Rahat ei riitä millään
Olen kolmen lapsen yksinhuoltaja ja tähän asti oon ollut ihminen joka on pystynyt elättämään itsensä ja lapsensa. Lasten isä ei osallistu lasten elämään millään lailla, vaan päätti lähteä kun perhe-elämä esti häntä toteuttamasta itseään. Nyt ruuan hinta on noussut, sähkön hinta on noussut, bensan hinta on noussut ja viimeisimpänä lainan korot nousivat huimasti. En tiedä mistä revin rahat laskuihin ja lasten ruokaan, vaatteisiin ym. Itku meinaa tulla kun tajuan että ollaan yhtäkkiä tiputtu johonkin mustaan aukkoon eikä ole mitään poispääsyä.
Kommentit (104)
Kävikö edes mielessä kun teit kolme lastaa, että voit joutua yksinkin heistä vastuuseen? Mistä minä olisin voinut tietää. No mistäköhän? Oli vaan liian kiire toteuttaa sitä unelmaa ja hups unohtui ne elämän pienet realiteetit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinnat nousseet hurjasti. Pikapäätös olisi pitänyt tehdä lapsilisien ja elatusmaksujen nostosta.
Hallitus ei on tehnyt mitään suomalaisten hyvinvoinnin eteen tässä kriisissä. Veroja maksetaan, rahaa on, mutta minne ne rahat menee?
Valtio ei ole kenellekään mitään velkaa. Suomi on hölmölä, jossa esim pienituloinen kuvittelee, että hänellä on jokin ihme oikeus keskituloisen elämään.
Valtio ne päättäjät on hölmöjä, jotka repii suomalaisilta älyttömät verot kaikesta ja ne rahat vain jonnekin valuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ei ymmärrä,että joidenkin täytyy pitää autoa. Jos asut maaseudulla niin auto on oltava.
Asun maalla, eikä minulla ole autoa. Teen etätöitä. Kauppaan on 500m. Ja posti tuo pihaan ihan sen minkä tarviit. Pankkiasiatkin hoituu netissä. Taksilla ja sillä paljon parjatulla ei julkisella liikenteellä pääset kyllä sinne terveyskeskukseen. Sitä autoa vaan pidetään niin itsestään selvänä, eikä edes suostuta miettimään mitään muita vaihtoehtoja. Joo joo on lapsia, joita pitää kuskata harrastuksiiin, jne. Ne on niitä omia henkilökohtaisia arvovalinta. Turpa kiinni ja lopettakaa se koko ajan jatkuva valitus. Itseppä olette petinne petaneet.
Eipä olla itse pedattu. On kouluttauduttu ja tehty töitä. Sitten täysin itsestä riippumattomista syistä muut tahot päättävät nostaa hintoja niin, että on aivan mahdotonta maksaa laskuja, vaikka aikaisemmin on ollut mahdollisuus säästääkin.
Oletko oikeasti niin lapsellinen, että kuvittelit hyvin aikojen olevan ikuiseksi ajoiksi ansaittuja? Historialla on tapana toistaa itseään. Ihmisten aivoista on vaan poistettu kokonaan historian oppiminen.
Olet provo! Jokainen voi katsoa kelan sivu paljonko yksinhuoltaja äiti saa3 lapsesta lapsinlisiä plus.yksinhuoltaja lisät.Netistä löytyy myös valtion elatusmaksujen ennakko mitä sen on 3 lapsesta,siloin kun elatusvelvolinen ei maksa elatusmaksuja,saa valtiolta elstusmaksua..Se Maksetan tilille joka kuun 10 päivä,lapsinlisät jokakun 25 päivänä.Mihin ne rahat käytät? Omistusasuntoonkin saa asumistukea.
Vie lapet lastenkotiin niin kunta elättää ne. Minut äitini vei lastenkotiin 8 vuotiaana koska ei pystynyt elättämään.
Liian isot menot suhteessa tuloihin. Sitä se tarkoittaa jos rahat ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Hinnat nousseet hurjasti. Pikapäätös olisi pitänyt tehdä lapsilisien ja elatusmaksujen nostosta.
