SYYHY!
Meille rantautu syyhy ensimmäiseksi 1,5 vuotiaalle. Lääkärissä käytiin useasti kutinan takia, sanoivat ettei oo syyhyä, koska muut perheenjäsenet ei oireile. No, nyt minulle ja isälle ilmestyi näpyt ja kutina, voiteet saatiin ja ensimmäinen voidekerta laitettu sekä siivoukset tehty tiistaina. Milloin voin odottaa näppylöiden katoavan ja kutinan helpottavan? Mistä tiedän onko hoito tehonnut vai ei? Ja milloin lapsen voi laittaa takaisin päiväkotiin?
Kommentit (183)
Ensimmäiset oireet alkoi suihkun jälkeen. Ihoa punoitti. Apteekissa sanoivat näin talviaikaan on tyypillistä juuri suihkun jälkeen tuo ihottuma. Tuossa kun eilen vedin hanskat käteen ja rasvasin pojan ihon mitkä ihotauti lääkäri oli määrännyt totesin vaan kas iho parantunut. Poika sanoi pahin kutina oli ollut ilta ja yö. Se ei ollut syyhy. Täällä joku kirjoitti just siitä miten terveyskeskuksessa ei oikein kunnolla tutkita potilasta. Se pitää kyllä paikkansa. Ihmettelen kyllä miten ihmisten pää kestää tätä siivousta ja pyykin pesua.
Semmoista se on se rahvaan elämä
Kaikenlaisia vaivoja
Vierailija kirjoitti:
Tervehdys. Te jotka olette saaneet joskus tämän syyhyn , niin kuinka moni perheenjäsenistä ei ole saanut. Ystävälläni oli joskus aikoinaan ja heidän perheellä kaikilla. Vaatteet pesty ja peitot ym. Omassa sängyssä en ole nukkunut. Ostin uuden patjan. Aamulla oli kainalossa kutinaa ja punainen läntti. Sanoivat , että kestää pitkään tuo kutina vaikka rasvaa tuolla Nix rasvalla.
Ei se NIx ole rasva, eikä kutinaa estä. Se on Permethin loislääke.
Kunnon antihistamiini auttaa kutinaan , esim. Benadryl on hyönteisten kutinaan hyvä. Reseptivapaa
Vierailija kirjoitti:
Tarkan tiedon saat iltapäivä lehdistä .Aihe joka löytyy viellä tänäänkin netistä lukea ilmasiksi.Josta jutusi aivan varmasti tänne vedit,omanasi! Käyhän se niinkin.
Ei sieltä lehdestä todellakaan tarkkaa ohjetta saa. Sielläkin höpötettiin sitä sormivälien tutkimista. Voi tulla ihan mihin kehonosaan tahansa
Lääkitys on pidempi projekti kuin kertasively
Tallinnasta saa syyhyvoidetta n. 16 e kun Suomessa 35 e, ja kuitenkin useampi tuubi kuluu / henkilö
Jos on useampi perheenjäsen,kannattaa hakea sieltä, jos on kohtuullisen matkan päästä Helsingin satamasta
Minulla on pitkittynyt syyhy, koska lääkärit eivät suostuneet uskomaan että keväällä tehty syyhyhoito epäonnistui. En itsekään tunnistanut tautia silloin, enkä ole osannut varmasti oikein hoitaa. Enkä osannut odottaa hoidon epäonnistumista, kun vain jauhettu siitä jälkikutinasta, joka voi jatkua kuukausia. Kärsistelin siis kuukausia kutinassa ja koetin lääkäriltä selvittää, mistä johtuu.
Hoidettu hiivasienenä, atopiana, kuivana ihona, allergiana jopa vihjailtu mielialalääkkeistä. Unilääkkeitä määrätty, kehoitettu luopumaan kotieläimistä ja tietyistä ruoka-aineista. Lopulta anelin lähetettä ihotautilääkärille, ei olisi halunnut lääkäri antaa. Sain lähetteen ja ihotautilääkäriltä meni noin kaksi sekunttia suurennuslasilla etsiä punkki ranteesta. Ei minun silmiin näkynyt yhtään käytävää, en olisi osannut itse löytää. Eli ei niitä käytäviä välttämättä näy paljaalle silmälle.
