Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hampaan poisto ja implantti - kokemuksia

Vierailija
24.11.2022 |

Juurihoidettu hammas on siinä pisteessä, että edessä on hampaan poisto. Tämä tuomio tuli hammaslääkäriltä tänään.

Implantti maksaa 2300 e.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä että jotkut saaneet julkiselta jos puuttuu synnynnäisesti hampaita. Itse en saanut, puuttuu mm. yläkakkonen. 

Määritelläänköhän se sen mukaan, miten pystyy syömään? Tai jos puuttuu kaksi vierekkäistä hammasta, niin sitten kunta maksaa?

Vierailija
42/64 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksia on. Kotikaupungissani oli aikanaan tasan yksi implanntien laittoon erikoistunut hammaslääkäri. Teki sutta ja sekundaa, sai noin 2500 e implanttia kohti.

Epämiellyttävää se leukaluun poraaminen ja implantin istuttaminen on, samoin implantin katkaiseminen.

Kannattiko maksaa tunarille noin paljon? Eipä tuntunut missään implantin asennus ja hintaakin tuli vain 1200€.

Katsos kun en silloin tiennyt, että kyseinen hammaslääkäri tunaroi. Sinun paikkakunnallasi on eri hinnat kuin täällä. Älä suotta ota kantaa asiaan, jos olet lukutaidoton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä että jotkut saaneet julkiselta jos puuttuu synnynnäisesti hampaita. Itse en saanut, puuttuu mm. yläkakkonen. 

Määritelläänköhän se sen mukaan, miten pystyy syömään? Tai jos puuttuu kaksi vierekkäistä hammasta, niin sitten kunta maksaa?

Niin, kenties. Minulla ongelma on ennen kaikkea kosmeettinen. 

Vierailija
44/64 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi implatti alaposkihampaana jo viidettä vuotta. Tuntuu aivan omalta hampaalta.

Tekijä oli Rami Sihvola Ala-malmin Hammashohteelta. Ei mikään tunari.

Vierailija
45/64 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua. Minulta poistettiin hammas julkisella puolella, eli halpaa oli. Implantin laitatin itse maksaen niin pian, kun sen sai poiston jälkeen tehdä. Siitä on tasan vuosi. Koko prosessi oli ongelmaton ja totuin implanttiin pian. Aluksi oli outoa hampaita harjatessa, kun yksi hampaista oli tunnoton. Täytyy aina iltaisin puhdistaa huolellisesti hammasvälit, kun on implantti. Mutta sehän hyödyttää koko suuta tietysti. Ja hammaskiskoja on käytettävä öisin ettei hajota narskutellessa omia hampaita joustamattomalla implantilla. Mutta hammaskiskot mulla on ollut jo pitkään muutenkin.

Vierailija
46/64 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 ylhäällä, 1 alhaalla.

Alahammas jouduttiin poistamaan, koska yksinkertainen tunari ei vain kyennyt korjaamaan lohjennutta paikkaa.

Toinen lääkäri sitten poisti hampaan ja laittoi implantin (n. 15 v. sitten).

Hän myös on huoltanut sitä aiempaa (varmaan jo 20 vuotta vanha), josta kruunu on irronnut 2 kertaa. On sittemmin pysynyt.

Tuntuvat ja toimivat kuin omat hampaat, pitää puhdistaa hammasvälit ym. huolellisesti, eikä pikku kiviä kannata syödä. :)

Kalliit toki, mutta näköjään kestävät myös.

Vierailija
47/64 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai yhtä hammasta kannata korvata implantilla?

Just yksi hammas korvataan implantilla. Vai proteesillako ajattelit?

Vierailija
48/64 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna laitatin kolme implanttia Coronariassa, jotka maksoivat yhteensä kaikkine kuluineen noin 4500 euroa. Toiseksi viimeiset poskihampaat, jotka olivat kaikki juurihoidettu yli 10 vuotta sitten, sanoivat itsensä irti yksi kerrallaan noin vuoden välein. Kun kolmas jouduttiin poistamaan, päätin hankkia implantit, koska ilman näitä poskihampaita purenta vaikeutuisi ja muut ympärillä olevat hampaat kärsisivät. Useamman implantin laittaminen on kokonaisuudessa halvempaa kuin että laittaisi yhden implantin kerrallaan. 

Kävin kolmella eri hammaslääkärillä kuulemassa implanttiarvion. Oralin hammaslääkäri ehdotti siltaa, mitä ihmettelin suuresti. Kaksi muuta hammaslääkäriä sanoi, että implantti ehdottomasti, koska olevan vielä aika nuori. 

Coronariassa oli implantteihin erikoitustunut hammaslääkäri, joka selvästi osasi työnsä ja oli hyvin ystävällinen. Kun ruuvit laitettiin leukaluuhun ja pohdiskelin, mikä kipu on normaalia ja mikä ei (viikonloppukin oli tulossa) hän antoi puhelinnumeronsa ja sanoi että voin soittaa jos kipu on voimakas. Ei onneksi tarvinnut soitella, mutta hyvin huomaavainen oli. Sain myös hyvitystä laskuun, koska jouduin turhaan kerran tulemaan käynnille, sillä kuvantamiskone ei toiminutkaan. 

Raskas ja kallis prosessi, mutta en ole katunut. Koen, että minun oli pakko laittaa ne implantit tai muuten puuttuvien hampaiden ympärillä olevat hampaat olisivat kohta alkaneet oireilemaan. 

