muistaa työntekijöitään avokätisesti ja mikä fiksuinta, käyttökelpoisilla lahjoilla. Viime vuosina lahjat ovat olleet mm. Pentikin pyyhkeitä, Hackmanin kattilasarja, Iittalan lasitavaraa ja Hackmanin aterinsetti. Arvokkaita ja laadukkaita lahjoja siis.

Ihan turhia lahjoja on mielestäni iänikuiset punkkupullot ja suklaarasiat, niitä kertyy sellaisia määriä, ettei normaali ihminen niitä ehdi nauttimaan. Ja jälleen, mitä tekee punkulla ihminen, joka ei juo alkoholia? Tai suklaalla vaikka diabeetikko?

Mutta siis, mitkä ovat parhaita firmalahjoja, joita olette saaneet? Entä hyödyttömimpiä, älyttömimpiä, huonoimpia?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy samat kamat kavereilta,jotka on ABB:llä.

Vierailija
2/32 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus nuoruudessa sain kaupankassalla kun olin töissä ni Saludo paketin ja tonttulakin... =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kerran kesälomalle lähtiessä jaettiin sateenvarjot. No, se oli kyllä oikein hyvä lahja, kun oli sellainen isompi malli. Nyt kätevä, kun sylilapset suojaantuu siinä samalla.

Vierailija
4/32 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedoksi vaan... tuon viinan saa tarjota vielä juhlassa verovapaasti, mutta lahjoja ei. Siksi moni firma ei enää lahjoja juuri anna.

Surkein lahja oli kun mun mies sai Jaakko Pöyryltä (tosin asiakaslahja, mutta kuitenkin) kossupullon. Paras on varmaan ollut itsellä sateenvarjo, monta vuotta sittten, mutta todella hyvälaatuinen, vieläkin käytössä. Surkein oli varmaan valtavalla firman logolla varustettu t-paita.. mies otti sen treenipaidakseen, kun oli vielä jättikokoinenkin.

Vierailija
5/32 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kyllä jaksettiin työkavereiden kanssa naureskella.

Seuraavana vuonna oli termospullo.

Firmalla pyyhkii helvetin hyvin, mutta on niin pihi, että pisti työntekijät ITSE maksmaan pikkujoulu risteilyn. Firma tarjosi buffetin.

Jipii.

Vierailija
6/32 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

fleecepusakka ja -pipo, tänä vuonna tulen saamaan pienen rullakinkun.

Eipä ole pahemmin sellaisia työnantajia ollut jotka joululahjoilla muistaisivat...

Vierailija
7/32 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmissa työpaikoissa on saatu kinnua, lohta, tuulipuvunkin saatiin..

Vierailija
8/32 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululahjaksi olen saanut (kaksi joulua olen siellä ollut): Instrumentariumin terveyskengät (työnantaja kuuli, kun valittelin, että mulla on huonot kengät) sekä sitä edellisenä hierontalahjakortin. Lisäksi olen saanut mm. Marimekon paitoja työpaidoiksi sekä kolme osteopaatin käsittelyä, kun niska/hartiaseutu oli jumissa. (kyseessä pieni palvelualan liike, kaksi vierasta työntekijää+yrittäjät).

Vierailija
9/32 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä oli kyllä henkilökunnalla naurussa pitelemistä.

Vierailija
10/32 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon lahjakortti, Stockmannin lahjakortti, lahjakortti kauneushoitolaan, lahjakortti haikon kartanoon,..

Vierailija
11/32 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma firma ei anna lahjoja, mutta asiakkaat muistavat (painot, mainostoimistot yms.) koska olen kontaktihenkilönä ja päätän mm. painotaloyhteistyöstä. Olen saanut mm. viiniä, esiliinan, suklaata, kivi-tuikkuja tms. pienempää.

Vierailija
12/32 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maustettuihin oliiviöljyihin ja juustoihin. Aina yhtä arvostettu ;)

Vierailija
13/32 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna saatiin sykemittarit, sekin ihan ok.

Vierailija
14/32 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi olen joskus saanut sellaisen lentolaukun. Nyt sellaisessa paikassa jossa ei lahjoja jaella eikä kyllä juominkejakaan tarjota...

Vierailija
15/32 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen siis saanut seinätaulun, design jakkaran, tivoli radion ja kirkasvalo lasit.. eipä voi valittaa.

joku sanoi aiemmin että ne on veronalaista tuloa mut mielestäni henkilöstölle saa lahjoittaa 100 euron arvosta /hlö tavaraa ylimenevästä maksetaan verot.

Vierailija
16/32 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tiimiltä herkkulahjakortti.

Ja ennen kesälomaa firmalta saatiin lahjaksi halsteri.

Vierailija
17/32 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi sekin kuin aiempien työnantajien suosima ei mitään.

Vierailija
18/32 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

olen siis saanut seinätaulun, design jakkaran, tivoli radion ja kirkasvalo lasit.. eipä voi valittaa.

joku sanoi aiemmin että ne on veronalaista tuloa mut mielestäni henkilöstölle saa lahjoittaa 100 euron arvosta /hlö tavaraa ylimenevästä maksetaan verot.

Eli juurikin näin. Raja ei ole tarkka, menee jossain " kinkun hinnan" kohdilla. Jos verottaja alkaa tarkastella niin kokonaisuus on tärkein; katsotaanko lahja lahjaksi vai onko sen arvo niin suuri, että se on tuloa.

Vierailija
19/32 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ällistyin lahoista: Todella upea herkkusysteemi kotiin kuljetettuna, pomon henkilökohtaisella tosi kannustavalla viestillä varustettuna ja lisäksi 6 leffalippua.

Aikaisemmalta työnantajalta tuuli juuri joku alle kympin kivituikku tai joku firman logolla varustettu muki.

Vierailija
20/32 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti jatkaa että meillä myös vakilahjana juustot. 31