Minulla punkki tekee voimakkaan allergisen reaktion, jonka vuoksi tulee näppyjä, mutta myös kovia kutiavia paiseita. Näihin sain nyt tarkemmat hoito-ohjeet, scatolia kaksi kuuria otettavaksi parin viikon välein. Nix voiteella käyn joka päivä läpi nuo paiseet. En tiedä auttaako, olen äärettömän väsynyt kutinaan ja epävarmuuteen. Nyt on onneksi asiantuntija apuna, jos ei nämä lääkkeet auta. Seuraava vaihtoehto on ilmeisesti rikkivoide.
Sait lähetteen ihotauti lääkärille. Kuinka nopeasti pääsit ? Itselläni ei pahemmin enää öisin kutise. Silti aamulla joskus selässä punainen läiskä. Esimerkiksi housujen saumoista näyttää iholla , kun olisikin jotain urtikariaa. Päänahka tosiaan kutisee. Nyt yksi lääkäri taas tutkinut ja sanoi erittäin kuiva iho ja sanoi kortisonia sekä kunnon rasvat. Välillä tunne , että oliko edes syyhy. Sillä se lääkäri joka sanoi sen niin ei edes katsonut iho edes päästä varpaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pitkittynyt syyhy, koska lääkärit eivät suostuneet uskomaan että keväällä tehty syyhyhoito epäonnistui. En itsekään tunnistanut tautia silloin, enkä ole osannut varmasti oikein hoitaa. Enkä osannut odottaa hoidon epäonnistumista, kun vain jauhettu siitä jälkikutinasta, joka voi jatkua kuukausia. Kärsistelin siis kuukausia kutinassa ja koetin lääkäriltä selvittää, mistä johtuu.
Hoidettu hiivasienenä, atopiana, kuivana ihona, allergiana jopa vihjailtu mielialalääkkeistä. Unilääkkeitä määrätty, kehoitettu luopumaan kotieläimistä ja tietyistä ruoka-aineista. Lopulta anelin lähetettä ihotautilääkärille, ei olisi halunnut lääkäri antaa. Sain lähetteen ja ihotautilääkäriltä meni noin kaksi sekunttia suurennuslasilla etsiä punkki ranteesta. Ei minun silmiin näkynyt yhtään käytävää, en olisi osannut itse löytää. Eli ei niitä käytäviä välttämättä näy paljaalle silmälle.
Minulla punkki tekee voimakkaan allergisen reaktion, jonka vuoksi tulee näppyjä, mutta myös kovia kutiavia paiseita. Näihin sain nyt tarkemmat hoito-ohjeet, scatolia kaksi kuuria otettavaksi parin viikon välein. Nix voiteella käyn joka päivä läpi nuo paiseet. En tiedä auttaako, olen äärettömän väsynyt kutinaan ja epävarmuuteen. Nyt on onneksi asiantuntija apuna, jos ei nämä lääkkeet auta. Seuraava vaihtoehto on ilmeisesti rikkivoide.
Se on pahinta, saan nixistä ihan kamalaa kutinaa, vähintään yhtä paha kuin syyhy. Sitten ei voi mistään tietää onko reaktio voiteeseen, jälkikutina, jossa voi tulla noita näppyjä vai onko uudelleen tarttunut.
Nyt siinä toiveessa että 2x scatol ja 1x nix toimi, kutina oli jo lähes poissa ennen nixin laittoa. Aiemmat kerrat ei toimineet. Me herkemmät voidaan saada oireita myös teepuuöljystä, sitruunaruoho tai neilikkaöljystä, jotka voivat auttaa jos nix ja scatol ei auta. Niin ei uskalla niitäkään hulluna läträtä, kun ei tiedä mistä näistä oireet johtuu. Itkettää ja väsyttää.
No itselläni tuntuu , että tuosta nix käytöstä kutina paheni. Se on kyllä totta , että pitää olla kunnon lääkäri joka tunnistaa onko syyhy vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla punkki tekee voimakkaan allergisen reaktion, jonka vuoksi tulee näppyjä, mutta myös kovia kutiavia paiseita. Näihin sain nyt tarkemmat hoito-ohjeet, scatolia kaksi kuuria otettavaksi parin viikon välein. Nix voiteella käyn joka päivä läpi nuo paiseet. En tiedä auttaako, olen äärettömän väsynyt kutinaan ja epävarmuuteen. Nyt on onneksi asiantuntija apuna, jos ei nämä lääkkeet auta. Seuraava vaihtoehto on ilmeisesti rikkivoide.Se on pahinta, saan nixistä ihan kamalaa kutinaa, vähintään yhtä paha kuin syyhy. Sitten ei voi mistään tietää onko reaktio voiteeseen, jälkikutina, jossa voi tulla noita näppyjä vai onko uudelleen tarttunut.
