Muita joilla käsien iho menee rikki talvella?
Varmaan nyt pakkasten takia kädet ovat parina viime päivänä muuttuneet hiekkapaperiksi. Nyt ne jopa halkeilevat. Olen yrittänyt perus käsivoidetta, mutta se ei oikeastaan imeydy. Mikä teillä auttaa halkeileviin käsiin? help
Kommentit (1705)
Vierailija kirjoitti:
Suihkun jälkeen babyoilia. Puuvillakäsineet sitten yöksi. Kyllä on pehmoset kädet sen jälkeen.
Babyoil on tarkoitettu vauvoille niin kuin maito
Koita lanoliinia (nännivoide) löytyy perusmarketeista. Ainoa mikä auttaa minulla huulien rohtumiseen.
Extravoide auttaa huomattavasti ja käsistä tulee pehmeät.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee!!
kiinnosti kauheasti
Mulla menee ihan hajalle jatkuvasti
Atooppisen ihottuman omaavilla menee
Mulle tulee jatkuvasti jopa vertavuotavia kohtia käsiin. Ihoni on ohut ja kuivahko. Olen aina ollut hyväihoinen mutta kädet ovat rikki talvisin.
Kannattaa myös huolehtia, ettei ole yhtään nestehukkaa, eli juo mett/ mehua riittävästi. Kylmä ilma haihduttaa nestettä. Kummallista, mutta niin se on. Käsien liikuttelu ja hierominen. Tämä siis kaikkien rasvaustoimien lisäksi.
Niin ja kun tekee kotitöitä, niin aina hanskat käteen. Kangas tai kumihanskat. Selvitä myös että niistä hanskoista ei tule oireita (lateksi, nitriitti jne)
Mulla loppui ihon halkeilu kun aloin syödä kollageenia. Monet sanoo että kollageeni on humpuukia, mutta mulle se toimii. Muutenkin kannattaa syödä hyvin - monet naiset varsinkin ei syö kunnolla kun haluaa pysyä laihana, mutta silloin se ihokin hajoilee. Kunnon ruokaa siis.
Mun kädet on taas ihan paskana