Muita joilla käsien iho menee rikki talvella?
Varmaan nyt pakkasten takia kädet ovat parina viime päivänä muuttuneet hiekkapaperiksi. Nyt ne jopa halkeilevat. Olen yrittänyt perus käsivoidetta, mutta se ei oikeastaan imeydy. Mikä teillä auttaa halkeileviin käsiin? help
Kommentit (1705)
Käsien iho oli tosi kivulias ongelma yli 10 vuoden ajan talvisin. Rystyset meni verille kun laittoi kädet nyrkkiin. Lopetin muusta syystä gluteeniviljojen syömisen ja samassa parani iho.
Kotona ainakin mahdollisimman kosteuttava käsisaippua, yöksi nivea creme eli se peltipurkki ja hanskat. Riittävän paksut käsinet ulkona.
Mulla tuli just rusina housuun tätä ketjuu lukiessa...
Mistä näitä salaliittoteoreetikkoja oikein kumpuaa?
Liiiiiiigaliiiiiiiiiiisooooooooiiiiiiiiiiiiikaaaaaaaaa pyhäää kaaaannnabiiiiis
Ja en minä tykkää tästä asioiden jauhamisesta olen ihan kyllästynyt ja haluaisin jo käyttää energiaani muuhun kuin taustalla mieltä painaviin asioihin.
Kaikki eivät näytä ymmärtävän suomenkieltä.
Mikäs on AP:n ihanne ensitreffeistä?
On kivaa olla vammanen koska saan olla aito ja sellanen just ku haluan
Ehkä jo mainittukin jossain kohtaa ketjua, mutta hyvät hanskat ja riittävästi lämmintä päällä. Omat kädet alkaa jo päivässä mennä rikki, jos olen liian ohuilla hanskoilla liikenteessä. Talvella kintaat on ihan ehdottomat ja ei mitkään vuorelliset neulotut, vaan nahkakintaat tai kunnolla topatut keinokuituiset. Autoon tai julkisiin sitten vaikka rukkaset toisiksi hanskoiksi, jos tarvitsee piipertää jotain tarkkaa. Sisällä ei myöskään saisi palella liikaa, koska keho vähentää lämmön kiertoa käsiin ja taas iho kuivuu. Näillä konsteilla pystyn itse olemaan jopa päiviä rasvaamatta myös silloin, vaikka käsiä pesisi paljon saippualla. Tietysti keinot voi olla vaikeampia esim. sähkönhinnan ja käsidesin kanssa.