Nyt siinä toiveessa että 2x scatol ja 1x nix toimi, kutina oli jo lähes poissa ennen nixin laittoa. Aiemmat kerrat ei toimineet. Me herkemmät voidaan saada oireita myös teepuuöljystä, sitruunaruoho tai neilikkaöljystä, jotka voivat auttaa jos nix ja scatol ei auta. Niin ei uskalla niitäkään hulluna läträtä, kun ei tiedä mistä näistä oireet johtuu. Itkettää ja väsyttää.
Jos Nixin laiton jälkeen seuraavana päivänä kutisee, on se jälkikutinaa. Ei Nix kutia kuin hetken. Hoitoa on toistettava tarpeeksi tiheään, max viikon välein. Loista on eri kehitysvaiheissa olevaa kehossa samaan aikaan useaa muotoa. Lääkärit eivät aina huomioi sitä
Vierailija kirjoitti:
No itselläni tuntuu , että tuosta nix käytöstä kutina paheni. Se on kyllä totta , että pitää olla kunnon lääkäri joka tunnistaa onko syyhy vai ei.
Se kutinan paheneminen johtuu siitä että kuolleet loiset hajoavat ihosi alla ja se saa allergisen reaktion aikaan
No lue siitä lääkepaketin ohjeesta miten tulee toimia, ja kysy päiväkodista mitkä heidän käytännöt on. Jeesus sentään, miten te ihmiset pysytte hengissä kun asioita pitää kysellä vauvapalstalta?
Käsidesi on hyvää ainetta syyhyn poistoon .Joka paikkaan vaan missä kutiaa reilusti käsidesiä niin syyhy lähtee. Vanhalla kansalla oli pirtua samaan tarkoitukseen mutta eihän sitä enää mistään saa.
Vierailija kirjoitti:
No lue siitä lääkepaketin ohjeesta miten tulee toimia, ja kysy päiväkodista mitkä heidän käytännöt on. Jeesus sentään, miten te ihmiset pysytte hengissä kun asioita pitää kysellä vauvapalstalta?
Ei siinä ole kuin ylimalkaiset ohjeet kertakäyttöön. Projekti on paljon pidempi, kuin kertasively
Elämme yhteiskunnassa.
Maailma tuli kylään ja ei lähde pois.
Vierailija kirjoitti:
Käsidesi on hyvää ainetta syyhyn poistoon .Joka paikkaan vaan missä kutiaa reilusti käsidesiä niin syyhy lähtee. Vanhalla kansalla oli pirtua samaan tarkoitukseen mutta eihän sitä enää mistään saa.
Toimiiko oikeasti?
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kutinan paheneminen johtuu siitä että kuolleet loiset hajoavat ihosi alla ja se saa allergisen reaktion aikaan
Ivermektiinikin aiheuttaa jälkikutinaa. Itseäni suorastaan sattui ihoon lääkkeen jälkeen pari päivää.
Vierailija kirjoitti:
Kohta 3v käytetty pakkomielteisesti käsidesiä. Kyllä siinä oman ihon hyödyllinen floora alkaa olemaan tehokkaasti nollassa. Pääsee pöpöt iskemään.
ööö, siis mihin olet käyttänyt sitä niin kauan ?
Et sillä pelkästään syyhyä estä
Vierailija kirjoitti:
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ivermektiinikin aiheuttaa jälkikutinaa. Itseäni suorastaan sattui ihoon lääkkeen jälkeen pari päivää.
Hei, ja erityisesti kaikki lapsiperheet, joissa kouluikäisiä tai päiväkoti-ikäisiä. Äärimmäisen tärkeää olisi infota heti päiväkotiin ja kouluun, jos perheessä on havaittu syyhyä. Näin saataisiin helpommin kierteet ja uusiotartunnat vältettyä..