Hallitus ei on tehnyt mitään suomalaisten hyvinvoinnin eteen tässä kriisissä. Veroja maksetaan, rahaa on, mutta minne ne rahat menee?
No, yhäti paisuva joukko hallinnossa ja arvaa kuka niille palkat maksaa. Väkisin ottavat jokaisesta leipämurustakin. Niiden palkat ja palkkiot sidottu indeksiin ja nousevat automaattisesti. Niitä on noin miljoona, eivätkä tuota hyödyllistä mitään. Tehkäähän orjat minimillä ja allekin, töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ei ymmärrä,että joidenkin täytyy pitää autoa. Jos asut maaseudulla niin auto on oltava.
Asun maalla, eikä minulla ole autoa. Teen etätöitä. Kauppaan on 500m. Ja posti tuo pihaan ihan sen minkä tarviit. Pankkiasiatkin hoituu netissä. Taksilla ja sillä paljon parjatulla ei julkisella liikenteellä pääset kyllä sinne terveyskeskukseen.
Sanotko noin sille työntekijällekin, joka tuo tilauksesi kotiin?
"Miksi tarvitset autoa, kun voisit kävellen tuoda ja repussa kantaen kaikki nettiostokseni?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtio ei ole kenellekään mitään velkaa. Suomi on hölmölä, jossa esim pienituloinen kuvittelee, että hänellä on jokin ihme oikeus keskituloisen elämään.
Valtio ne päättäjät on hölmöjä, jotka repii suomalaisilta älyttömät verot kaikesta ja ne rahat vain jonnekin valuvat.
Millainen kansa, sellaiset päättäjät. Piiloudut raukkamaisesti päättäjien taakse ja otat heidät kilveksi, kun olet itse ryssinyt asiasi totaalisesti. Seisot piiska kourassa valtion selän takana vaatimassa paljon tekemättä itse mitään.
Vierailija kirjoitti:
Liian isot menot suhteessa tuloihin. Sitä se tarkoittaa jos rahat ei riitä.
Jos sinulla olisi tuloja 200 euroa kuussa, niin sillä pystyisit elättämään itsesi eivätkä kulut nousisi koskaan sitä isommiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen kansa, sellaiset päättäjät. Piiloudut raukkamaisesti päättäjien taakse ja otat heidät kilveksi, kun olet itse ryssinyt asiasi totaalisesti. Seisot piiska kourassa valtion selän takana vaatimassa paljon tekemättä itse mitään.
Etköhän sinäkin kuulu tähän kansaan, joten syyttäkäämme sinua väärien päättäjien valitsemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haet elareihin korotusta, koska lasten kustannukset ovat nousseet.
Yllättävää että naisilta tykkäyksiä keräävä kommentti on kehotus mennä jälleen miehen rahapussille
Lapset syö, ruoka kallistuu, joten ihan on luontevaa, että isä maksaa enemmän, että on lapsilla mitä syödä. Niin me parisuhteessa olevatkin tehdään.
Pariskunta kirjoitti:
Kyllä pärjää kun karsii ylimääräiset jutut pois. Itse vaihdoin auton polkupyörään ja rahaa säästyy 200 euroa kuukaudessa kun ei aja autolla eikä osta bensaa. kauppareissu tehdään pyörällä eikä autolla. Sitten ruokaa tehdään isompi satsi kerralla ja sitä syödään vielä seuraavana päivänä. Vihannekset ja peruna on kohtuu halpaa vieläkin. ruokalistan suunnitelussa pitää käyttää aivoja niin kyllä rahaa säästyy. Kaikki lehti tilaukset kannattaa lopettaa heti.
Myy myös ylimääräisiä tavaroita mitä et tarvii ja joita lojuu varastossa. Me tehtiin niin ja saatiin niistä 1600 euroa. Yllättävästi sitä rahaa säästyy kun ei osta turhaa tavaraa.
mitäs kun kaikki ylimääräinen on karsittu jo muutenkin pois? Kaikki mahdolliset tarjoukset käytetään ja edulliset ruoka tarpeet jo käytössä? Ei ole mitään ylimääräistä myytävää kun ei ole ostettu mitään turhaa kun sitä rahaa ei aina ole tarpeellisiinkaan. Ei siinä paljon aivojen käyttö auta kun on köyhä jo valmiiksi. Tyhjästä on paha nyhjäistä
Teen töitä yli 100h/vko. Rahat riittävät niillä joilla ei ole aikaa tuhlata.
