Millaisia joululahjoja olette saaneet työnantajaltanne?
Meidän firma on todella kuppanen lahjojen antaja. On kovin nihkeetä myös esim. palkankorostusten suhteen ja kun pitäisi tehdä henkilöstöpäivillä jotakin, mikä maksaa enemmän. Viinaan rahaa kyllä laitetaan älyttömiä määriä eli piikki on auki usein koko illan. Mutta se ei paljoa ilahduta niitä, jotka eivät alkoholista perusta, siis jos ovat autolla, raskaana, absolutisteja, yms. Ärsyttää tuollainen työnantajassa!
Mieheni firma sen sijaan muistaa työntekijöitään avokätisesti ja mikä fiksuinta, käyttökelpoisilla lahjoilla. Viime vuosina lahjat ovat olleet mm. Pentikin pyyhkeitä, Hackmanin kattilasarja, Iittalan lasitavaraa ja Hackmanin aterinsetti. Arvokkaita ja laadukkaita lahjoja siis.
Ihan turhia lahjoja on mielestäni iänikuiset punkkupullot ja suklaarasiat, niitä kertyy sellaisia määriä, ettei normaali ihminen niitä ehdi nauttimaan. Ja jälleen, mitä tekee punkulla ihminen, joka ei juo alkoholia? Tai suklaalla vaikka diabeetikko?
Mutta siis, mitkä ovat parhaita firmalahjoja, joita olette saaneet? Entä hyödyttömimpiä, älyttömimpiä, huonoimpia?
Kommentit (32)
Meillä toista sataa työntekijää niin että työnantaja ei anna lahjoja.
Perjantaina pääsimme lähtemään jo puoli kahdelta kun normaalisti menee vartin yli neljään.
Mies töissä suuressa firmassa, joka tekee loistotulosta ja tänä vuonna taitaa olla ihan huippuvuosi. Minä taas töissä valtiolla. Eikä sen nyt mitään niin ihmeellistä tarvitsisi olla, mutta jotenkin olisi kiva, että edes sen ajatuksen verran. Kun opiskelijana olin töissä marketin kassana, niin silloinkin sentään työnantaja muisti.
viime vuonna tuli ravintolalahjakortti. Eilen ja tänään oli jouluateria kahvihuoneessa katettuna. Bileitä (ruokaa, viinaa ja jotain ohjelmaa) on pari kertaa vuodessa. Ja meillä on vielä tosi hyvät henkilökuntaedut.
Tosi tyytyväisiä ollaan oltu, ei keräänny mitään rojua nurkkiin.
oikeasti nähdä sen tarkan summan, paljonko sinne meni. Sitä vaan ei kerrota... Veikkaan, että 0,1 Euroa/työntekijä... jos sitäkään. Muutenkin idea on ihan pepusta: on väärin leikkiä hyväntekijää meidän lahjoilla tai puhua joululahjoista ylipäätään. Yritys saa tehdä hyväntekeväisyyttä ja lahjoja ei tipu. Tämä on totuus, kaikki muu sanahelinää.
olikohan niin että firman joululahjarahat meni hyväntekeväisyyteen. Joululounaalle sentään " ulos" päästiin firman piikkiin.
Edellisellä työnantajalla oli ihan hyvät joululahjat (laadukas Fnlaysonin pussilakanasetti, sykemittari jne), sitä edellisen työnantajan lahjoja en muistkaan.
meni tän vuoden joululahjat. Firmassa 13 työntekijää ja pomo lahjoitti 30 rokotepakettia ja 15 terveystarkastusta Kirkon ulkomaan avun ja World visionin kautta. Hyvään aisaan meni, mutta se miten asia ilmoitettiin meille oli törkeää. Lappu ilmoitustaululla: MINÄ olen lahjoittanut joululahjat hyväntekeväisyyteen. Lisäksi pääsimme joululounaalle, mutta sinnekin piti mennä jouluruuhkasta johtuen jokaisen yksitellen. Pikkujouluja ei pidetty.
Edellisen pomon aikana saatiin Marimekon pyyhkeitä/kylpytakkeja, koruja, työkenkälahjakortteja, herkkukoreja, nahkalaukkuja jne.
Joulukukka ja risteilylahjakortti, jonka arvo nyt ei kyllä ole 0,01¿ enempää. Teatterissa ja syömässä/juomassa oltiin viikko sitten. Lisäksi joka kevät kylpyläpäivä ja muuta jumppaa sitten noin 10x vuoden aikana.
Se on kiva, ei itse raskis ostaa. Nyt juhla-vuonna saamme 700 e arvoisen lahjan..*jänskättää*
Vierailija:
Siinä oli kyllä henkilökunnalla naurussa pitelemistä.
Tänä vuonna tuli herkkukori, se on aika tavallinen. Kirjakaupan lahjakortti, hierontalahjakortti ja sellaista on myös tullut. Kesälahjaksi tulee pyyhkeitä, alkon tai kukkakaupan lahjakortteja jne.
Me saadaan myös karsea määrä mainosvaatteita. Mä olen yrittänyt kieltäytyäkin niistä, mutta olen todennut helpommalla pääseväni, jos otan vastaan ja vien kierrätykseen saman tien. Ei tule yhtään tilannetta mieleen, jossa kokisin järkeväksi pitää miesten leikkausta (ja pahimmilaan kokoakin) olevaa fleece-takkia päällä, jossa edessä ja takana firman logot.
Mies sai aikanaan yhdeltä työnantajalta kaikkea pellavaliinaa sun muuta, mutta niissä kaikissa oli aina firman logo. Meillä on esimerkiksi tosi hieno paksu puinen leikkuulauta, joka lienee arvokaskin. Harmi vaan, että siinä lukee isolla firman nimi.
Tein viime vuonna aloitteen, että ei osteta työntekijöille eikä asiakkaille enää lahjoja, vaan tehdään joku hyväntekeväisyyskampanja. Ei mennyt vielä läpi, pitää yrittää äitiysloman jälkeen uudestaan.