Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joilla käsien iho menee rikki talvella?

Vierailija
23.11.2022 |

Varmaan nyt pakkasten takia kädet ovat parina viime päivänä muuttuneet hiekkapaperiksi. Nyt ne jopa halkeilevat. Olen yrittänyt perus käsivoidetta, mutta se ei oikeastaan imeydy. Mikä teillä auttaa halkeileviin käsiin? help

Kommentit (1705)

Vierailija
501/1705 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista, että D-vitamiiniarvosi ja varastorauta (ferritiini) ovat hyvällä tasolla (verinäytteestä). Tähän asti joka talvi haavoille auenneet sormenpäät ja sormien nivelet ovat toistaiseksi nyt pysyneet terveinä, kun sain nuo korjattua. Toki riittävät määrät D-vitamiinia ja rautaa ovat muutenkin monella tapaa kehon ja mielen normaalia toimintaa ylläpitäviä. Mutta näkyvin vaikutus on tosiaan se, että iho on ehjä, ekaa kertaa moneen vuoteen, vaikka on ollut pakkastakin jo. En ole ihmeemmin joutunut käsivoiteitakaan nyt käyttämään, vaikka aiemmin on mennyt suunnilleen tuubi viikossa (ja silti on ollut iho halki vereslihalle asti melkein joka sormesta).

Vierailija
502/1705 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sana: dermosil

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1705 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso millä sä sun kädet peset. Jos saippuassa on SLS:ää (sulfaattia) niin se kuivattaa käsiä tosi paljon vaikka saippuaa markkinoitaisiinkin kosteuttavana. Sulfaatti saa saippuan vaahtoutumaan.

Moni ostaa vaikka mitä rasvoja, mutta ei ymmärrä että pesee liian voimakkailla tuotteilla (esim kasvojakin).

Vierailija
504/1705 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei mene

Vierailija
505/1705 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vidsku + rasva auttaa huomattavasti

Vierailija
506/1705 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varatkaa jo se parafiinihoito käsille kosmetologilta! Auttaa👌🏼

Mitä se muka auttaa?

Vierailija
507/1705 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsirasva auttaa 😂

Vierailija
508/1705 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan hajalla!

Ok 😎

Vierailija
509/1705 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei mene, koska hoidan niitä rasvalla.

Vierailija
510/1705 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertakäyttökäsineet yöksi. Apteekista sain neuvon ja toimii. Aiemmin olen minäkin puuvillakäsineitä pitänyt, kertakäyttöhanskoilla parempi tulos, vaikka kädet joutuukin aamulla pesemään saippualla. Lisäksi muista rasvata, rasvata ja rasvata!!!!

Missä sellaisia puuvillakäsineitä myydään?

Tavan marketeissa myydään siivoustavaroiden seassa puuvillakäsineitä, joita käytetään kumihanskojen alla enemmässä ihon kosteutta. Katso tarkkaan hanskojen koko, ne tuntuvat joskus olevan kokomerkintää pienemmät.

Vierailija
511/1705 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utarevoide eli Tummeli. On hyvä voide mutta tuoksu ei ole miellyttävä, lisäksi se on halpaa.

Vierailija
512/1705 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida rasvalla

Vierailija
513/1705 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Utarevoide eli Tummeli. On hyvä voide mutta tuoksu ei ole miellyttävä, lisäksi se on halpaa.

Ja sitten haisee kädet samalle kuin peräkamaripoikien huoneet ja roskikset. Kiitos ei.

Vierailija
514/1705 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasva + kumihanskat niin menee kuntoon

Vierailija
515/1705 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen atoopikko ja tosi allerginen monille asioille, esim. siitepölyallergiat, ruoka-aineallergiat, kumi- ja lateksiallergia, monikemikaaliyliherkkyys. Ennen iho oireili jatkuvasti jostain ja kärsin kamalasta käsi-ihottumasta ja kuivuudesta, iho vuorotellen täynnä visvarakkuloita tai halkeili kuivuuttaan. Juoksin lääkäriltä toiselle eikä mitkään määrätyt voiteet tai kortisonit auttaneet juuri nimeksikään, usein vain pahensivat!

Aloin sitten itse katsomaan tarkemmin, että mitä sitä oikein tuli iholle ja käsiin laitettua. Kaikkien kokeilujen jälkeen huomasin, että ainoastaan täysin hajusteettomat, väriaineettomat ja parabeenittomat (ts. säilöntäaineettomat) tuotteet kävivät iholleni. Ja että ihoni kaipasi kosteutusta, ei paksuja rasvakerroksia. Iho on yksi iso elin ja sen pitää hengittää. Paksut rasvat tukkivat ihoa, eikä juurikaan kosteuta. Eli käsisaippua, suihkusaippua, kasvovoiteet ym. kaikki vaihdoin hajusteettomiin, väriaineettomiin ja parabeenittomiin tuotteisiin.

Ja ne kädet: itse olen käyttänyt jo vuosia Pirkan herkän ihon nestesaippuaa tai LV:n biohajoavaa saippuaa. Käsirasvana Acon Hand Rich Cream (vaaleanpunainen puteli, apteekissa myydään). Ja niitä käsiä pitää oikeasti rasvata usein, käytännössä suurin piirtein aina sen jälkeen kun olet kädet pessyt ja tietenkin yöksi rasvaa käsiin. Myös suihkun jälkeen rasvaan koko kroppani, eikä ole enää kutiseva ja kiristelevä iho. Voi öisin nukkua eikä raapia itseään hengiltä :D Vartalolle käytän ihan Erisanin hajusteeton kosteusemulsio, joka nimenomaan kosteuttaa eikä jätä paksua, hikoiluttavaa kalvoa iholle. Apteekin perusvoiteissa on usein parabeeneja, jotka ainakin itselläni vain lisäsivät iho-oireita.

Jatkuva rasvaaminen voi olla puuduttavaa, mutta kun kärsivällisesti tätä jaksaa tehdä niin iho kiittää. Hoidan ihoani myös kesällä eli rasvaan suihkun jälkeen ja yöksi laitan käsirasvaa. Olen huomannut, että kun ihoa jaksaa hoitaa säännöllisesti ympäri vuoden, se pysyy kunnossa myös talvella ilman vippaskonsteja. Tuo mitä muutkin sanovat, että hansikkaat käteen ilmojen viilettyä on myös tehokas keino käsien kuivumista vastaan.

Vierailija
516/1705 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene mulla kädet rikki talvella. Hoidan käsieni ihoa tehokkaalla käsirasvalla.

Mikä mahtaa olla tehokas käsirasva?

Tällä dermosililla olen pärjännyt: https://t.ly/1tgf Ei ole kädet halkeilleet tai olleet kuivana.

Kai se on pakko laittaa testiin kun jo useampi on tätä suositellut.

Vierailija
517/1705 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten iho on karkeampi ja paksumpi, jonka vuoksi minulla ei ole ongelmia :-)

Vierailija
518/1705 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on atooppinen iho

Vierailija
519/1705 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä atooppinen iho

Ei varmasti ole

Vierailija
520/1705 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dermalogin ja rasvainen, paksu voide auttaa ensihätään.