Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Liian paljastava pikkujouluasu? (työ)

Vierailija
24.11.2022 |

Pitsinen läpinäkyvä paita + ns suorat puvunhousut. Onko tämä liikaa työpaikan pikkujouluihin?

https://shop.mango.com/fi/women/shirts-blouses/lace-blouse-with-ruffles…

Olen hoikka ja vartalolta samanlainen kuin kuvan malli. Paita on samantyyppinen, toki itse laitan alle bralette tyyppisen alusasun. Tilaisuus on yökerhossa.

Kommentit (319)

Vierailija
61/319 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En laittaisi. Eihän tuo nyt hirveän paljastava lopulta ole, mutta työpaikan tilaisuuteen silti liian vihjaileva. Jos laitat ohutolkaimisen koko vatsan peittävän topin alle, niin sitten toimii. Etenkin jos olet nuori, nätti ja tavallaan jo muutenkin joudut todistelemaan pätevyyttäsi, tuo ei ole hyvä veto. En haluaisi tulla muistetuksi työpaikalla jonain "paljastelija-Maijana". Ja selän takana puhutaan aina, oli syytä tai ei.

Tässä sun puheenvuorossa juuri kiteytyi miten epävarmoja ja ilkeitä suomalaiset on. Mitä väliä miten kukin pukeutuu?

Suomihan on hyvin vapaamielinen työpaikkapukeutumisen suhteen. Kommenttisi paljastaa, ettei sinulla ole hajuakaan, mitä monissa muissa länsimaissa odotetaan työntekijältä. Ja ikävää, jos asiallinen viesti kääntyy päässäsi ilkeilyksi.

Vierailija
62/319 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli muodissa parikymmentä vuotta sitten. Silloin se saattoi aiheuttaa hengenahdistusta joillekin, mikä ilmeisesti oli tarkoituskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/319 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa meilläkin pikkujoulu yökerhossa. Tänä vuonna harmittaa se, ettei voi oikein iloita asuista, kun pikkujoulumme järjestetään sauna- ja paljumaisemissa. Onneksi on mahdollisuus yöpyä, niin ei tarvitse käyttää loppuiltaa laittautumiseen. Kauniin paidan olet valinnut juhliin! Hauskaa iltaa.

Vierailija
64/319 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työpaikasta, ja haluatko olla uskottava vai seksikäs. Muista että töistä ei kannata ketään iskeä.

Tämä ihan kokemuksella, että haittaa urakehitystä. Mm. Työpaikan naiset puhuvat pahaa, kun huomaavat että pomomiehet katsovat sinua.

En varmaankaan ole vastuussa jos olen pukeutunut asiallisesti ja silti joku katsoo.

Siinä vaiheessa en ole vastuussa muiden käytöksestä.

Ap

Olet täysin, vain sinä yksinomaisesti, vastuussa siitä mielikuvasta, jota työyhteisön jäsenissä herätät. Sinun puheesi, käytöksesi, pukeutumisesi vaikuttaa siihen mielikuvaan. Miten uskottava, aikaansaava, yhteistyökykyinen olet. Vain sinä vastaat omasta "henkilöbrändistäsi". Muut eivät ole väärässä vaan oikeassa sen suhteen, millaisen vaikutelman itsestäsi muille annat.

Niin ja se vaikutelma on että hoidan työni hyvin ilman että olen juuri koskaan poissa ja juon rauhallisesti lasia viiniä koska en juurikaan käytä alkoholia.

Ap

Vierailija
65/319 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liian paljastava. Hyvää kroppaa on mun mielestä noloa esitellä paljastavilla tai liian tiukoilla vaatteilla. Se on jotenkin liian ilmeistä. Vaatteiden leikkaukset, linjat, mallit, värit ja muodot tuovat parhaimmillaan vartalon parhaat puolet esille paljon tyylikkäämmin ilman että paljasta pintaa näkyy tms. T. Hyväkroppainen pitkä ja hoikka nainen

Vierailija
66/319 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on liian paljastava pikkuhousuasu?

Vierailija
67/319 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on työpaikalla (iso valtakunnallinen firma) teemapikkujoulut. Tänä vuonna on kouluteema ja ajattelin itse pukeutua tuhmaksi koulutytöksi.

Vierailija
68/319 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ois, Tai siis mä en näe mitään syytä sille miksi mä työpaikan bileisiin pukeutuuisin seksikkäästi. Niitä työkavereita varten, jotka näkee mut päivittäin meikittömänä hupparissa&legginsseissä.

Vierailija
69/319 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt vastaus: joidenkin mielestä on ja toisten ei.

Vierailija
70/319 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En laittaisi. Eihän tuo nyt hirveän paljastava lopulta ole, mutta työpaikan tilaisuuteen silti liian vihjaileva. Jos laitat ohutolkaimisen koko vatsan peittävän topin alle, niin sitten toimii. Etenkin jos olet nuori, nätti ja tavallaan jo muutenkin joudut todistelemaan pätevyyttäsi, tuo ei ole hyvä veto. En haluaisi tulla muistetuksi työpaikalla jonain "paljastelija-Maijana". Ja selän takana puhutaan aina, oli syytä tai ei.

Tässä sun puheenvuorossa juuri kiteytyi miten epävarmoja ja ilkeitä suomalaiset on. Mitä väliä miten kukin pukeutuu?

Suomihan on hyvin vapaamielinen työpaikkapukeutumisen suhteen. Kommenttisi paljastaa, ettei sinulla ole hajuakaan, mitä monissa muissa länsimaissa odotetaan työntekijältä. Ja ikävää, jos asiallinen viesti kääntyy päässäsi ilkeilyksi.

Hah haa. Olen asunut pohjois- irlannissa, sveitsissä ja italiassa. Nyt oli kyse pikkujouluista yökerhossa ei työpaikka pukeutumisesta.

Vierailija
71/319 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on työpaikalla (iso valtakunnallinen firma) teemapikkujoulut. Tänä vuonna on kouluteema ja ajattelin itse pukeutua tuhmaksi koulutytöksi.

Sama juttu!

-Pena 53

Vierailija
72/319 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä miehen napapaidasta pikkujouluissa?

Ja tämä minun pukeutuminen on naiselle jotenkin todella erikoista pikkujouluaikaan vs miten muut naiset pikkujouluihin pukeutuu ???

Kommnettisi on aivan täysin asiasta irrallinen.

ap

Olet vanhanaikainen. Mieskin voi olla nykyään nainen.

Vierailija
73/319 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah haa. Olen asunut pohjois- irlannissa, sveitsissä ja italiassa. Nyt oli kyse pikkujouluista yökerhossa ei työpaikka pukeutumisesta.

Etkä siltikään ymmärrä, että työpaikan tilaisuus on työpaikan tilaisuus. Kirjoittamaankaan et näköjään ole oppinut.

Vierailija
74/319 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen se sun työyhteisö on? Jos meillä joku pukeutuisi tuohon asuun, niin se olisi outoa, koska meidän työpaikan yleinen henki (fiilis? viba? tunnelma?) on sellainen, että toi olisi outo asu kelle tahansa meistä. Me ollaan rentoja, mutta vähän sellasia tavallisia. Mutta jos sulla on sellanen "rohkeampi" työyhteisö, niin tuo on ihan ok. Tarkoitan tällä sitä, että toi asu on kiva, jos on vaikka mainostoimistossa töissä. Mutta meidän työpaikka on vähän tylsempi, isännöintitoimisto, niin olisi kyllä tosi outoa, jos joku meistä laittaisi päälle jotain läpinäkyvää. Ymmärtääkö kukaan, mitä koetan sanoa?

Vierailija
75/319 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain naiset voivat tämän nähdä ongelmana.

Vierailija
76/319 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainio asuvalinta! Työpaikan äijät seuraavat heppi otsassa tykyttäen, ja naiskollegasi mulkoilevat kateellisina. Mutta tätähän sinä toki toivotkin. Eikä se järvi soutamalla kulu.

Kuulostatpa katkeralta. Säkö et pikkujouluissa saanutkaan siltä Penalta kun se ei tykkää tuhdeista tytöistä?

Vierailija
77/319 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nätti ja sopiva pikkujouluun, se vaan näissä erikoisissa asuissa haittapuoli ettei voi käyttää kuin kerran. 

Vierailija
78/319 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On liian paljastava. Hyvää kroppaa on mun mielestä noloa esitellä paljastavilla tai liian tiukoilla vaatteilla. Se on jotenkin liian ilmeistä. Vaatteiden leikkaukset, linjat, mallit, värit ja muodot tuovat parhaimmillaan vartalon parhaat puolet esille paljon tyylikkäämmin ilman että paljasta pintaa näkyy tms. T. Hyväkroppainen pitkä ja hoikka nainen

Eli korostat vaatetuksella itsekin kroppaasi?

Vierailija
79/319 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihana nähdä erään isotissinen pyöreäpyllyisen kurvittaren päällä tuollainen ilman liivejä. Jos olet yhtä muodoton kuin kuvan nainen, kukaan tuskin edes huomaa asuasi, eli voit laittaa.

Vierailija
80/319 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kuulostaa sopivalta. Jos rintsikat on sellaiset "peittävät" kuitenkin.