Ei riitäkään. Siksi(kään) en ole osallistunut liikakansoittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun maalla, eikä minulla ole autoa. Teen etätöitä. Kauppaan on 500m. Ja posti tuo pihaan ihan sen minkä tarviit. Pankkiasiatkin hoituu netissä. Taksilla ja sillä paljon parjatulla ei julkisella liikenteellä pääset kyllä sinne terveyskeskukseen. Sitä autoa vaan pidetään niin itsestään selvänä, eikä edes suostuta miettimään mitään muita vaihtoehtoja. Joo joo on lapsia, joita pitää kuskata harrastuksiiin, jne. Ne on niitä omia henkilökohtaisia arvovalinta. Turpa kiinni ja lopettakaa se koko ajan jatkuva valitus. Itseppä olette petinne petaneet.
Eipä olla itse pedattu. On kouluttauduttu ja tehty töitä. Sitten täysin itsestä riippumattomista syistä muut tahot päättävät nostaa hintoja niin, että on aivan mahdotonta maksaa laskuja, vaikka aikaisemmin on ollut mahdollisuus säästääkin.
Kuinka paljon olet esim aiemmin miettinyt kotisi energiatehokkuutta? Jos olet sitä miettinyt sinulla ei pitäisi olla mitään hätää selvitä sähkölaskuistasi.
Vielä on olemassa biomassaa jota ei ole muutettu ihmisiksi. Sen hintaa pitäisi laskea jotta olisi varaa lisätä ihmismassaa.
Käsi ylös kaikki, jotka esim. 15 vuotta sitten arvasi, että joskus tulee tämmönen tilanne, että palkka ei enää riitä normaaliin elämiseen? Mulla toistaiseksi riittää, mutta ei tässä kauheesti tartte hintojen enää nousta, kun alkaa hikoiluttaa. Mulla ei edes ole kovin korkea elintaso noin yleisellä mittapuulla, vanha&pieni talo ja vanha auto, eikä kukaan harrasta mitään kallista, mutta vähän mietityttää. Onneksi ei oo maksimimäärää lainaa (oltaisi saatu liki 100 000 kuin mitä otettiin) ja talon kulut on pienet.
Vierailija kirjoitti:
Pariskunta kirjoitti:
Kyllä pärjää kun karsii ylimääräiset jutut pois. Itse vaihdoin auton polkupyörään ja rahaa säästyy 200 euroa kuukaudessa kun ei aja autolla eikä osta bensaa. kauppareissu tehdään pyörällä eikä autolla. Sitten ruokaa tehdään isompi satsi kerralla ja sitä syödään vielä seuraavana päivänä. Vihannekset ja peruna on kohtuu halpaa vieläkin. ruokalistan suunnitelussa pitää käyttää aivoja niin kyllä rahaa säästyy. Kaikki lehti tilaukset kannattaa lopettaa heti.
Myy myös ylimääräisiä tavaroita mitä et tarvii ja joita lojuu varastossa. Me tehtiin niin ja saatiin niistä 1600 euroa. Yllättävästi sitä rahaa säästyy kun ei osta turhaa tavaraa.
Niin minäkin olen säästänyt tuhansia, kun en ottanut satojentuhansien velkaa, tehnyt lapsia enemmän kuin minin minulla on varaa, enkä ole ostanut sitä autoa.
Mitä ihmeen sitä autoa? Eikö voi vain sanoa, että et ole ostanut autoa. Onko suomen kieleen tullut joku määräävä the-artikkeli, kun joka paikkaan pitää tunkea sitä ja sen, aaargh.
Ihan sivusta vaan, että ei se perhe-elämä estä toteuttamasta itseään, mutta todella usein se toinen aikuinen estää.