Aloitin pari kuukautta sitten uudessa työpaikassa. Piti olla niin hyvä työyhteisö. Hirveetä kiusaamista ja selän takana jauhamista, ulosjättämistä ja sisäpiirileikkiä. Sitten vielä ihmettelevät kun työntekijät ei pysy.
Pomolla oma lempiporukka. Muihin päin ei voi edes katsoa kahvipöydässä. Jutuista kuulee rivien välistä, että selän takana on puhuttu paskaa. Ei oteta mukaan keskusteluihin, vähätellään ammattitaitoa ja pyöritellään silmiä. Jätetään yksin ja pulaan. Toimitaan niin hienovaraisesti, että en voi suoraan osoittaa ketään, että tuo tuossa työpaikkakiusaa. Onko mitään muita vaihtoehtoja kuin vaihtaa työpaikkaa jos esihenkilöä myöten suurin osa työporukasta käyttäytyy ikävästi?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Pomollakin on pomo. Kannattaa kertoa ylemmille tahoille. Kyllä siellä varmasti ollaan kiinnostuneita miksi jatkuvasti porukka vaihtuu. Epäonnistuneet rekrytoinnit maksaa ihan sikana firmoille.
Ilmiantajat aina pihalle.
Vali vali vali... Tajuan kyllä "kiusaajia" kun oot tommonen valittaja selkeästi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap pitäisi erottaa välittömästi.[/quot
Miksi?
Koska tulee kiusatuksi?Juuri siksi. Työyhteisö ei kaipaa tuollaisia luusereita jotka tulevat kiusatuiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen harkinnut lähtöä heti ensimmäisen viikon jälkeen kun tajusin mitä työpaikalla on meneillään. En mennyt sinne hankkimaan mitään sydänystäviä, mutta en nyt ihan tätäkään osannut odottaa. Ap
Lyö vähän kiilaa porukoihin, tuskin kaikki siihen sisäpiirin kuuluvat.
Jos ainoa o gelma on aloittajan korvien välissä niin miksi pitää tuhota koko työyhteisö? Eikö järkevämpää olisi sopeutua työyhteisöön eikä vaatia työyhteisöä sopeutumaan aloittajaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lumihiutale ahdistunut kun huomasi ettei olekaan kaiken keskipiste ja kaikkien tykkäysten kohde
Ootko meillä töissä?
ApEn ole kun olisin jo ottanut lopputilin jos joutuisin katselemaan sinun kaltaista uhriutujaa. Mikään ihmistyyppi ei ole niin rasittava kuin kaikesta valittava uhriutuja.
Taidat olla sitä ihmistyyppiä joka paistattelee itse pomon suosiossa ja työpaikkakiusaa. Ootko se joka hymyilee veemäistä hymyä epäadekvaatisti kun ap puhuu vai se joka käy pyytämässä lounaalle vain kaikkia muita työpaikan ihmisiä? Vai kenties se joka ei vastaa kun ap kysyy miten joku asia työpaikalla toimii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen harkinnut lähtöä heti ensimmäisen viikon jälkeen kun tajusin mitä työpaikalla on meneillään. En mennyt sinne hankkimaan mitään sydänystäviä, mutta en nyt ihan tätäkään osannut odottaa. Ap
Jos ainoa o gelma on aloittajan korvien välissä niin miksi pitää tuhota koko työyhteisö? Eikö järkevämpää olisi sopeutua työyhteisöön eikä vaatia työyhteisöä sopeutumaan aloittajaan?
Parempaa työilmapiiriä snne varmaan kaivataan. Mutta niin, ei työpäivä ole pelkkää kahvilla istumista. Töiden pitää sujua.
Mainostettiinko työhaastattelussa hyväksi työyhteisöksi ja millä sanoilla? Yritysmaailmassa niin sanottuja tiimipelaajia haetaan niihin pahimpien kiusaajien pesäkkeisiin. Tiimi -pelaajia tosiaan löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lumihiutale ahdistunut kun huomasi ettei olekaan kaiken keskipiste ja kaikkien tykkäysten kohde
Ootko meillä töissä?
ApEn ole kun olisin jo ottanut lopputilin jos joutuisin katselemaan sinun kaltaista uhriutujaa. Mikään ihmistyyppi ei ole niin rasittava kuin kaikesta valittava uhriutuja.
Taidat olla sitä ihmistyyppiä joka paistattelee itse pomon suosiossa ja työpaikkakiusaa. Ootko se joka hymyilee veemäistä hymyä epäadekvaatisti kun ap puhuu vai se joka käy pyytämässä lounaalle vain kaikkia muita työpaikan ihmisiä? Vai kenties se joka ei vastaa kun ap kysyy miten joku asia työpaikalla toimii?
Kouluttautumaton työkyvyttömyyseläkkeellä oleva on johtajana omassa yrityksessään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sairaaseen työyhteisöön kannata sopeutua. Ap sosiaalialalla riittää työpaikkoja eli lähde sassiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap pitäisi erottaa välittömästi.[/quot
Miksi?
Koska tulee kiusatuksi?Juuri siksi. Työyhteisö ei kaipaa tuollaisia luusereita jotka tulevat kiusatuiksi.
Jos joku on luuseri niin kiusaajat ja tässä tapauksessa myös esimies. Esimiehen tehtäviin kuuluu puuttua tuollaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväk... korjaan varhaiskasvatusyksikkö.
Ei ole päiväkoti, mutta sosiaalialalla ollaan naisvaltaisessa työyhteisössä.
Ap
Aaaaa.. yosos tes?
Tamperelaista päiväkoti meininkiä
Joissakin sote alan työpaikoissa on liian vähän töitä (tai sitten keskitytään täysin epäolennaisiin ja epäammattimaisiin asioihin, kuten juoruiluun), jolloin tuollaiset kieroudet ja lieveilmiöt pääsevät kasvamaan.
Joka tapauksessa, keskittymällä perustehtävääni olen itse selvinnyt naisvaltaisella sote alalla. En edes tiedä kaikkia kuppikuntien ajankohtaisia juttuja, enkä haluakaan tietää. Putkiaivoisesti ja positiivisesti jopa ajattelen, ettei niitä kuppikuntia omissa työpaikoissani juuri ole :)
M40+
hyi helvata minkälaisia ihmisiä on. Ja vielä niin monet, mukavaa esittävät! Onhan tuo sairasta. Ihmetellään miksi lapset pahoinpitelee toisiaan, no tekee sitä aikuisetkin, hienovaraisemmin.
Ei kai ole muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa työpaikkaa. Ei ihmisen psyyke kestä tuollaista. Mikään ihme että tässä maassa voidaan niin huonosti kun pers.häiriöisiä manipuloija sosiopaatteja niin paljon.
Itse en tajunnut lähteä ajoissa pois sairaasta työyhteisöstä.
Mielenterveys kärsi ja olin menettää työkykyni.
Vuoden olin sairaslomalla ja lopullinen toipuminen vei vuosia. En luota enää ihmisiin.
Nyt teen työtä jossa saan olla yksin ja voin hyvin.
En ole kun olisin jo ottanut lopputilin jos joutuisin katselemaan sinun kaltaista uhriutujaa. Mikään ihmistyyppi ei ole niin rasittava kuin kaikesta valittava uhriutuja.