Se vaan on tyhmää olla ostamatta Black Friday päivänä mitään
Laskin juuri, että säästöä tulee olemaan reilu 300e, kun olen ajoittanut ostokset tälle viikolle 👍
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Jos tuote maksaa 300e ja ostat sen black fridaynä 200e niin et ole säästänyt satasta, vaan tuhlannut 200e.
Jos aiot kuitenkin ostaa sen enemmin tai myöhemmin niin säästit 100e
Vierailija kirjoitti:
Ensin nostetaan tuotteen katteet pilviin. Sitten luodaan Black Friday-alennustapahtuma, jossa
kuluttajat luulevat keräävänsä suuretkin voitot
itselleen "alennuksilla". Kauppa kerää
tästäkin kulutushysteria-tapahtumasta voitot ja
kauppiaat nauravat matkalla pankkiin.
Miksi ne sinne pankkiin menevät? Eikö niillä ole nettipankkia?
Ihmiset ovat kyllä tyhmiä kun kulutuskiimoissaan lankeavat tämän tyyppisiin "superhyperalennuskampanjoihin".
Vierailija kirjoitti:
Haha. Gigantin sivuilta on poistunut esim kahvikone, josta heidän tarjoushinta oli 299e ja normaalihinta ilmoituksen mukaan 750e suunnilleen. Kuulemma 59% ale.
Jostain syystä muualla saman koneen normaalihinta oli 399e.
Myös KappAhlissa oli housujen hinta pompsahtanut 10 eurolla sitten lokakuun. Alea ei tullut sitten oikeastaan kuin 4,99. Annoin olla.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuote maksaa 300e ja ostat sen black fridaynä 200e niin et ole säästänyt satasta, vaan tuhlannut 200e.
Näinpä. Eniten säästää, kun ei osta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kauppiaat alkavat olla varmaan paniikissa kun suomalaisten köyhtyminen alkaa jo vaikuttaa ostamiseen... perusmaksut vievät nyt suomalaisilta niin ison osan tuloista että kaikesta muusta tingitään... ihmisten ostovoima on viety täysin... konkursseja on tulossa valtava määrä ensi vuonna pienille ja keskisuurille yrityksille...
Kauppiaalla pitää olla strategista älyä eli kyky hankkia kuluttajan kukkarolle sopivia tuotteita. Jos aikaisemmin ostettiin valkokultainen timanttisetti, jossa olivat korvakorut ja kaulakoru niin nyt voi tarjota kirurgista terästä ja zirkonioita ihan samanmallisiin koruihin käytettynä.
Kauppiaan kannattaa myös panostaa asiakaspalveluun. Itse jouduin ostamaan hanskat kun omani unohtuivat kiireessä kotiin.
Ilahduin kun halvoissa neulehanskoissa oli suuri osa kuidusta kierrätettyä ja kehuin asiaa myyjälle. Myyjä katsoi minua kuin hullua, vaikka kierrätyskuitujen käyttö on nykyisyyttä ja etenkin tulevaisuutta. En pidä viisaana, että tiedostavaa asiakasta katsotaan kuin halpaa makkaraa. Aivan varmasti myyjää on informoitu kierrätyskuiduista.
Vierailija kirjoitti:
Hölämöjä vedätetään niin että napa paukkuu. Kuvittelevat säästävänsä kun hinnan vieressä joku korotettu hinta ylivedettynä ja tuotteen saa nyt normihintaan :D
Ei ilmeisesti ole kaikille selvää, ettei kaupat mitään tappiolla hyvää hyvyyttään myy.
Hintoja aletaan nostelemaan pikkuhiljaa jo hyvissä ajoin ennen näitä alebuumeja, jolloin ne hinnat voidaan "alennettuina" laskea sitten sinne normitasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin nostetaan tuotteen katteet pilviin. Sitten luodaan Black Friday-alennustapahtuma, jossa
kuluttajat luulevat keräävänsä suuretkin voitot
itselleen "alennuksilla". Kauppa kerää
tästäkin kulutushysteria-tapahtumasta voitot ja
kauppiaat nauravat matkalla pankkiin.Yksi vaatefirma oli nostanut ostamani takin hintaa peräti 40€ kun selailin heidän nettikauppaansa. On aiemminkin nostanut hintoja aina ennen ostorysäyksiä, jotta voi mainostaa muka hyvillä alennuksilla.
Jouduin ostamaan takkini tositarpeeseen ja olen tyytyväinen kun en jäänyt odottamaan mitää BF-tarjousta tai joulualemyyntiä.
Minä ostin viime kuussa talvitakin 240 eurolla kivijalkamyymälästä. Nyt kävin katsomassa saman liikkeen verkkokauppaa, takki on Black Friday -tarjouksessa hintaan 299... On näköjään todella yleistä nostaa hintoja.
Black Friday on markkinointikampanja, ei alennusmyynti.
Vierailija kirjoitti:
ostin tv maksoi 300 muuten 600
Häh?
jopa mainoksessa sanotaan että amerikasta rantautui kusetus päivä suomeen. MIKÄHÄN ON HIILI JÄLKI KUN HUU HAA PÄIVÄÄ ON JO MAINOSTETTU JO 2VK NIIN MAINOKSISSA KUIN TELKKARISSAKIN. HINNAT SAMAT TAI JOPA KORKEAMMAT MAINOSTETTUJA TUOTTEITA EI OLE TULLUTKAAN MUKA MYYTY LOPPUUN. PÄIVÄSTÄ VOISI TEHDÄ LIPUTUS PÄIVÄN. TYHMIEN KUSETUS PÄIVÄ
En viitsi tänä vuonna edes katsoa, kun aiempinakin vuosina ollut ihan paskoja alennuksia ja lähinnä huijausta.
Itseäni ärsyttää, että Marimekko on laittanut, että vain jäsenet saavat -30% säästön.
Olisin halunnut ostaa mun marimekkomukille kaverin, mutta en jaksa hankkia miljoonatta jäsenyyttä.
Yksikään kauppias ei ota alennusmyynneistä takkiinsa, ei edes Black Fridayna.