Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joilla käsien iho menee rikki talvella?

Vierailija
23.11.2022 |

Varmaan nyt pakkasten takia kädet ovat parina viime päivänä muuttuneet hiekkapaperiksi. Nyt ne jopa halkeilevat. Olen yrittänyt perus käsivoidetta, mutta se ei oikeastaan imeydy. Mikä teillä auttaa halkeileviin käsiin? help

Kommentit (1705)

Vierailija
41/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin lämpimämpään ilmastoon. Edes mikään määrä rasvaa tai puuvillakäsineitä ei auttanut. Nykyään ei tarvitse käyttää edes perusvoidetta. Atoopikkoja olemme.

Vierailija
42/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-vitaamivoide on ihan ok, mutta kallista.

Jatkuvaa kuivuutta et sillä myöskään saa parannettua.

Kuiviin ihokohtiin kannattaa käyttää noita kosteusvoidetta esim Dermosililta.

Kankainen käsipyyhe ja kumihanskat on myös hyviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norwegian formula tai sos repair

Vierailija
44/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nivea soft. Paras voide kaikkeen. Käsille, karsvoille ja kuivuneille nenän limakalvoille. Parempi kuin joku bepanthen. Ensin ihon kastelu vedellä kuivaus ja rasvaus heti.

Ei todellakaan riitä verille kuivuville käsille.

Riittää. Itsellänikin on iho halkeillut kämmenselistä niin, että on kirvellyt ja jopa verta tullut.

Kaikkein huonoimpia on orionin perusvoiteet. Niissä ei ole mitään hoitavaa. Nivea softissa on e-vitamiini ja jojobaöljy.

No kun ei riitä. :D Sinun kokemus ei ole sama kuin kaikille muille yleispätevä ohje. Ihme, että se pitää erikseen todeta.

Vierailija
45/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene mulla kädet rikki talvella. Hoidan käsieni ihoa tehokkaalla käsirasvalla.

Mikä mahtaa olla tehokas käsirasva?

Tällä dermosililla olen pärjännyt: https://t.ly/1tgf Ei ole kädet halkeilleet tai olleet kuivana.

Joo ei todellakaan auta tuollainen minulle :D

T: se jolla auttaa vain kortison

Minulla ei edes kahden viikon kortisonikuurikaan auta. Mikä neuvoksi?

En tiedä mitä kaikkea olet jo kokeillut?

Minulla täytyy olla talviaikaan tarkempi ruokavalio ja elintavat erityisen hyvin kunnossa, ja päälle ongelmakohtiin (kuten kädet) kortison ja välillä valohoito.

Vierailija
46/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsivoidetta paksu kerros monta kertaa päivässä,  ja yöksi rasvaisempaa. Jos ei riitä, aina tuplakäsirasvat eli hyvin imeytyvää päivän voidetta ensin alle ja päälle sitä yön rasvaisempaa voidetta. Jos ei riitä, yöksi lisäksi puuvillahanskat. Jos ei riitä, yöksi puuvillahanskojen päälle vielä muoviset kertakäyttöhanskat.

Sopivat rasvat sitten vaihtelevat, esim. itse pystyn käyttämään body shopin käsirasvoja. Mutta osa ei tykkää niiden hajusteista ja jos kädet ovat jo ehtineet mennä liian pahaksi, ne saattaa kirvellä ja ärsyttää herkemmin.

Body Shopin käsivoiteet on itseasiassa harvoja, joilla säännöllisellä käytöllä saisi kädet pehmeiksi, mutta se tuoksu todella voimakas. Jos on hajusteherkkä tai migreenikko, en suosittele.

Vierailija
47/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

O'keeffes Working hands toimii monella.

Se toimi viime talvena, kun Bepanthen ei toiminut enää. Myös Nivea sinisessä peltirasiassa on hyvä, rasvainen voide.

Vierailija
48/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene mulla kädet rikki talvella. Hoidan käsieni ihoa tehokkaalla käsirasvalla.

Mikä mahtaa olla tehokas käsirasva?

Tällä dermosililla olen pärjännyt: https://t.ly/1tgf Ei ole kädet halkeilleet tai olleet kuivana.

Joo ei todellakaan auta tuollainen minulle :D

T: se jolla auttaa vain kortison

Aina huvittaa kun joku tulee tällaisessa ketjussa kehumaan että hän on löytänyt parhaan tuotteen ikinä vaivaan x. Ja sitten se tehokas tuote on sellainen joka saa vaikkapa sen oikeasti iho-ongelmaisen ihon syyhyämään kahta kauhemmin ja lehahtamaan tulipunaiseksi paukamille. Jos dermosil auttaa niin tuskin on ikinä ollut vaikkapa siinä tilanteessa kun kuivuuden takia rystysten päälle tulee sellaiset isot poikittaiset halkeamat, jotka poksahtaa auki aina käsienpesun jälkeen ja alkaa vuotamaan verta.