Vierailija
49/64 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna laitatin kolme implanttia Coronariassa, jotka maksoivat yhteensä kaikkine kuluineen noin 4500 euroa. Toiseksi viimeiset poskihampaat, jotka olivat kaikki juurihoidettu yli 10 vuotta sitten, sanoivat itsensä irti yksi kerrallaan noin vuoden välein. Kun kolmas jouduttiin poistamaan, päätin hankkia implantit, koska ilman näitä poskihampaita purenta vaikeutuisi ja muut ympärillä olevat hampaat kärsisivät. Useamman implantin laittaminen on kokonaisuudessa halvempaa kuin että laittaisi yhden implantin kerrallaan. 

Kävin kolmella eri hammaslääkärillä kuulemassa implanttiarvion. Oralin hammaslääkäri ehdotti siltaa, mitä ihmettelin suuresti. Kaksi muuta hammaslääkäriä sanoi, että implantti ehdottomasti, koska olevan vielä aika nuori. 

Coronariassa oli implantteihin erikoitustunut hammaslääkäri, joka selvästi osasi työnsä ja oli hyvin ystävällinen. Kun ruuvit laitettiin leukaluuhun ja pohdiskelin, mikä kipu on norm

Toivotaan, että toimivat ja kestävät pitkään. Usein ne ongelmat tulee vähän myöhemmin, jos on tullakseen. Vai tuleeko kaikille esim. 10 vuoden päästä.

Vierailija
50/64 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi. Hammas halkesi ja oli sen verran näkyvällä paikalla, että laitatin siihen implantin. Ei ole ollut mitään ongelmia. Laittaisin myös toisen, mutta tällä hetkellä en raaski, kun ovat niin kalliita.

Implattien kanssa on kyllä paljon ongelmia. Niistä ei vaan puhuta. Tästä syystä suositus on, että ne kuvataan olikohan joka toinen tai joka kolmas vuosi. Osalla ikenet pakenee siitä ympäriltä ja alue tulehtuu. Mulle laitettiin keinoluuta alueelle, niin toiveissa on, että kestää paremmin. https://www.potilaanlaakarilehti.fi/suunvuoro/implanttien-komplikaatiot…

Vierailija
51/64 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi. Hammas halkesi ja oli sen verran näkyvällä paikalla, että laitatin siihen implantin. Ei ole ollut mitään ongelmia. Laittaisin myös toisen, mutta tällä hetkellä en raaski, kun ovat niin kalliita.

Implattien kanssa on kyllä paljon ongelmia. Niistä ei vaan puhuta. Tästä syystä suositus on, että ne kuvataan olikohan joka toinen tai joka kolmas vuosi. Osalla ikenet pakenee siitä ympäriltä ja alue tulehtuu. Mulle laitettiin keinoluuta alueelle, niin toiveissa on, että kestää paremmin. https://www.potilaanlaakarilehti.fi/suunvuoro/implanttien-komplikaatiot…

Kiitos lähteestä, täytyypä lukaista jossain vaiheessa :)

Vierailija
52/64 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä hajosi yläkakkonen. Aloitettiin implantin laitto, vaan ei siitä mitään tullut. Puski ruuvia ulos.

Kyllästyin koko touhuun, kun kaikki kesti ja kesti. No, tehtiin samalla reissulla kuituhammas, ts. liimattiin viereisiin hampaisiin keinohammas.

Olen enemmän kuin tyytyväinen. On pysynyt ja on aivan aidon oloinen. Ei ehkä käy poskihampaisiin? Oli vielä paljon halvempi.

Vierailija
53/64 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin muutama vuosi sitten, ei se tunnu mitenkään erilaiselta kuin normi poskihammas. En edes muista sitä yleensä. Maksoi n. 3000. Tonnin otti hammaslääkäri, toisen tonnin hammaskirurgi ja itse implantti maksoi kolmannen tonnin. Mulla on kyllä aika kallis yksityinen hammaslääkäri mutta tykkään käydä hänellä kun tulos on aina priimaa.

Vierailija
54/64 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai yhtä hammasta kannata korvata implantilla?

Just yksi hammas korvataan implantilla. Vai proteesillako ajattelit?

Riippuu siitä mikä hmmas on poistettu ja paljonko muut hampaat alkavat liikkua.

Vierailija
55/64 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Coronariassa oli implantteihin erikoitustunut hammaslääkäri, joka selvästi osasi työnsä ja oli hyvin ystävällinen. Kun ruuvit laite

Ongelmia tulee, jos ientaskut alkavat syventyä. Suuhygienistillä pitää käydä säännöllisesti.

Vierailija
56/64 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä en saa kunnalta vaikka synnynäisesti puuttuu. Pääkaupungissa asun. Tasan ei mene nallekarkit.

Vierailija
57/64 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset yli 20 vuotta sitten yhden lääkärin laittamat implantit ovat edelleen suussa. Toisen lääkärin paljon myöhemmin liian syvälle laittamat implantit jouduttiin poistamaan. 

Vierailija
58/64 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammashullu tekee viidennen tuhannen aloituksen aiheesta.

Mikä palstanatsi sinä olet? Vahtimassa kuka kirjoittaa mitäkin, maassa on 5 miljoona ihmistä.

Hanki elämä!

Vierailija
59/64 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa 27.4.2025 päivätylle kommentilleni. 10 vuotta sitten, kun poistetut implantit  laittanut erikoislääkäri poisti yhden hampaan laittaakseen siihen myöhemmin implantin, hän poisti samalla ientä kertomatta sitä minulle. Kuulin asiasta vasta, kun menin tavalliselle hammaslääkärille kruunun kiinnittämistä varten. Seurauksena oli, ettei implanttiin voitu kiinnittää kruunua, ennen kuin tulehdus oli hoidettu. 

Vierailija
60/64 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mistä kohtaa poistetaan. Jos sulta otetaan takahampaita, siis reunalta pois, et kyllä tarvitse implantteja.