Jouluaattona selvinpäin? Oletko?
Kommentit (49)
Annan lapsille aina raittiin joulun, eli juon kaikki viinat itse. Siis en ole.
Todellakin olen selvinpäin. Omaan jouluun ei ole koskaan kuulunut alkoholi, mitä nyt punaviinilasi ruuan kanssa ehkä. Aina ei sekään maistu.
Otan jouluna illallisen kanssa viiniä, saunassa kaljan, illalla alkoholipitoista glögiä/hehkuviiniä ja kahvin kanssa kermalikööriä. Ei siitä känniin tule, mutta ei toki ihan täysin selvänäkään pysy. Semmoinen mukava pieni hiprakka korkeintaan.
Olen koko joulun selvinpäin. Paras joulutunnelma tulee ilman väkijuomia ja muita liuottimia.
Jouluna juon lasillisen kuohuviiniä aperitiiviksi ja pari lasillista punkkua jouluaterian kanssa. Ei siitä humalaan tule, kun hitaasti nauttii.
Juon ehkä pullollisen viiniä. Kuten joka viikonloppu. Ei joulu sitä muuksi muuta.
N54
En juo ikinä. Saan migreenin pienestäkin määrästä alkoholia. En joisi, vaikka en saisi migreeniä, koska en pidä mitään alkoholipitoista juomaa hyvän makuisena. Muutenkin arvostan sitä, että ollaan humaltumatta ja nautitaan elämästä sellaisenaan.
Vierailija kirjoitti:
En juo ikinä. Saan migreenin pienestäkin määrästä alkoholia. En joisi, vaikka en saisi migreeniä, koska en pidä mitään alkoholipitoista juomaa hyvän makuisena. Muutenkin arvostan sitä, että ollaan humaltumatta ja nautitaan elämästä sellaisenaan.
Minä taas juon jos siltä tuntuu kun alkoholi ei aiheuta minulle (onneksi) migreeniä. En joisi jos aiheuttaisi migreeniä, mutta pidän kyllä tiettyjen alkoholijuomien mausta. Arvostan sitä, että jokainen toimii niinkuin parhaaksi näkee alkoholin käyttönsä kanssa ja elämä voi olla ihan hyvää niin alkoholilla kuin ilmankin. Kukin tavallaan.
Todennäköisesti. En ole miettinyt tätä kun en yleensäkään mieti juomista.
Missähän täällä olis Alko? Oon vasta kuudetta vuotta asunut tässä kaupungissa.
Sen tiedän että joku räkälä on naapuritalossa 40 metrin päässä.
Jos jotain pientä tarjotaan eikä tartte ajaa, saatan ottaa jotain tai olla ottamatta, riippuu fiiliksestä.
Meillä on aikuisten joulu, joten viini ruoan ja juustojen kanssa, terästetty glögi ja munatoti kuuluvat aattoon.
Joulu on asten juhla Jeesuksen syntymän kunniaksi.En ikinä unohda surullisia lapsuuden jouluja kun isä kännissä koikkeroi ja me lapset pelättiin kamalasti.,
Semiselvänä eli olutta saunassa ja ruoan kanssa - Schlenkerlan savuolut sopii hyvin yhteen suomalaisen joulupöydän kanssa. Terästettyä glögiä tai rommitotia myös.
Ei enää näin reilusti yli kolmekymppisenä. Jos kaksvitosena oli krapulat sellaisia, ettei sängystä päässyt ylös ja oli monta päivää masentunut olo juomisen jälkeen, niin en uskalla ajatella millaisia olisivat nyt. Hauskuutta kestää vähemmän aikaa siihen monen päivän kärsimiseen verrattuna. No jotkut kestää viinaa paremmin.
Olen töissä joulun, mutta kun vapaat alkavat niin korkki aukeaa, tai siis punaviini pänikän hana....
En ole.
Vietämme joulun aikuisen lapsemme ja hänen puolisonsa luona. Tarjoilut hyvät juomia myöten, eikä lapsia ole.
Mistään kännistä ei nyt kuitenkaan puhuta.
Olen. Olen silloin töissä.
No muutenkin olen aina selvin päin.
Ja haudoilla käynti siis vaatii autoilua.