Vierailija
49/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutettiin lämpimämpään ilmastoon. Edes mikään määrä rasvaa tai puuvillakäsineitä ei auttanut. Nykyään ei tarvitse käyttää edes perusvoidetta. Atoopikkoja olemme.

Joo sopiva ilmasto on ainoa mikä oikeasti auttaa, kaikki muu on vain tekohengitystä jonka avulla jotenkin pärjäilee.

Vierailija
50/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvaa esim kookosrasvalla pari kertaa putkeen päivässä ja pysyy muuten pehmosina. :) voin luvata

Tarkoitatko kookosöljyä? Vai mitä rasvaa?

Vierailija
51/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoita margariiniä ja sokeria keskenään (taloussokeri). Kuori kädet sitten tuolla seoksella tai pitäisikö sanoa tökötillä ja huuhtele hyvin. Auttaa kuorimaan karheimmat kohdat pois, mutta varo hieromasta liikaa haljenneisiin kohtiin koska muuten kätesi ovat vaan verisemmät.

Vierailija
52/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvaa esim kookosrasvalla pari kertaa putkeen päivässä ja pysyy muuten pehmosina. :) voin luvata

Tarkoitatko kookosöljyä? Vai mitä rasvaa?

Keiju voirasvaa (sininen)

Vierailija
53/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nivea soft. Paras voide kaikkeen. Käsille, karsvoille ja kuivuneille nenän limakalvoille. Parempi kuin joku bepanthen. Ensin ihon kastelu vedellä kuivaus ja rasvaus heti.

Ei todellakaan riitä verille kuivuville käsille.

Riittää. Itsellänikin on iho halkeillut kämmenselistä niin, että on kirvellyt ja jopa verta tullut.

Kaikkein huonoimpia on orionin perusvoiteet. Niissä ei ole mitään hoitavaa. Nivea softissa on e-vitamiini ja jojobaöljy.

No kun ei riitä. :D Sinun kokemus ei ole sama kuin kaikille muille yleispätevä ohje. Ihme, että se pitää erikseen todeta.

Ei riitä mullakaan näin pakkasilla enää niin vaihdan johonkin tuhdimpaan.

Koetan nyt Laponie of Scandinavian käsivoidetta testinä. Saa nähdä kuin käy. Ainakaan ei ole hajusteita.

Vierailija
54/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos iho on punainen, turvotusta ja halkeilua, kokeile suolavesikylpyjä ja -hauteita. Ainoa, joka on mulla auttanut silloin kun kortisonikaan ei. Tulehtunut iho ei millään perusrasvalla parane.

Vierailija
55/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös käsisaippualla on väliä. Dove on hyvä käsisaippua. Itse luotan ihan marketin doveen ja nivea rasvoihin. Kuiva ja kutiseva iho on talvipakkasilla. Ennen oli pahempi, kun ei tiennyt noista tuotteista miten hyvät on.

Vierailija
56/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dermosil Teho toimii itsellä

Vierailija
57/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perinteinen Tummeli kannattaa ottaa kokeiluun. Sitä saa ainakin Tokmannilta, tai sai ainakin silloin, kun minä tarvitsin hyvää rasvaa kantapäihin.

Vierailija
58/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt hanskoja (apteekista)

Vierailija
59/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekoita margariiniä ja sokeria keskenään (taloussokeri). Kuori kädet sitten tuolla seoksella tai pitäisikö sanoa tökötillä ja huuhtele hyvin. Auttaa kuorimaan karheimmat kohdat pois, mutta varo hieromasta liikaa haljenneisiin kohtiin koska muuten kätesi ovat vaan verisemmät.

Kuoriminen oli muuten hyvä vinkki, sitähän kasvoillekin ihonhoidon puolella suositellaan, että pääsisi kuolleista ihosoluista eroon ja voiteet imeytyisi paremmin. Kuivissa käsissä se valkea hilseilevä iho on ihan silminnähtävää, mutta liian huonokuntoisiin käsiin ei kannata ehkä tosiaan kokeilla. Oliiviöljystä saa myös hyvän rasvan siihen kuorintaan.

Vierailija
60/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankostutin ja kumihanskat yöksi