Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hampaan poisto ja implantti - kokemuksia

Vierailija
24.11.2022 |

Juurihoidettu hammas on siinä pisteessä, että edessä on hampaan poisto. Tämä tuomio tuli hammaslääkäriltä tänään.

Implantti maksaa 2300 e.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne on noin kalliita? Harkitsen itsekin

Vierailija
2/64 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammashullu tekee viidennen tuhannen aloituksen aiheesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kirurginen hampaan poisto maksaa noin pari sataa. Implantin hinnan päälle.

Ap

Vierailija
4/64 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammashullu tekee viidennen tuhannen aloituksen aiheesta.

En ole aiemmin tehnyt aloitusta.

Ap

Vierailija
5/64 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 4 etuhammasta implantteja sain maksusitoomuksella 10 vuotta sitten. Voi olla ettei enää saa ku sossussa säästölinja.

Vierailija
6/64 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään niitä kokemuksia?

En ole nyt kiinnostunut sossun linjasta, ihan itse ajattelin hampaan maksaa.

Vierailija
7/64 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on kaks implanttia edessä. Osaproteesi oli vähän aikaa kun juurtui se implantti leukaluuhun, oisko ollu noin pari kuukautta. En muista tarkkaan, kun on noin 10v aikaa toimenpiteestä.

Vierailija
8/64 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten purin stressissä poskihampaan juureen asti halki, ja poistaahan se piti. Kolo näkyi vähän hymyillessä, joten halusin implantin.

Itse implanttiin tarjottiin paria eri vaihtoehtoa, joista valitsin hammaslääkärin suosittelemat, jotka eivät olleet ne kalleimmat vaihtoehdot. Ensimmäisenä asennettiin keinojuuri. Toimenpide tehtiin steriilisti ja olin leikkausliinan alla hammaslääkärin tuolissa. Se oli täysin kivutonta, ja jälkikäteen otin muistaakseni yhden särkylääkkeen. Toimenpiteen jälkeen ikeneen tuli pari ommelta, jotka poistettiin noin viikon päästä, siihen saakka purskuttelin kaksi kertaa päivässä klooriheksidiiniä sisältävällä suuvedellä. Ikenen pinnalle ulottui pieni metallinen tappi, joka oli vain pari milliä ikenen yläpuolella.

Keinojuuri sai luutua muistaakseni 3-4 kk, jonka jälkeen kruunu asennettiin paikalleen. Aluksi viereisissä hampaissa tuntui painetta, mutta tunne katosi puolessa tunnissa. Kruunun kiinnittäminen ei sattunut, eikä sitä varten tarvittu puudutusta. Kruunua varten suu kuvattiin etukäteen, jotta minulle osattiin valmistaa juuri oikean kokoinen kruunu.

Implantti on ollut suussa nyt vuoden verran, eikä sitä ajattele muuten kuim hampaita pestessä, koska siitä kuuluu erilainen ääni, kuin oikeista hampaista. Puhdistan hammasvälejä hammaslääkärin suosittelemalla silikonisella hammastikulla. Kaiken kaikkiaan koko prosessi oli hyvin kivuton, hintaa isolle poskihammasimplantille jäi vähän alle 2000 e.

Vierailija
9/64 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ylhäällä osaproteesi, kun mies löi hampaat kurkkuun. Se proteesi ei pysy millään Corega kiinnitystahnalla vaan tippuu. Onko teillä muilla samoin?

Vierailija
10/64 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta poistettiin ylhäältä juurihoidettu kutoshammas enkä laitattanut tilalle implanttia. Ei se kolo näy yhtään muualla kuin hammaslääkärikäynnillä. Mutta jos näkyvästä kohdasta puuttuisi hammas niin implantin haluaisin ja tuota hintaluokkaahan ne on.

Vierailija
11/64 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme implanttia ihan vain siksi, että kaikki rautahampaat eivät koskaan puhjennut vaan niitä puuttuu useampi. Ovat olleet suussa 15 vuotta. Eivät ulospäin näytä yhtään erilaisille mutta kielellä tuntuu hieman erilaisille. Pitkä prosessi se laitto oli. Metallisten juurien jälkeen piti odottaa puolisen vuotta, että leukaluu ja ikenet ovat kunnolla parantuneet ja sitten vasta päästiin tekemään implantit.

Vierailija
12/64 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi kokemukset näistä? Miltä tuntui paine keinojuurissa tai syöminen ensimmäisen vuoden aikana? Kuinka pian totuit? 

Vierailija
13/64 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai yhtä hammasta kannata korvata implantilla?

Vierailija
14/64 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellista puolta kannattaa vielä pohtia tässä asiassa, eli onko oikeasti taloudellisesti varaa lähteä tähän implanttihommaan mukaan. Implantin kustannukset kun eivät huonolla tuurilla välttämättä lopu siihen että implantti on saatu suuhun. Lopputulos on aina epävarma noissa, epäonnistumisista ei implanttikauppiaiden markkinointimateriaaleissa paljoa huudella. 

Vierailija
15/64 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi implantti, tai siinä keinojuuressa on kaksi "hammasta" kiinni. Prosessi valmistui ehkä alkuvuodesta 2003. Mulla puuttuu synnynnäisesti hampaita, joten kunta maksaa (toki mulle jää jotain maksettava itsellekin). Oma implanttini on tuossa yläkakkosen paikalla. En muista, että pureskeleminen olisi koskaan tuntunut mitenkään erikoiselta. "Hampaat" laitetaan vasta sitten, kun implantti on kunnolla parantunut.

Vierailija
16/64 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noita implantteja saa suuhunsa puoleen hintaan tuosta. Ei siinä muuta kuin että joudut 6kk odottelemaan ilman hammasta kun keinojuuri kiinnittyy.

Vierailija
17/64 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän noita implantteja saa suuhunsa puoleen hintaan tuosta. Ei siinä muuta kuin että joudut 6kk odottelemaan ilman hammasta kun keinojuuri kiinnittyy.

Paitsi jos on olemassa oleva silta tai sitten teettää samalla sillan siihen päälle. Mulla oli olemassa oleva silta ja se oli päällä koko parantumisen ajan.

Vierailija
18/64 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia on. Kotikaupungissani oli aikanaan tasan yksi implanntien laittoon erikoistunut hammaslääkäri. Teki sutta ja sekundaa, sai noin 2500 e implanttia kohti.

Epämiellyttävää se leukaluun poraaminen ja implantin istuttaminen on, samoin implantin katkaiseminen.

Vierailija
19/64 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai yhtä hammasta kannata korvata implantilla?

Jos seuraus on se, että muut hampaat alkavat liikkua, niin implantti kannattaa.

Vierailija
20/64 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksia on. Kotikaupungissani oli aikanaan tasan yksi implanntien laittoon erikoistunut hammaslääkäri. Teki sutta ja sekundaa, sai noin 2500 e implanttia kohti.

Epämiellyttävää se leukaluun poraaminen ja implantin istuttaminen on, samoin implantin katkaiseminen.

Kannattiko maksaa tunarille noin paljon? Eipä tuntunut missään implantin asennus ja hintaakin tuli vain 1200€.