Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joilla käsien iho menee rikki talvella?

Vierailija
23.11.2022 |

Varmaan nyt pakkasten takia kädet ovat parina viime päivänä muuttuneet hiekkapaperiksi. Nyt ne jopa halkeilevat. Olen yrittänyt perus käsivoidetta, mutta se ei oikeastaan imeydy. Mikä teillä auttaa halkeileviin käsiin? help

Kommentit (1705)

Vierailija
21/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankostutin

Vierailija
22/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Mikään ei auta. Tai auttaisi - käsien pesemättä jättäminen, mutta se on mahdotonta ja kaiken lisäksi olen työssä jossa pitää käsitellä ruokaa niin käsien peseminen usein on pakollista. Mitkään rasvat tai voiteet ei auta, saatan pahimpina kausina heräillä yöllä rasvaamaan käsiä kun kutittaa niin paljon ja heti aamulla ekan käsienpesun jälkeen iho on taas tismalleen samassa kunnossa kuin ennen rasvailuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaa esim kookosrasvalla pari kertaa putkeen päivässä ja pysyy muuten pehmosina. :) voin luvata

Vierailija
24/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kilpirauhasen vajaatoiminta?

Olisko vaan usein toistuva käsien peseminen, jonka ammatti vaatii tai ulkona oleminen ilman hansikkaita? Ei se automaattisesti ole kyse sairaudesta, että kädet kuivuu ilmojen viilentyessä. Normaalia.

Vierailija
25/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipolan (apteekista) toimii meillä miehen käsiin jotka ovat kuin hiekkapaperia ja halkeilevat. Tekee töitä ulkona ja suurimman osan päivästä ilman hanskoja. Käytän itsekin. Laitan yöksi. Päivällä sit kevyempää rasvaa joka ei tahmaa paikkoja.

Vierailija
26/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaista voidetta käsiin yöksi oikein paksu kerros ja puuvillakäsineet käteen, muuta neuvoa ei heru.

Vierailija
27/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvaus, rasvaus, rasvaus. Kokeile jotain muuta voidetta jos imeytyisi paremmin. Yöksi laitat sitten kunnon kerroksen rasvaa ja puuvillahansikkaat käsiin. Mulla oli kerran kädet liiallisen pesemisen vuoksi niin kuivat, että verta valui ihon rakosista.

Mulla on taas ollut sieltä syyskuun lopusta asti tuo tilanne, että kädet on verillä ellen käytä iltaisin kortisonia.

Toukokuussa sitten taas ehkä helpottaa!

Enkä pese liikaa.

Vierailija
28/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

O'keeffes Working hands toimii monella.

Vierailija
29/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaus, rasvaus, rasvaus!!!!

Vierailija
30/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertakäyttökäsineet yöksi. Apteekista sain neuvon ja toimii. Aiemmin olen minäkin puuvillakäsineitä pitänyt, kertakäyttöhanskoilla parempi tulos, vaikka kädet joutuukin aamulla pesemään saippualla. Lisäksi muista rasvata, rasvata ja rasvata!!!!

Missä sellaisia puuvillakäsineitä myydään?

Apteekissa. Mutta olen kyllä nähnyt Tokmannillakin siivousosastolla, olikohan Sini-siivoustuotemerkkisiä. Puuvillahanska ja päälle tarpeen mukaan tosiaan vielä muovihanska. Etenkin yöllä kannattaa pitää muovi lisäksi, jos on tosi tujua käsivoidetta, joka tulee puuvillan läpi.

Vierailija
31/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nivea soft. Paras voide kaikkeen. Käsille, karsvoille ja kuivuneille nenän limakalvoille. Parempi kuin joku bepanthen. Ensin ihon kastelu vedellä kuivaus ja rasvaus heti.

Ei todellakaan riitä verille kuivuville käsille.

Riittää. Itsellänikin on iho halkeillut kämmenselistä niin, että on kirvellyt ja jopa verta tullut.

Kaikkein huonoimpia on orionin perusvoiteet. Niissä ei ole mitään hoitavaa. Nivea softissa on e-vitamiini ja jojobaöljy.

Vierailija
32/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä dermosililla olen pärjännyt: https://t.ly/1tgf Ei ole kädet halkeilleet tai olleet kuivana.

Useampi suositus tässä ketjussa, täytyy kokeilla tätä.

Vierailija
33/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsivoidetta paksu kerros monta kertaa päivässä,  ja yöksi rasvaisempaa. Jos ei riitä, aina tuplakäsirasvat eli hyvin imeytyvää päivän voidetta ensin alle ja päälle sitä yön rasvaisempaa voidetta. Jos ei riitä, yöksi lisäksi puuvillahanskat. Jos ei riitä, yöksi puuvillahanskojen päälle vielä muoviset kertakäyttöhanskat.

Sopivat rasvat sitten vaihtelevat, esim. itse pystyn käyttämään body shopin käsirasvoja. Mutta osa ei tykkää niiden hajusteista ja jos kädet ovat jo ehtineet mennä liian pahaksi, ne saattaa kirvellä ja ärsyttää herkemmin.

Vierailija
34/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kilpirauhasen vajaatoiminta?

Joka ilmenee pelkästään käsien kuivumisena talvisin? 🙄

Vierailija
35/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa, jos D-vitamiinin ja kalaöljykapselin syönnistä olisi apua. Nehän hyödyttävät paljoon muuhunkin.

Vierailija
36/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut kumihanskat älyttömmän tehokkaiksi

Vierailija
37/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjalainen käsivoide on tuohon parasta. Imeytyy hyvin eikä tuoksu. En oo varma löytyykö apteekeista, mutta ainakin Tokmannin tyyppisistä yleensä löytyy.

Vierailija
38/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivea joko rasva tai se 48 h rich moisturiser.

Kokeile mikä sinulle sopii.

Vierailija
39/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaseliini kaikista halvin ja kestää kuukauden

Vierailija
40/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Mikään ei auta. Tai auttaisi - käsien pesemättä jättäminen, mutta se on mahdotonta ja kaiken lisäksi olen työssä jossa pitää käsitellä ruokaa niin käsien peseminen usein on pakollista. Mitkään rasvat tai voiteet ei auta, saatan pahimpina kausina heräillä yöllä rasvaamaan käsiä kun kutittaa niin paljon ja heti aamulla ekan käsienpesun jälkeen iho on taas tismalleen samassa kunnossa kuin ennen rasvailuja.

Täysin sama homma minulla. :(