Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14v tytön äitinä olen osaamaton

Vierailija
23.11.2022 |

Kolisee vähän väliä, koen itseni liian keskeneräiseksi ja lyhytpinnaiseksi äidiksi hänen kanssaan. Tyttö viisastelee, ei ole kuulevinaan, jättää siivoamatta jälkensä. arvostelee minua kaikesta jne. Tunnen että pinnani kiristyy, motkotan kehujen sijaan, positiivista liian vähän. Nuoremmille lapsille on niin paljon helpompi olla hyvä vanhempi. Saankin tytöltä kuulla, että suosin pienempiä, ja se sattuu. Kun he eivät uhmaa ja arvostele kuten tämä teinineiti.

Koulussa pärjää hyvin jne tunnollonen tyttö, annan hyvää palautetta myös. Mutta miten teillä muilla menee kotona tämän ikäisten kanssa ja mitä neuvoja? Kun menen juttelemaan ja olemaan läsnä, saattaa katsoa tylysti "sori voitko mennä, mulla on läksyjä/muuta (eli puhelin)" niin vaikea luoda yhteyttä. Olen aina korostanut käytöstapoja ja nyt tuntuvat ihan unohtuvan.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempien suosiminen on kaikista yleisintä ja primitiivisintä. Siitä tulevat ne "lellitty perheen pienin" -nimitykset.

Miten niin? Jokainen ottaisi mieluiten suoraan teinin eikä ensin vauvaa ja nukkeleikkiä.

Tytöt ei tykkää nukkeleikeistä.

Vierailija
42/44 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tyttö viisastelee, ei ole kuulevinaan, jättää siivoamatta jälkensä. arvostelee minua kaikesta jne."- Olisi hyvä tehdä selväksi jo 14v tytölle että omat jäljet siivotaan. Tätä opetetaan jo päiväkodissa. Miten hän pärjää muutaman vuoden päästä omassa asunnossa jos tottuu siihen että muut siivoaa hänen jälkensä. Ja viisastelusta, arvostelusta ja kuuntelematta jättämisestä lähtee puhelin muutamaksi tunniksi takavarikkoon (tai jokin muu rangaistus) Huonolle käytökselle täytyy aina olla joku seuraus ei se muuten miksikään muutu.

"Saankin tytöltä kuulla, että suosin pienempiä, ja se sattuu. Kun he eivät uhmaa ja arvostele kuten tämä teinineiti." -Olisiko mahdollista että pääsitte teinin kanssa viettämään aikaa ihan kahdestaan ja tekemään jotain kivaa yhdessä ilman pienempiä sisaruksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole huutoa tai riitoja, mutta on tuo sama "Joo, voitko nyt lopettaa" ja "Joo, voitko mennä, mulla olis nyt muuta tekemistä.", "Joo, en nyt voi, en nyt ehdi, en nyt halua."

Ajattelen, että se on normaalia tuossa iässä, en loukkaannu siitä. Lasta voi kohdella lapsena, vaikka se jo yrittää olla pian aikuinen, siis tunnetasolla niin että ei työnnä lasta poispäin, vapauksia pitää antaa ikätason mukaan ja lapsi itse irrottautuu poispäin kun on sopiva aika.

Vierailija
44/44 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen ulkonäkö? Onko hyvä peppu? Kivat ketunnokkatissit?

Ylipainoa löytyy, finnejä naamassa, rasvaiset hiukset ja alapää vuotaa verta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän